Automobilka Volkswagen si pro autosalon v New Yorku připravila opravdu zdařilé překvapení: koncept pořádného pick-upu, který vychází z populárního SUV Atlas. Pokud by se Atlas Tanoak opravdu dostal do sériové výroby, mohl by to být konečně ten správný nástroj, jak si opět získat větší přízeň amerických řidičů.
Koncept Tanoak je se svou prodlouženou kabinou a zkrácenou korbou vůbec prvním pick-upem, který vznikl na základech modulární platformy MQB. Velká očekávání od něj ale raději nemáme, neboť podle webu CarScoops by mohlo jít pouze o designovou studii, která má sledovat zájem veřejnosti.
I tak se ovšem jedná o koncept se vším, co k němu patří. Volkswagen tak například zveřejnil, že pod kapotou by se objevil 3.6 litrový motor V6, který nabízí výkon 276 koní. Ten pak putuje skrze osmi-stupňovou automatickou převodovku na pohon všech kol 4Motion. Ačkoliv se jedná o pracovní stroj, z 0 na 96 km/h by měl být schopen Tanoak akcelerovat za 8.5 sekundy.
Název konceptu Tanoak si automobilka Volkswagen vypůjčila od zvláštního druhu stromu, který roste na západním pobřeží USA a jeho výška může dosahovat až 41 metrů. Automobilka tak nejspíš chtěla upozornit na flexibilitu platformy MQB, neboť Tanoak je vůbec největší vůz, který na jejich základech vznikl.
A jak velký že tedy je? Na délku měří koncept 5438 mm, na šířku 2024 mm a na výšku 1844 mm. Rozvor má hodnotu 2598 mm, čímž o 279 mm překonává SUV Atlas. To je ostatně i kratší než Tanoak, který by se podle amerických specifik řadil do středního typu pick-upů.
Jak už je na první pohled jasné, Tanoak by byl skvělým společníkem mimo zpevněné silnice. Jeho světlá výška 249 mm v kombinaci s 20-palcovými koly obutými do terénních pneumatik by jistě dovolila v terénu mnohé. Na korbu Tanoaku se navíc bez problémů vejde čtyřkolka nebo motokrosové motorky, takže o zábavu by jistě bylo postaráno.
Ačkoliv Tanoak technicky vychází z SUV Atlas, automobilka prohlašuje, že všechny panely jeho karoserie byly přepracovány. Zvláště pak od B-sloupku dozadu. Zvláštní péče se dostala přední části, která nabídne nová světla s denním svícením, vysoko usazenou kapotu nebo naviják ukrytý uprostřed nárazníku. Maska je navíc doplněna o LED Diody, které dokáží vytvářet působivé animace.
Kliky zadních dveřích jsou elegantně skryty v C sloupku. Přední i zadní blatníky jsou vytaženy, což vozu přidává na agresivitě a dynamičtějším vzhledu. Zadní část korby je doplněna LED červenými světelnými pruhy, která krásně navazují na prosvětlenou masku. Navíc i tato část by měla být schopna světelných animací.
Interiér nabídne dostatek místa pro 5 cestujících, ovšem podobnosti s Atlasem byste zde hledali marně - vše bylo přepracováno. Přístrojový panel je digitální a multimediální systém se chlubí velkým displejem s řadou funkcí. Velikosti displeje v novém Touaregu však zdaleka nedosahuje.
Samozřejmostí je ambientní osvětlení, které zdobí výplně dveří i střechu. Úprav se dočkala i středová konzole, která dostala mimo jiné přepracovanou páku voliče automatické převodovky.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?