Už jsou to téměř dvě desetiletí, kdy americká automobilka Shelby představila elegantní a výkonný roadster Series 1, který vznikl v limitované sérii 249 kusů. Nyní se automobilka pokusí navázat na úspěch s nástupcem Series 2, který má být výrazně lepší a současně výrazně vzácnější.
Roadster Series 1 byl s cenovkou okolo 225 000 dolarů (dnes cca 4.8 mil. Kč) a pouhými 249 vyrobenými kusy poměrně nedostupným vozem, ovšem jeho nástupce posunul tuto hru na zcela novou úroveň. Zákazníci z celého světa se totiž budou muset podělit o pouhé čtyři ručně vyrobené kusy.
Nový model měl oproti minulé generaci projít zásadní evoluci, na čemž má výrazný podíl společnost Wingard Motorsports, která před lety koupila od společnosti Shelby zbývající komponenty modelu Series a nyní se podílela na vývoji Series 2. Díky této spolupráci tak bude Series 2 postaven na původním hliníkovém šasi, na kterém vznikal i Series 1.
Navzdory použití původního šasi však prošel zbytek modelu Series 2 výraznou modifikací, která zahrnuje použití většího množství komponentů vyrobených z karbonu a hliníku. Výsledkem je tak hmotnost snížená až o 12 % oproti předchozí generaci.
Zákazníci si navíc podle webu CarScoops budou moci vybrat, zda chtějí karoserii z hliníku, karbonu nebo titanu. Bez ohledu na materiál karoserie však zákazníci pokaždé dostanou speciální podvozek a výkonné brzdy s šestipístkovými třmeny na každém kole. Ta budou 19-palcová a obutá do pneumatik Michelin Pilot Cup 2.
Pod kapotou může být vcelku bohatá paleta motorů, ovšem primární volbou mají býť osmiválce 427 Windsor nebo 427 FE z nabídky Carrol Shelby Engine Company. Shelby bohužel neupřesnilo jaký výkon můžeme očekávat, ovšem pohybovat by se mohl okolo 811 koňských sil.
To je výrazný posun, neboť vozy Series 1 měly pod kapotou 4.0 litrovou atmosferickou V8, která v základu nabízela "pouze" 324 koní. Zákazníci však měli možnost objednat si i verzi přeplňovanou kompresorem, která nabízela 466 koní.
Podle některých informací by výroba měla být limitována na čtyři vozy ročně, jiné informaci hovoří o čtyřech vozech celkově. Shelby toho bohužel o své novince příliš neprozradilo a tak nezbývá než hádat a doufat. Víme však, že každý automobil bude vyráběn jako stavebnice, kterou vám však na objednání mohou ve Wingard Motorsports rovnou sestavit. S každým vozem má navíc zákazník získat tréningovou lekci na závodním okruhu Spring Mountain Raceway v Las Vegas. Cenu automobilka nezveřejnila.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?