Automobilka Volkswagen si pro autosalon v New Yorku připravila opravdu zdařilé překvapení: koncept pořádného pick-upu, který vychází z populárního SUV Atlas. Pokud by se Atlas Tanoak opravdu dostal do sériové výroby, mohl by to být konečně ten správný nástroj, jak si opět získat větší přízeň amerických řidičů.
Koncept Tanoak je se svou prodlouženou kabinou a zkrácenou korbou vůbec prvním pick-upem, který vznikl na základech modulární platformy MQB. Velká očekávání od něj ale raději nemáme, neboť podle webu CarScoops by mohlo jít pouze o designovou studii, která má sledovat zájem veřejnosti.
I tak se ovšem jedná o koncept se vším, co k němu patří. Volkswagen tak například zveřejnil, že pod kapotou by se objevil 3.6 litrový motor V6, který nabízí výkon 276 koní. Ten pak putuje skrze osmi-stupňovou automatickou převodovku na pohon všech kol 4Motion. Ačkoliv se jedná o pracovní stroj, z 0 na 96 km/h by měl být schopen Tanoak akcelerovat za 8.5 sekundy.
Název konceptu Tanoak si automobilka Volkswagen vypůjčila od zvláštního druhu stromu, který roste na západním pobřeží USA a jeho výška může dosahovat až 41 metrů. Automobilka tak nejspíš chtěla upozornit na flexibilitu platformy MQB, neboť Tanoak je vůbec největší vůz, který na jejich základech vznikl.
A jak velký že tedy je? Na délku měří koncept 5438 mm, na šířku 2024 mm a na výšku 1844 mm. Rozvor má hodnotu 2598 mm, čímž o 279 mm překonává SUV Atlas. To je ostatně i kratší než Tanoak, který by se podle amerických specifik řadil do středního typu pick-upů.
Jak už je na první pohled jasné, Tanoak by byl skvělým společníkem mimo zpevněné silnice. Jeho světlá výška 249 mm v kombinaci s 20-palcovými koly obutými do terénních pneumatik by jistě dovolila v terénu mnohé. Na korbu Tanoaku se navíc bez problémů vejde čtyřkolka nebo motokrosové motorky, takže o zábavu by jistě bylo postaráno.
Ačkoliv Tanoak technicky vychází z SUV Atlas, automobilka prohlašuje, že všechny panely jeho karoserie byly přepracovány. Zvláště pak od B-sloupku dozadu. Zvláštní péče se dostala přední části, která nabídne nová světla s denním svícením, vysoko usazenou kapotu nebo naviják ukrytý uprostřed nárazníku. Maska je navíc doplněna o LED Diody, které dokáží vytvářet působivé animace.
Kliky zadních dveřích jsou elegantně skryty v C sloupku. Přední i zadní blatníky jsou vytaženy, což vozu přidává na agresivitě a dynamičtějším vzhledu. Zadní část korby je doplněna LED červenými světelnými pruhy, která krásně navazují na prosvětlenou masku. Navíc i tato část by měla být schopna světelných animací.
Interiér nabídne dostatek místa pro 5 cestujících, ovšem podobnosti s Atlasem byste zde hledali marně - vše bylo přepracováno. Přístrojový panel je digitální a multimediální systém se chlubí velkým displejem s řadou funkcí. Velikosti displeje v novém Touaregu však zdaleka nedosahuje.
Samozřejmostí je ambientní osvětlení, které zdobí výplně dveří i střechu. Úprav se dočkala i středová konzole, která dostala mimo jiné přepracovanou páku voliče automatické převodovky.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.