Už jsou to téměř dvě desetiletí, kdy americká automobilka Shelby představila elegantní a výkonný roadster Series 1, který vznikl v limitované sérii 249 kusů. Nyní se automobilka pokusí navázat na úspěch s nástupcem Series 2, který má být výrazně lepší a současně výrazně vzácnější.
Roadster Series 1 byl s cenovkou okolo 225 000 dolarů (dnes cca 4.8 mil. Kč) a pouhými 249 vyrobenými kusy poměrně nedostupným vozem, ovšem jeho nástupce posunul tuto hru na zcela novou úroveň. Zákazníci z celého světa se totiž budou muset podělit o pouhé čtyři ručně vyrobené kusy.
Nový model měl oproti minulé generaci projít zásadní evoluci, na čemž má výrazný podíl společnost Wingard Motorsports, která před lety koupila od společnosti Shelby zbývající komponenty modelu Series a nyní se podílela na vývoji Series 2. Díky této spolupráci tak bude Series 2 postaven na původním hliníkovém šasi, na kterém vznikal i Series 1.
Navzdory použití původního šasi však prošel zbytek modelu Series 2 výraznou modifikací, která zahrnuje použití většího množství komponentů vyrobených z karbonu a hliníku. Výsledkem je tak hmotnost snížená až o 12 % oproti předchozí generaci.
Zákazníci si navíc podle webu CarScoops budou moci vybrat, zda chtějí karoserii z hliníku, karbonu nebo titanu. Bez ohledu na materiál karoserie však zákazníci pokaždé dostanou speciální podvozek a výkonné brzdy s šestipístkovými třmeny na každém kole. Ta budou 19-palcová a obutá do pneumatik Michelin Pilot Cup 2.
Pod kapotou může být vcelku bohatá paleta motorů, ovšem primární volbou mají býť osmiválce 427 Windsor nebo 427 FE z nabídky Carrol Shelby Engine Company. Shelby bohužel neupřesnilo jaký výkon můžeme očekávat, ovšem pohybovat by se mohl okolo 811 koňských sil.
To je výrazný posun, neboť vozy Series 1 měly pod kapotou 4.0 litrovou atmosferickou V8, která v základu nabízela "pouze" 324 koní. Zákazníci však měli možnost objednat si i verzi přeplňovanou kompresorem, která nabízela 466 koní.
Podle některých informací by výroba měla být limitována na čtyři vozy ročně, jiné informaci hovoří o čtyřech vozech celkově. Shelby toho bohužel o své novince příliš neprozradilo a tak nezbývá než hádat a doufat. Víme však, že každý automobil bude vyráběn jako stavebnice, kterou vám však na objednání mohou ve Wingard Motorsports rovnou sestavit. S každým vozem má navíc zákazník získat tréningovou lekci na závodním okruhu Spring Mountain Raceway v Las Vegas. Cenu automobilka nezveřejnila.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.