Už jsou to téměř dvě desetiletí, kdy americká automobilka Shelby představila elegantní a výkonný roadster Series 1, který vznikl v limitované sérii 249 kusů. Nyní se automobilka pokusí navázat na úspěch s nástupcem Series 2, který má být výrazně lepší a současně výrazně vzácnější.
Roadster Series 1 byl s cenovkou okolo 225 000 dolarů (dnes cca 4.8 mil. Kč) a pouhými 249 vyrobenými kusy poměrně nedostupným vozem, ovšem jeho nástupce posunul tuto hru na zcela novou úroveň. Zákazníci z celého světa se totiž budou muset podělit o pouhé čtyři ručně vyrobené kusy.
Nový model měl oproti minulé generaci projít zásadní evoluci, na čemž má výrazný podíl společnost Wingard Motorsports, která před lety koupila od společnosti Shelby zbývající komponenty modelu Series a nyní se podílela na vývoji Series 2. Díky této spolupráci tak bude Series 2 postaven na původním hliníkovém šasi, na kterém vznikal i Series 1.
Navzdory použití původního šasi však prošel zbytek modelu Series 2 výraznou modifikací, která zahrnuje použití většího množství komponentů vyrobených z karbonu a hliníku. Výsledkem je tak hmotnost snížená až o 12 % oproti předchozí generaci.
Zákazníci si navíc podle webu CarScoops budou moci vybrat, zda chtějí karoserii z hliníku, karbonu nebo titanu. Bez ohledu na materiál karoserie však zákazníci pokaždé dostanou speciální podvozek a výkonné brzdy s šestipístkovými třmeny na každém kole. Ta budou 19-palcová a obutá do pneumatik Michelin Pilot Cup 2.
Pod kapotou může být vcelku bohatá paleta motorů, ovšem primární volbou mají býť osmiválce 427 Windsor nebo 427 FE z nabídky Carrol Shelby Engine Company. Shelby bohužel neupřesnilo jaký výkon můžeme očekávat, ovšem pohybovat by se mohl okolo 811 koňských sil.
To je výrazný posun, neboť vozy Series 1 měly pod kapotou 4.0 litrovou atmosferickou V8, která v základu nabízela "pouze" 324 koní. Zákazníci však měli možnost objednat si i verzi přeplňovanou kompresorem, která nabízela 466 koní.
Podle některých informací by výroba měla být limitována na čtyři vozy ročně, jiné informaci hovoří o čtyřech vozech celkově. Shelby toho bohužel o své novince příliš neprozradilo a tak nezbývá než hádat a doufat. Víme však, že každý automobil bude vyráběn jako stavebnice, kterou vám však na objednání mohou ve Wingard Motorsports rovnou sestavit. S každým vozem má navíc zákazník získat tréningovou lekci na závodním okruhu Spring Mountain Raceway v Las Vegas. Cenu automobilka nezveřejnila.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.