Chorvatská automobilka Rimac dnes na autosalonu v Ženevě představila svůj teprve druhý model C_Two, který svými parametry téměř překonává fyzikální hranice. Pod kapotou ukrývá 1914 koní, z 0 na 96 km/h akceleruje za 1.85 sekundy a autonomní jízdu zvládá na čtvrté úrovni.
Automobilka Rimac sice nepatří k největším nebo nejvýdělečnějším, ovšem každý její model se řadí k tomu nejlepšímu, co dokáže automobilový průmysl nabídnout. Již první mode, Concept One, dokázal pokořit 96 km/h během 2.5 sekundy, ovšem větší slávu mu přinesla nehoda bývalého moderátora Top Gearu Richarda hammonda, který zničil jeden z pouhých osmi vyrobených kusů.
Nový model z dílny této chorvatské automobilky pak opět nastavuje zrcadlo konkurenci, kterou má být zejména americká tesla a její druhá generace Tesla Roadsteru. Ten má zvládnout akceleraci z 0 na 96 km/h během 1.9 sekundy a 160 km/h pokoří za 4.2 sekundy. Rimac se však chlubí, že z 0 na 96 km/h se dokáže dostat během 1.85 sekundy a 160 km/h pokoří za 4.3 sekundy.
Nový vůz čerpá energii ze 120 kWh Li-Ion baterií a jeho motory dokáží generovat výkon cca 1914 koní a 2300 Nm točivého momentu. Vůz využívá celkem čtyři elektromotory, každý u jednoho kola. Přední náprava využívá pár jedno-rychlostních převodovek, zatím co zadní náprava využívá pár dvourychlostních převodovek s karbonovou spojkou, díky čemuž je vůz schopen maximálně využít svůj obří točivý moment.
Automobil využívá speciální pohon všech kol s propracovaným systémem rozdělování točivého momentu (Torque Vectoring). V každém podběhu se také ukrývá karbon-keramický brzdový kotouč o průměru 390 mm, kterému sekundují šesti-pístkové brzdové třmeny - a to na obou nápravách.
Šasi vozu je postaveno převážně z karbonu a podvozek využívá elektronicky ovládané tlumiče, díky kterým je možné upravovat světlou výšku.
Maximální rychlost vozu 258 mil za hodinu (415,2 km/h) je jistě zajímavá, ovšem ještě zajímavější je fakt, že díky speciálnímu chladícímu systému je vůz schopen zajet naplno dvě ostrá kola na Nürburgringu aniž by došlo k poklesu výkonnosti, což je u výkonných elektromobilů poměrně častým problémem.
S plně nabitými bateriemi slibuje C_Two dojezd 404 mil (650 km) podle testovacího cyklu NEDC a z 0 na 80 % se baterie dobijí za méně než 30 minut. Zajímavostí je také přítomnost autonomního systému řízení na čtvrté úrovni, který spolupracuje se systémem umělé inteligence.
Palubní systéme využívají kamery se schopností rozpoznávání tváře, díky čemuž můžete automobil odemknout a nastartovat bez použití klíče. Další systémy jsou pak schopny rozeznat náladu řidiče a tomu přizpůsobí naladění vozu. Vůz tak bude schopen sám nabídnout vhodný výběr hudby a případně i naladění podvozku pro odpovídající jízdní styl. Další zajímavostí je schopnost rozeznávat jednotlivé závodní okruhy, díky čemuž může C_Two živě promítat ideální jízdní stopu a zároveň zvýrazňovat vhodná místa k brzdění, akceleraci nebo zatáčení.
Jednou ze zajímavostí v interiéru vozu je hasící přístroj, který je zajištěn koženým řemínkem s nápisem "IN CASE OF HILLCLIMB, EXTINGUISH FIRE", tedy volně přeloženo "V případě závodů do vrchu, hasicí přístroj". Automobilka tím naráží na Richarda Hammonda, který se při natáčení jedné z epizod "The Grand Tour" zúčastnil závodu do vrchu v elektrickém Rimacu Concept One, na jehož konci vyletěl ze silnice a jeho vůz po tvrdém přistání skončil v plamenech.
Elektrický hypersport využívá karbonový monokok spojený s karbonovou střechou, baterie jsou integrovány do podlahy, deformační zóny jsou tvořeny z kombinace karbonu a hliníku a karoserie je karbonová.
Produkce hypersportovního elektrického vozu C-Two by měla začít ještě během tohoto roku a celkově by mělo být vyrobeno 150 kusů. Cena ještě nebyla zveřejněna, ovšem podle všeho by měl stát více, než na kolik kdysi vyšel Concept One (1 milion liber, cca 28,4 milionu korun). Cena C_Two se prozatím odhaduje na 1.5 milionu liber (42,6 milionu korun). Na upřesnění si však budeme muset počkat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.