Minulý rok se na ženevském autosalonu představil koncept Mercedes-AMG GT, který upoutal zaslouženou pozornost. Tento rok na něj navazuje produkční model Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe, jehož jediným nedostatkem je snad jen komplikovaný název. V ostatních ohledech se ale zdá, že se německým konstruktérům podařilo dosáhnout dokonalosti.
Pojďme začít rovnou od toho nejlepšího. Dokud se o novince pouze spekulovalo, nejčastěji se mluvilo o výkonu okolo 600 koní. Nejvýkonnější varianta, v tomto případě Mercedes-AMG GT 63 S, nabídne ze svého dvakrát přeplňovaného 4.0 litrového motoru V8 630 k (470 kW). Slabší varianta, Mercedes-AMG GT 63, pak ze stejného motoru nabídne "pouze" 577 k (430 kW). Oba motory tedy nabídnou dostatek výkonu i funkce deaktivace válců pro co nejlepší spotřebu během cestování.
V nabídce však bude ještě jeden model, Mercedes-AMG GT 53, který je svým způsobem trochu překvapující. Místo přeplňované V8 totiž nabídne přeplňovaný 3.0 litrový řadový šestiválec o výkonu 429 koní (367 kW), což je v podání Mercedesu něco jako "základní model".
Varianta s označením 53 se však dá považovat i za tzv. Mild-hybrid, neboť disponuje systémem Mercedes EQ Boost, který dokáže fungovat jako alternativa startéru. Jeho místo je mezi převodovkou a motorem a jeho výkon se pohybuje okolo 21 koní (16 kW) a 249 Nm točivého momentu.
všechny modely dostanou automatickou devítistupňovou převodovku AMG Speedshift, která posílá výkon na systém pohonu všech kol AMG 4Matic+. Mezi šesti a osmi-válcovými variantami jsou však menší odlišnosti. Zatím co verze 63 a 63 S s motory V8 využívají převodovku MCT s "mokrou spojkou", která lépe zvládá přenos většího výkonu, varianta 53 využívá TCT převodovku s klasickým měničem točivého momentu.
Obě varianty pak pak posílají výkon automaticky na všechna čtyři kola tak, aby měl vůz zajištěn maximální trakci. Varianty s motorem V8 však mají i tzv. drift režim, díky čemuž posílá systém výkon na zadní kola pro maximální požitek z jízdy a zábavu. Pro model 63 S se jedná o standard, u modelu 63 se bude jednat o příplatek.
A co to znamená v řeči čísel? Vrcholná varianta GT 63 S dokáže akcelerovat z 0 na 96 km/h během 3.1 sekundy, čímž dokáže o desetinu sekundy překonat i nejsilnější čtyřdveřové Porsche, kterým je Panamera Turbo S E-Hybrid s výkonem 680 koní. Varianta 63 zvládne akcelerovat na 96 km/h během 3,3 sekundy a verzi 53 to trvá 4,4 sekundy. Sluší se však zmínit, že Mercedes prozatím sděluje hodnoty jako "dohadované". Maximální rychlost ale odhadovaná není a podle jednotlivých variant dosahuje 314 km/h, 310 km/h a 280 km/h.
Vzhled nového AMG GT 4-Door není jen o eleganci, ale také o praktičnosti a aerodynamice. Všechny varianty dostaly aktivní aerodynamický balíček, který zahrnuje například přední nárazník se vzduchovou klapkou a zadní výsuvné křídlo. Zájemci o modely s V8 si však mohou připlatit i za aero-kit, který přidá výraznější přední splitter a upravený zadní difuzor. Součástí je také napevno umístěné zadní křídlo, jehož nastavení se dá manuálně upravovat.
Samozřejmostí je nastavitelný podvozek s vícero volbami a verze s motory V8 dostanou i řiditelnou zadní nápravu, která v rychlostech pod 100 km/h natáčí zadní kola proti směru předních kol pro lepší manévrovatelnost a ve vyšších rychlostech ve stejném směru pro vyšší stabilitu.
Uvnitř nabídne AMG GT digitální přístrojový panel s dvojitým 12.3 palcovým displejem, řadu ovladačů vybavených působivou grafikou a řadu dalších technických hraček, se kterými si na dlouhých cestách vyhrajete. Zajímavostí je však i celkem praktická koncepce celého vozidla, které se dá směle označit za rodinný vůz. Vnitřní rozměry nebo velikosti kufru sice ještě Mercedes nezmínil, ovšem na fotografiích můžeme vidět poměrně prostorný interiér, velký kufr a sklopná sedadla dělená v poměru 60:40. Podle všeho se tak zdá, že nové GT 4-Door Coupe bude skutečně praktickým vozem pro všechny příležitosti.
Malým zklamáním však je, že prvních AMG 4-Door Coupe se na evropských silnicích dočkáme až koncem léta. Zveřejnění ceníku se pak očekává až pár týdnů před zahájením prodeje.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.