Rimac C_Two: Brutální hypersport o výkonu 1914 koní si utahuje z Richarda Hammonda

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. března 2018, 16:30 Google+

Chorvatská automobilka Rimac dnes na autosalonu v Ženevě představila svůj teprve druhý model C_Two, který svými parametry téměř překonává fyzikální hranice. Pod kapotou ukrývá 1914 koní, z 0 na 96 km/h akceleruje za 1.85 sekundy a autonomní jízdu zvládá na čtvrté úrovni.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rimac C_Two

Rimac C_Two | foto: Rimac Automobili

Sdílejte článek

Automobilka Rimac sice nepatří k největším nebo nejvýdělečnějším, ovšem každý její model se řadí k tomu nejlepšímu, co dokáže automobilový průmysl nabídnout. Již první mode, Concept One, dokázal pokořit 96 km/h během 2.5 sekundy, ovšem větší slávu mu přinesla nehoda bývalého moderátora Top Gearu Richarda hammonda, který zničil jeden z pouhých osmi vyrobených kusů.

Nový model z dílny této chorvatské automobilky pak opět nastavuje zrcadlo konkurenci, kterou má být zejména americká tesla a její druhá generace Tesla Roadsteru. Ten má zvládnout akceleraci z 0 na 96 km/h během 1.9 sekundy a 160 km/h pokoří za 4.2 sekundy. Rimac se však chlubí, že z 0 na 96 km/h se dokáže dostat během 1.85 sekundy a 160 km/h pokoří za 4.3 sekundy.

Nový vůz čerpá energii ze 120 kWh Li-Ion baterií a jeho motory dokáží generovat výkon cca 1914 koní a 2300 Nm točivého momentu. Vůz využívá celkem čtyři elektromotory, každý u jednoho kola. Přední náprava využívá pár jedno-rychlostních převodovek, zatím co zadní náprava využívá pár dvourychlostních převodovek s karbonovou spojkou, díky čemuž je vůz schopen maximálně využít svůj obří točivý moment.

Automobil využívá speciální pohon všech kol s propracovaným systémem rozdělování točivého momentu (Torque Vectoring). V každém podběhu se také ukrývá karbon-keramický brzdový kotouč o průměru 390 mm, kterému sekundují šesti-pístkové brzdové třmeny - a to na obou nápravách.

Šasi vozu je postaveno převážně z karbonu a podvozek využívá elektronicky ovládané tlumiče, díky kterým je možné upravovat světlou výšku.

Maximální rychlost vozu 258 mil za hodinu (415,2 km/h) je jistě zajímavá, ovšem ještě zajímavější je fakt, že díky speciálnímu chladícímu systému je vůz schopen zajet naplno dvě ostrá kola na Nürburgringu aniž by došlo k poklesu výkonnosti, což je u výkonných elektromobilů poměrně častým problémem.

S plně nabitými bateriemi slibuje C_Two dojezd 404 mil (650 km) podle testovacího cyklu NEDC a z 0 na 80 % se baterie dobijí za méně než 30 minut. Zajímavostí je také přítomnost autonomního systému řízení na čtvrté úrovni, který spolupracuje se systémem umělé inteligence.

Palubní systéme využívají kamery se schopností rozpoznávání tváře, díky čemuž můžete automobil odemknout a nastartovat bez použití klíče. Další systémy jsou pak schopny rozeznat náladu řidiče a tomu přizpůsobí naladění vozu. Vůz tak bude schopen sám nabídnout vhodný výběr hudby a případně i naladění podvozku pro odpovídající jízdní styl. Další zajímavostí je schopnost rozeznávat jednotlivé závodní okruhy, díky čemuž může C_Two živě promítat ideální jízdní stopu a zároveň zvýrazňovat vhodná místa k brzdění, akceleraci nebo zatáčení. 

img-responsive

Rimac si nezapomněl vystřelit z Richarda Hammonda | foto: Rimac Automobili

Jednou ze zajímavostí v interiéru vozu je hasící přístroj, který je zajištěn koženým řemínkem s nápisem "IN CASE OF HILLCLIMB, EXTINGUISH FIRE", tedy volně přeloženo "V případě závodů do vrchu, hasicí přístroj". Automobilka tím naráží na Richarda Hammonda, který se při natáčení jedné z epizod "The Grand Tour" zúčastnil závodu do vrchu v elektrickém Rimacu Concept One, na jehož konci vyletěl ze silnice a jeho vůz po tvrdém přistání skončil v plamenech.

Elektrický hypersport využívá karbonový monokok spojený s karbonovou střechou, baterie jsou integrovány do podlahy, deformační zóny jsou tvořeny z kombinace karbonu a hliníku a karoserie je karbonová.

Produkce hypersportovního elektrického vozu C-Two by měla začít ještě během tohoto roku a celkově by mělo být vyrobeno 150 kusů. Cena ještě nebyla zveřejněna, ovšem podle všeho by měl stát více, než na kolik kdysi vyšel Concept One (1 milion liber, cca 28,4 milionu korun). Cena C_Two se prozatím odhaduje na 1.5 milionu liber (42,6 milionu korun). Na upřesnění si však budeme muset počkat.

Vytisknout

Diskuze: Rimac C_Two: Brutální hypersport o výkonu 1914 koní si utahuje z Richarda Hammonda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda představila modernizovaný Kodiaq s řadou vylepšení a novým TSI

MODERNIZOVANÝ KODIAQ. Škoda představila své největší SUV s vylepšeními a novým TSI

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda připravila Octavii pro náročnější, ale pod vrcholnou sportovní verzí RS

Toyota

Šéf Toyoty Akio Toyoda zvolen osobností automobilového světa roku 2021

Toyota Mirai

Vodík má v Česku perspektivu, shodli se odborníci i ministři Havlíček a Brabec

Ilustrační foto

Autorizované servisy Škoda fungují od pondělí v plném režimu. Co vše se mění?

Rolls Royce Ghost je aktuálně velmi žádaným modelem předevší na trzích v Asii a USA

JAK TO JEN ROLLS-ROYCE DĚLÁ? Koronaviru navzdory slaví nejvyšší tržby v historii

mitsubishi asx

Test: Mitsubishi ASX 2.0 4x4 LPG – poslední mohykán, který se zasekl v době. Je to ale špatně?

Ilustrační foto

Nadšení Čechů z online prodeje aut? Průzkum ukázal, jaká je skutečnost

Batmobile

V Dubaji byl nalezen opuštěný Batmobile

Světová premiéra zbrusu nového GR 86

Světová premiéra zbrusu nového GR 86

Škoda Octavia RS

Test: Škoda Octavia RS TSI - nejrychlejší nová Škoda, kterou si můžete koupit, ale ne vše je super

Kontrola okresů

Prověřili jsme kontroly hranic okresů a ministr Blatný mít radost nebude...

Lexus LF-Z Electrified prezentuje budoucí jízdní schopnosti, design a technologie

Koncept Lexus LF-Z Electrified, nová éra značky startuje s volantem z KITTa

Prodrive Hunter

Dakarský speciál pro veřejné komunikace, to je Prodrive Hunter

Česká holka dobrá holka

Česká holka dobrá holka. Jaká je za volantem?

reklama

Doporučujeme

Modernizovaná Kia Optima

Modernizovaná Kia Optima: facelift exteriéru a interiéru přinesl i nové pohonné…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nadšení Čechů z online prodeje aut? Průzkum ukázal, jaká je skutečnost

  2. JAK TO JEN ROLLS-ROYCE DĚLÁ? Koronaviru navzdory slaví nejvyšší tržby v historii

  3. Vodík má v Česku perspektivu, shodli se odborníci i ministři Havlíček a Brabec

  4. Škoda připravila Octavii pro náročnější, ale pod vrcholnou sportovní verzí RS

  5. Autorizované servisy Škoda fungují od pondělí v plném režimu. Co vše se mění?

  6. Šéf Toyoty Akio Toyoda zvolen osobností automobilového světa roku 2021

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud