O laciných čínských elektromobilech už jsme psali několikrát, nicméně pokaždé jsme se museli smířit s informací, že model je určen jen pro domácí trh. V případě malého městského elektromobilu LSEV však nastává změna. Tohle malé autíčko, které vám v Číně vytisknou za 3 dny, se totiž má prodávat i v Evropě.
Městský elektromobil LSEV, který se vyrábí na 3D tiskárnách a zákazníka vyjde na cca 10 000 dolarů (cca 205 500 Kč), je společným produktem společnosti Polymer, která se zabývá 3D tiskem, a společnosti X Electrical Vehicle Limited (XEV), která se věnuje vývoji elektromobilů.
Xiaofan Luo, předseda představenstva společnosti Polymer, sice uznává, že na trhu je více společností zabývajících se 3D tiskem automobilů, nicméně „z hlediska velikosti, měřítka a intenzity" se žádná z nich nemůže s modelem LSEV měřit.
Že je model LSEV zrozen do města potvrzují i jeho rozměry. Na délku měří 2498 mm, na šířku 1295 mm a na výšku 1498 mm, což z něj dělá ještě menší vůz, než je například Smart ForTwo. Další technická data uvádějí váhu pouze 450 kg, maximální rychlost 69 km/h a dojezd na jedno nabití 149 km.
Společnost Polymer také dodává, že díky jedinečnému návrhu XEV se vůz skládá pouze z 57 komponent, zatím co běžné automobily se skládají z více jak 2 000 součástek a jejich váha se obvykle pohybuje nad jednou tunou. Jedinými částmi, které nepochází z 3D tiskárny, je šasi, sedačky a skleněné komponenty. Vše ostatní je vytvořeno 3D tiskárnou z materiálů jako je nylon, kyselina polymléčná nebo TPU.
Výroba karoserie z podobných materiálů se může zdát jako riskantní krok, nicméně automobilka uvádí, že karoserie vozu je 4x až 5x pevnější, než například karoserie podobného Smartu.
Ve zprávě od Interesting Engineering se také uvádí, že automobilka má být schopna tento vůz vyrobit během pouhých 3 dnů, což zní na jednu stranu působivě, ale na druhou také trochu děsivě.
Plánem automobilky by mělo být dostat LSEV k evropským a asijským zákazníkům zhruba v dubnu příštího roku, přičemž cena by se měla pohybovat okolo 10 000 dolarů, tedy cca 205 500 Kč. Společnost XEV navíc dodává, že už v současnosti registruje přes 7000 objednávek, z nichž většina pochází z Evropy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.