O laciných čínských elektromobilech už jsme psali několikrát, nicméně pokaždé jsme se museli smířit s informací, že model je určen jen pro domácí trh. V případě malého městského elektromobilu LSEV však nastává změna. Tohle malé autíčko, které vám v Číně vytisknou za 3 dny, se totiž má prodávat i v Evropě.
Městský elektromobil LSEV, který se vyrábí na 3D tiskárnách a zákazníka vyjde na cca 10 000 dolarů (cca 205 500 Kč), je společným produktem společnosti Polymer, která se zabývá 3D tiskem, a společnosti X Electrical Vehicle Limited (XEV), která se věnuje vývoji elektromobilů.
Xiaofan Luo, předseda představenstva společnosti Polymer, sice uznává, že na trhu je více společností zabývajících se 3D tiskem automobilů, nicméně „z hlediska velikosti, měřítka a intenzity" se žádná z nich nemůže s modelem LSEV měřit.
Že je model LSEV zrozen do města potvrzují i jeho rozměry. Na délku měří 2498 mm, na šířku 1295 mm a na výšku 1498 mm, což z něj dělá ještě menší vůz, než je například Smart ForTwo. Další technická data uvádějí váhu pouze 450 kg, maximální rychlost 69 km/h a dojezd na jedno nabití 149 km.
Společnost Polymer také dodává, že díky jedinečnému návrhu XEV se vůz skládá pouze z 57 komponent, zatím co běžné automobily se skládají z více jak 2 000 součástek a jejich váha se obvykle pohybuje nad jednou tunou. Jedinými částmi, které nepochází z 3D tiskárny, je šasi, sedačky a skleněné komponenty. Vše ostatní je vytvořeno 3D tiskárnou z materiálů jako je nylon, kyselina polymléčná nebo TPU.
Výroba karoserie z podobných materiálů se může zdát jako riskantní krok, nicméně automobilka uvádí, že karoserie vozu je 4x až 5x pevnější, než například karoserie podobného Smartu.
Ve zprávě od Interesting Engineering se také uvádí, že automobilka má být schopna tento vůz vyrobit během pouhých 3 dnů, což zní na jednu stranu působivě, ale na druhou také trochu děsivě.
Plánem automobilky by mělo být dostat LSEV k evropským a asijským zákazníkům zhruba v dubnu příštího roku, přičemž cena by se měla pohybovat okolo 10 000 dolarů, tedy cca 205 500 Kč. Společnost XEV navíc dodává, že už v současnosti registruje přes 7000 objednávek, z nichž většina pochází z Evropy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.