Hlavní program 71. filmového festivalu už sice skončil, ovšem ve francouzském přímořském letovisku to stále žije. Genesis tak využilo své příležitosti a během CR Fashion Book Party představilo svůj nový elektrický koncept Essentia, který je ve všech ohledech naprosto úchvatný.
Koncept Essentia je vůbec první čistě elektrickým konceptem, jaký kdy značka Genesis, luxusní divize automobilky Hyundai, představila. Hlavními přednostmi konceptu má být lehká karbonová karoserie, pohonný systém složený z několika elektromotorů a samozřejmě úchvatný interiér. Essentia má být vlastně klasickým GT, které nabídne „klid, čirost a krásu."
„Jsme nesmírně potěšeni, že jsme součástí oslav módní knihy CR Fashion Book a že jsme přítomni této zvláštní události," uvedl Manfred Fitzgerald, šéf značky Genesis. „Je vzrušující představit koncept Essentia a přednést naši vizi budoucí mobility skupině významných světových hostů tady v Cannes."
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
My jsme sice na premiéře v Cannes nebyli, ovšem z oficiálních materiálů je jasně vidět, že koncept Essentia míří skutečně vysoko. Na jeho palubně totiž najdeme věci jako rozpoznávání tváří, otvírání dveří otiskem prstu, rozměrný infotainment napříč celou palubní deskou, průhlednou kapotu, bronzová kola nebo tzv. motýlí dveře.
Automobilka sice neudává žádné konkrétní technické parametry, ovšem na jedné z fotografií je poměrně dobře vidět digitální přístrojový štít, který odhaluje maximální rychlost 269 km/h a maximální dojezd 373 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.