Volkswagen překvapil úchvatným Pick-upem. Zavděčí se Tanoak v zámoří?

Volkswagen Atlas Tanoak
Volkswagen Atlas Tanoak, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. března 2018 14:22
Sdílej:

Automobilka Volkswagen si pro autosalon v New Yorku připravila opravdu zdařilé překvapení: koncept pořádného pick-upu, který vychází z populárního SUV Atlas. Pokud by se Atlas Tanoak opravdu dostal do sériové výroby, mohl by to být konečně ten správný nástroj, jak si opět získat větší přízeň amerických řidičů.

Koncept Tanoak je se svou prodlouženou kabinou a zkrácenou korbou vůbec prvním pick-upem, který vznikl na základech modulární platformy MQB. Velká očekávání od něj ale raději nemáme, neboť podle webu CarScoops by mohlo jít pouze o designovou studii, která má sledovat zájem veřejnosti.

I tak se ovšem jedná o koncept se vším, co k němu patří. Volkswagen tak například zveřejnil, že pod kapotou by se objevil 3.6 litrový motor V6, který nabízí výkon 276 koní. Ten pak putuje skrze osmi-stupňovou automatickou převodovku na pohon všech kol 4Motion. Ačkoliv se jedná o pracovní stroj, z 0 na 96 km/h by měl být schopen Tanoak akcelerovat za 8.5 sekundy.

Název konceptu Tanoak si automobilka Volkswagen vypůjčila od zvláštního druhu stromu, který roste na západním pobřeží USA a jeho výška může dosahovat až 41 metrů. Automobilka tak nejspíš chtěla upozornit na flexibilitu platformy MQB, neboť Tanoak je vůbec největší vůz, který na jejich základech vznikl.

A jak velký že tedy je? Na délku měří koncept 5438 mm, na šířku 2024 mm a na výšku 1844 mm. Rozvor má hodnotu 2598 mm, čímž o 279 mm překonává SUV Atlas. To je ostatně i kratší než Tanoak, který by se podle amerických specifik řadil do středního typu pick-upů.

Jak už je na první pohled jasné, Tanoak by byl skvělým společníkem mimo zpevněné silnice. Jeho světlá výška 249 mm v kombinaci s 20-palcovými koly obutými do terénních pneumatik by jistě dovolila v terénu mnohé. Na korbu Tanoaku se navíc bez problémů vejde čtyřkolka nebo motokrosové motorky, takže o zábavu by jistě bylo postaráno.

Ačkoliv Tanoak technicky vychází z SUV Atlas, automobilka prohlašuje, že všechny panely jeho karoserie byly přepracovány. Zvláště pak od B-sloupku dozadu. Zvláštní péče se dostala přední části, která nabídne nová světla s denním svícením, vysoko usazenou kapotu nebo naviják ukrytý uprostřed nárazníku. Maska je navíc doplněna o LED Diody, které dokáží vytvářet působivé animace.

Kliky zadních dveřích jsou elegantně skryty v C sloupku. Přední i zadní blatníky jsou vytaženy, což vozu přidává na agresivitě a dynamičtějším vzhledu. Zadní část korby je doplněna LED červenými světelnými pruhy, která krásně navazují na prosvětlenou masku. Navíc i tato část by měla být schopna světelných animací.

Interiér nabídne dostatek místa pro 5 cestujících, ovšem podobnosti s Atlasem byste zde hledali marně - vše bylo přepracováno. Přístrojový panel je digitální a multimediální systém se chlubí velkým displejem s řadou funkcí. Velikosti displeje v novém Touaregu však zdaleka nedosahuje.

Samozřejmostí je ambientní osvětlení, které zdobí výplně dveří i střechu. Úprav se dočkala i středová konzole, která dostala mimo jiné přepracovanou páku voliče automatické převodovky.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.