Automobilku Dacia letos čekají velké oslavy - právě před padesáti lety totiž začala psát první kapitoly své existence. Kromě připomínek minulosti a oslav převzetí kontroly Renaultem se však hojně mluví ještě o jedné věci: tajemném modelu, který se objevil na historickém diagramu hned vedle nového Dusteru.
Tajemný model, který je na diagramu ukryt pod plachtou hned vedle nové generace oblíbeného SUV Duster, je zatím velkou záhadou. Automobilka k něm totiž nezveřejnila žádné informace a tak už se na internetu množí první spekulace.
Tou první je vznik propracovanějšího a nepatrně dražšího modelu Duster, který už byl dříve potvrzen pro ruský trh. Jeho premiéra se očekává koncem měsíce srpna během moskevského autosalonu. Pod jeho karoserií se pak očekává tradiční platforma Dacia.
Druhá teorie také počítá s novou variantou modelu Duster, ovšem s jejím vývojem počítá přímo Renault a jejím cílovým trhem by se měla stát již koncem roku Asie. Koncept neoficiálně pojmenovaný Duster 2.5 by měl nést klasickou karoserii z druhé generace Dusteru, ovšem pod tou by se mohla ukrývat platforma z modelu Clio V. Výměnou by pak Dacia získala tuto platformu pro některé své civilnější rodinné modely.
Francouzská automobilky je však poněkud skoupá na slovo a tak je zatím nejisté, zda by se nový model mohl dostat i do Evropy. Podle webu CarScoops by ale finální rozhodnutí mělo padnout až na konci tohoto desetiletí. to dává smysl hlavně s přihlédnutím k modelu Captur, který by rázem mohl přijít o kupce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.