Kia poodhalila novou K900, korejská vlajková loď hodlá kosit německé křižníky

Nová Kia K900
Nová Kia K900, foto: Kia Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. března 2018 09:01
Sdílej:

Korejské automobilky Kia a Hyundai nás v posledních letech zasypávají jedním příjemným překvapením za druhým. Posledním příkladem může být sportovní sedan Kia Stinger, který nedávno upoutal opravdu velkolepou pozornost, ovšem tento úspěch by Kia chtěla ještě překonat po uvedení své nové vlajkové lodi v podobě prémiového sedanu K900, který by se měl postavit zavedeným německým prémiovým sedanům.

Kia K900 by se měla oficiálně představit až příští měsíc, ovšem již dnes automobilka představila světu první digitální nákres. A zatím co dříve nás automobilka zasypávala tmavými nákresy s nejasnými tvary, tentokrát si můžeme udělat poměrně slušný obrázek, jak by její vlajkový sedan mohl vypadat. Mimochodem, za jeho designem stojí spolupráce designérů z korejského designového centra automobilky v Namyangu a designérů z amerického designového centra automobilky sídlícího v Irvinu (Kalifornie).

Vcelku působivý nákres připomíná z čelního pohledu pátou generaci BMW řady 7, ovšem Kia sáhla po zcela jiném typu světlometů a jinak designované masce s mřížkou chladiče. Zadní část se pak, alespoň co se světel a spodní části týče, nejspíše inspirovala u dalšího německého dálničního křižníku, Mercedesu třídy S.

Celkově design vozu působí velice líbivě, čistě a uhlazeně. Celkem snadno se tak dá usuzovat, že automobilka by ráda zamířila do segmentu luxusních a prémiových limuzín, čemuž nahrávají i výrazná kola v podbězích nebo masivně působící nasávací otvory v přední masce. Místo agresivity však v člověku vůz vyvolává pocit velkoleposti a majestátu.

Dalším zajímavým designovým kouskem je maska, která dostala speciální vzor složený ze 176 menších článků. Inspirací při návrhu mřížky chladiče měl být "měnící se tvar kondenzované energie". Těžko říct co si pod tím představit, nicméně již na prvním návrhu vypadá mřížka působivě.

Další prvkem, na který Kia poukazuje, je použití většího množství chromu. Z prvních nákresů vidíme, že lemuje masku, spodní část obou nárazníků, prahy, zpětná zrcátka, zadní světla i celou boční část kolem okének. Již starší generace modelu K900 si nemohla stěžovat na nedostatek chromování, ovšem teď zašla automobilka ještě dál.

První snímek vozu, který ukazoval pouhou siluetu, byl zveřejněn již z kraje února. Už tenkrát se ale spekulovalo, že veřejné odhalení proběhne někdy v dubnu, pravděpodobně tedy na autosalonu v New Yorku. Zahájení prodeje nové generaci Kia K900 se pak odhaduje ještě na průběh druhého čtvrtletí tohoto roku.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.