Téměř dva týdny před dlouho očekávanou premiérou, které byla naplánována na autosalon v Pekingu, se na internetu objevily informace o extrémním stroji jménem BMW M2 Competition. Nadupané BMW však neodhalilo jen své tvary, ale také řadu pikantních technických detailů. A už teď si můžeme říct, že tohle se hodně povedlo.
Informace, které nečekaně vypustil do světa web BMW Blog Slovena, například prozrazují, že M2 Competition dostane stejný bi-turbo 3.0 litrový řadový šestiválec, jaký ukrývá pod kapotou větší bratříček BMW M4. Pod kapotou M2 však bude naladěn na 410 k (302 kW) a 550 Nm točivého momentu. Pro srovnání, klasická M2 generuje 365 k a 465 Nm točivého momentu.
Akcelerace z 0 na 100 km/h by měla probíhat během 4.2 sekundy - tedy alespoň s použitím dvouspojkové automatické převodovky, což je o desetinku rychlejší, než v případě standardní M2 s převodovkou DCT. O akceleraci z manuální převodovkou zatím informace nejsou - ostatně bohužel ani nevíme, zda bude s manuálem vůz nabízen. Standardní M2 však zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h s manuální převodovkou za cca 4.5 sekundy, takže u M2 Competition se opět očekává desetinka k dobru.
Design vozu setrval téměř nezměněn, změny se dotkly pouze drobností. Například černé ledvinky mají nyní hranatější tvary a ve spodní části předního nárazníku se objevily nové otvory pro přísun vzduchu. Boční zpětná zrcátka zřejmě pochází z modelu M4 Coupe a tmavá 19-palcová kola v podbězích budou pravděpodobně zcela nová.
Uvnitř vozu upoutají pozornost nové sedačky, které pochází z modelu M4. Za povšimnutí ale také stojí podsvícené M2 logo nebo červené tlačítko Start/Stop. Na volantu se objevila i dvojice tlačítek M1 a M2, která naznačují, že řidič si opět bude moci navolit různá přednastavení vozu.
Oficiální premiéra se uskuteční až 25. dubna na autosalonu v Pekingu, nicméně již nyní si můžeme prohlédnout řadu působivých fotografií.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?