Chorvatská automobilka Rimac dnes na autosalonu v Ženevě představila svůj teprve druhý model C_Two, který svými parametry téměř překonává fyzikální hranice. Pod kapotou ukrývá 1914 koní, z 0 na 96 km/h akceleruje za 1.85 sekundy a autonomní jízdu zvládá na čtvrté úrovni.
Automobilka Rimac sice nepatří k největším nebo nejvýdělečnějším, ovšem každý její model se řadí k tomu nejlepšímu, co dokáže automobilový průmysl nabídnout. Již první mode, Concept One, dokázal pokořit 96 km/h během 2.5 sekundy, ovšem větší slávu mu přinesla nehoda bývalého moderátora Top Gearu Richarda hammonda, který zničil jeden z pouhých osmi vyrobených kusů.
Nový model z dílny této chorvatské automobilky pak opět nastavuje zrcadlo konkurenci, kterou má být zejména americká tesla a její druhá generace Tesla Roadsteru. Ten má zvládnout akceleraci z 0 na 96 km/h během 1.9 sekundy a 160 km/h pokoří za 4.2 sekundy. Rimac se však chlubí, že z 0 na 96 km/h se dokáže dostat během 1.85 sekundy a 160 km/h pokoří za 4.3 sekundy.
Nový vůz čerpá energii ze 120 kWh Li-Ion baterií a jeho motory dokáží generovat výkon cca 1914 koní a 2300 Nm točivého momentu. Vůz využívá celkem čtyři elektromotory, každý u jednoho kola. Přední náprava využívá pár jedno-rychlostních převodovek, zatím co zadní náprava využívá pár dvourychlostních převodovek s karbonovou spojkou, díky čemuž je vůz schopen maximálně využít svůj obří točivý moment.
Automobil využívá speciální pohon všech kol s propracovaným systémem rozdělování točivého momentu (Torque Vectoring). V každém podběhu se také ukrývá karbon-keramický brzdový kotouč o průměru 390 mm, kterému sekundují šesti-pístkové brzdové třmeny - a to na obou nápravách.
Šasi vozu je postaveno převážně z karbonu a podvozek využívá elektronicky ovládané tlumiče, díky kterým je možné upravovat světlou výšku.
Maximální rychlost vozu 258 mil za hodinu (415,2 km/h) je jistě zajímavá, ovšem ještě zajímavější je fakt, že díky speciálnímu chladícímu systému je vůz schopen zajet naplno dvě ostrá kola na Nürburgringu aniž by došlo k poklesu výkonnosti, což je u výkonných elektromobilů poměrně častým problémem.
S plně nabitými bateriemi slibuje C_Two dojezd 404 mil (650 km) podle testovacího cyklu NEDC a z 0 na 80 % se baterie dobijí za méně než 30 minut. Zajímavostí je také přítomnost autonomního systému řízení na čtvrté úrovni, který spolupracuje se systémem umělé inteligence.
Palubní systéme využívají kamery se schopností rozpoznávání tváře, díky čemuž můžete automobil odemknout a nastartovat bez použití klíče. Další systémy jsou pak schopny rozeznat náladu řidiče a tomu přizpůsobí naladění vozu. Vůz tak bude schopen sám nabídnout vhodný výběr hudby a případně i naladění podvozku pro odpovídající jízdní styl. Další zajímavostí je schopnost rozeznávat jednotlivé závodní okruhy, díky čemuž může C_Two živě promítat ideální jízdní stopu a zároveň zvýrazňovat vhodná místa k brzdění, akceleraci nebo zatáčení.
Jednou ze zajímavostí v interiéru vozu je hasící přístroj, který je zajištěn koženým řemínkem s nápisem "IN CASE OF HILLCLIMB, EXTINGUISH FIRE", tedy volně přeloženo "V případě závodů do vrchu, hasicí přístroj". Automobilka tím naráží na Richarda Hammonda, který se při natáčení jedné z epizod "The Grand Tour" zúčastnil závodu do vrchu v elektrickém Rimacu Concept One, na jehož konci vyletěl ze silnice a jeho vůz po tvrdém přistání skončil v plamenech.
Elektrický hypersport využívá karbonový monokok spojený s karbonovou střechou, baterie jsou integrovány do podlahy, deformační zóny jsou tvořeny z kombinace karbonu a hliníku a karoserie je karbonová.
Produkce hypersportovního elektrického vozu C-Two by měla začít ještě během tohoto roku a celkově by mělo být vyrobeno 150 kusů. Cena ještě nebyla zveřejněna, ovšem podle všeho by měl stát více, než na kolik kdysi vyšel Concept One (1 milion liber, cca 28,4 milionu korun). Cena C_Two se prozatím odhaduje na 1.5 milionu liber (42,6 milionu korun). Na upřesnění si však budeme muset počkat.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?