Automobilku Dacia letos čekají velké oslavy - právě před padesáti lety totiž začala psát první kapitoly své existence. Kromě připomínek minulosti a oslav převzetí kontroly Renaultem se však hojně mluví ještě o jedné věci: tajemném modelu, který se objevil na historickém diagramu hned vedle nového Dusteru.
Tajemný model, který je na diagramu ukryt pod plachtou hned vedle nové generace oblíbeného SUV Duster, je zatím velkou záhadou. Automobilka k něm totiž nezveřejnila žádné informace a tak už se na internetu množí první spekulace.
Tou první je vznik propracovanějšího a nepatrně dražšího modelu Duster, který už byl dříve potvrzen pro ruský trh. Jeho premiéra se očekává koncem měsíce srpna během moskevského autosalonu. Pod jeho karoserií se pak očekává tradiční platforma Dacia.
Druhá teorie také počítá s novou variantou modelu Duster, ovšem s jejím vývojem počítá přímo Renault a jejím cílovým trhem by se měla stát již koncem roku Asie. Koncept neoficiálně pojmenovaný Duster 2.5 by měl nést klasickou karoserii z druhé generace Dusteru, ovšem pod tou by se mohla ukrývat platforma z modelu Clio V. Výměnou by pak Dacia získala tuto platformu pro některé své civilnější rodinné modely.
Francouzská automobilky je však poněkud skoupá na slovo a tak je zatím nejisté, zda by se nový model mohl dostat i do Evropy. Podle webu CarScoops by ale finální rozhodnutí mělo padnout až na konci tohoto desetiletí. to dává smysl hlavně s přihlédnutím k modelu Captur, který by rázem mohl přijít o kupce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.