Hlavní program 71. filmového festivalu už sice skončil, ovšem ve francouzském přímořském letovisku to stále žije. Genesis tak využilo své příležitosti a během CR Fashion Book Party představilo svůj nový elektrický koncept Essentia, který je ve všech ohledech naprosto úchvatný.
Koncept Essentia je vůbec první čistě elektrickým konceptem, jaký kdy značka Genesis, luxusní divize automobilky Hyundai, představila. Hlavními přednostmi konceptu má být lehká karbonová karoserie, pohonný systém složený z několika elektromotorů a samozřejmě úchvatný interiér. Essentia má být vlastně klasickým GT, které nabídne „klid, čirost a krásu."
„Jsme nesmírně potěšeni, že jsme součástí oslav módní knihy CR Fashion Book a že jsme přítomni této zvláštní události," uvedl Manfred Fitzgerald, šéf značky Genesis. „Je vzrušující představit koncept Essentia a přednést naši vizi budoucí mobility skupině významných světových hostů tady v Cannes."
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
My jsme sice na premiéře v Cannes nebyli, ovšem z oficiálních materiálů je jasně vidět, že koncept Essentia míří skutečně vysoko. Na jeho palubně totiž najdeme věci jako rozpoznávání tváří, otvírání dveří otiskem prstu, rozměrný infotainment napříč celou palubní deskou, průhlednou kapotu, bronzová kola nebo tzv. motýlí dveře.
Automobilka sice neudává žádné konkrétní technické parametry, ovšem na jedné z fotografií je poměrně dobře vidět digitální přístrojový štít, který odhaluje maximální rychlost 269 km/h a maximální dojezd 373 km.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.