Automobilku Dacia letos čekají velké oslavy - právě před padesáti lety totiž začala psát první kapitoly své existence. Kromě připomínek minulosti a oslav převzetí kontroly Renaultem se však hojně mluví ještě o jedné věci: tajemném modelu, který se objevil na historickém diagramu hned vedle nového Dusteru.
Tajemný model, který je na diagramu ukryt pod plachtou hned vedle nové generace oblíbeného SUV Duster, je zatím velkou záhadou. Automobilka k něm totiž nezveřejnila žádné informace a tak už se na internetu množí první spekulace.
Tou první je vznik propracovanějšího a nepatrně dražšího modelu Duster, který už byl dříve potvrzen pro ruský trh. Jeho premiéra se očekává koncem měsíce srpna během moskevského autosalonu. Pod jeho karoserií se pak očekává tradiční platforma Dacia.
Druhá teorie také počítá s novou variantou modelu Duster, ovšem s jejím vývojem počítá přímo Renault a jejím cílovým trhem by se měla stát již koncem roku Asie. Koncept neoficiálně pojmenovaný Duster 2.5 by měl nést klasickou karoserii z druhé generace Dusteru, ovšem pod tou by se mohla ukrývat platforma z modelu Clio V. Výměnou by pak Dacia získala tuto platformu pro některé své civilnější rodinné modely.
Francouzská automobilky je však poněkud skoupá na slovo a tak je zatím nejisté, zda by se nový model mohl dostat i do Evropy. Podle webu CarScoops by ale finální rozhodnutí mělo padnout až na konci tohoto desetiletí. to dává smysl hlavně s přihlédnutím k modelu Captur, který by rázem mohl přijít o kupce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?