Už jsou to téměř dvě desetiletí, kdy americká automobilka Shelby představila elegantní a výkonný roadster Series 1, který vznikl v limitované sérii 249 kusů. Nyní se automobilka pokusí navázat na úspěch s nástupcem Series 2, který má být výrazně lepší a současně výrazně vzácnější.
Roadster Series 1 byl s cenovkou okolo 225 000 dolarů (dnes cca 4.8 mil. Kč) a pouhými 249 vyrobenými kusy poměrně nedostupným vozem, ovšem jeho nástupce posunul tuto hru na zcela novou úroveň. Zákazníci z celého světa se totiž budou muset podělit o pouhé čtyři ručně vyrobené kusy.
Nový model měl oproti minulé generaci projít zásadní evoluci, na čemž má výrazný podíl společnost Wingard Motorsports, která před lety koupila od společnosti Shelby zbývající komponenty modelu Series a nyní se podílela na vývoji Series 2. Díky této spolupráci tak bude Series 2 postaven na původním hliníkovém šasi, na kterém vznikal i Series 1.
Navzdory použití původního šasi však prošel zbytek modelu Series 2 výraznou modifikací, která zahrnuje použití většího množství komponentů vyrobených z karbonu a hliníku. Výsledkem je tak hmotnost snížená až o 12 % oproti předchozí generaci.
Zákazníci si navíc podle webu CarScoops budou moci vybrat, zda chtějí karoserii z hliníku, karbonu nebo titanu. Bez ohledu na materiál karoserie však zákazníci pokaždé dostanou speciální podvozek a výkonné brzdy s šestipístkovými třmeny na každém kole. Ta budou 19-palcová a obutá do pneumatik Michelin Pilot Cup 2.
Pod kapotou může být vcelku bohatá paleta motorů, ovšem primární volbou mají býť osmiválce 427 Windsor nebo 427 FE z nabídky Carrol Shelby Engine Company. Shelby bohužel neupřesnilo jaký výkon můžeme očekávat, ovšem pohybovat by se mohl okolo 811 koňských sil.
To je výrazný posun, neboť vozy Series 1 měly pod kapotou 4.0 litrovou atmosferickou V8, která v základu nabízela "pouze" 324 koní. Zákazníci však měli možnost objednat si i verzi přeplňovanou kompresorem, která nabízela 466 koní.
Podle některých informací by výroba měla být limitována na čtyři vozy ročně, jiné informaci hovoří o čtyřech vozech celkově. Shelby toho bohužel o své novince příliš neprozradilo a tak nezbývá než hádat a doufat. Víme však, že každý automobil bude vyráběn jako stavebnice, kterou vám však na objednání mohou ve Wingard Motorsports rovnou sestavit. S každým vozem má navíc zákazník získat tréningovou lekci na závodním okruhu Spring Mountain Raceway v Las Vegas. Cenu automobilka nezveřejnila.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.