Elektromobil za 200 tisíc? Auto, které se tiskne, míří do Evropy

Čínský městský elektromobil LSEV
Čínský městský elektromobil LSEV, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. března 2018 09:58 | akt. 28. března 2018 10:19
Sdílej:

O laciných čínských elektromobilech už jsme psali několikrát, nicméně pokaždé jsme se museli smířit s informací, že model je určen jen pro domácí trh. V případě malého městského elektromobilu LSEV však nastává změna. Tohle malé autíčko, které vám v Číně vytisknou za 3 dny, se totiž má prodávat i v Evropě.

Městský elektromobil LSEV, který se vyrábí na 3D tiskárnách a zákazníka vyjde na cca 10 000 dolarů (cca 205 500 Kč), je společným produktem společnosti Polymer, která se zabývá 3D tiskem, a společnosti X Electrical Vehicle Limited (XEV), která se věnuje vývoji elektromobilů.

Xiaofan Luo, předseda představenstva společnosti Polymer, sice uznává, že na trhu je více společností zabývajících se 3D tiskem automobilů, nicméně „z hlediska velikosti, měřítka a intenzity" se žádná z nich nemůže s modelem LSEV měřit.

Že je model LSEV zrozen do města potvrzují i jeho rozměry. Na délku měří 2498 mm, na šířku 1295 mm a na výšku 1498 mm, což z něj dělá ještě menší vůz, než je například Smart ForTwo. Další technická data uvádějí váhu pouze 450 kg, maximální rychlost 69 km/h a dojezd na jedno nabití 149 km.

Společnost Polymer také dodává, že díky jedinečnému návrhu XEV se vůz skládá pouze z 57 komponent, zatím co běžné automobily se skládají z více jak 2 000 součástek a jejich váha se obvykle pohybuje nad jednou tunou. Jedinými částmi, které nepochází z 3D tiskárny, je šasi, sedačky a skleněné komponenty. Vše ostatní je vytvořeno 3D tiskárnou z materiálů jako je nylon, kyselina polymléčná nebo TPU.

Výroba karoserie z podobných materiálů se může zdát jako riskantní krok, nicméně automobilka uvádí, že karoserie vozu je 4x až 5x pevnější, než například karoserie podobného Smartu.

Ve zprávě od Interesting Engineering se také uvádí, že automobilka má být schopna tento vůz vyrobit během pouhých 3 dnů, což zní na jednu stranu působivě, ale na druhou také trochu děsivě.

Plánem automobilky by mělo být dostat LSEV k evropským a asijským zákazníkům zhruba v dubnu příštího roku, přičemž cena by se měla pohybovat okolo 10 000 dolarů, tedy cca 205 500 Kč. Společnost XEV navíc dodává, že už v současnosti registruje přes 7000 objednávek, z nichž většina pochází z Evropy.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.