Automobilku Dacia letos čekají velké oslavy - právě před padesáti lety totiž začala psát první kapitoly své existence. Kromě připomínek minulosti a oslav převzetí kontroly Renaultem se však hojně mluví ještě o jedné věci: tajemném modelu, který se objevil na historickém diagramu hned vedle nového Dusteru.
Tajemný model, který je na diagramu ukryt pod plachtou hned vedle nové generace oblíbeného SUV Duster, je zatím velkou záhadou. Automobilka k něm totiž nezveřejnila žádné informace a tak už se na internetu množí první spekulace.
Tou první je vznik propracovanějšího a nepatrně dražšího modelu Duster, který už byl dříve potvrzen pro ruský trh. Jeho premiéra se očekává koncem měsíce srpna během moskevského autosalonu. Pod jeho karoserií se pak očekává tradiční platforma Dacia.
Druhá teorie také počítá s novou variantou modelu Duster, ovšem s jejím vývojem počítá přímo Renault a jejím cílovým trhem by se měla stát již koncem roku Asie. Koncept neoficiálně pojmenovaný Duster 2.5 by měl nést klasickou karoserii z druhé generace Dusteru, ovšem pod tou by se mohla ukrývat platforma z modelu Clio V. Výměnou by pak Dacia získala tuto platformu pro některé své civilnější rodinné modely.
Francouzská automobilky je však poněkud skoupá na slovo a tak je zatím nejisté, zda by se nový model mohl dostat i do Evropy. Podle webu CarScoops by ale finální rozhodnutí mělo padnout až na konci tohoto desetiletí. to dává smysl hlavně s přihlédnutím k modelu Captur, který by rázem mohl přijít o kupce.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.