Bugatti Chiron je extrémně výkonné monstrum, jehož potenciál brzdí už jen fyzika a pneumatik. Přesto se automobilka Bugatti rozhodla, že je stále co vylepšovat a stvořila ještě extrémnější Chiron Sport. Ten sice nedostal více koní, ovšem pochlubit se může nižší váhou a výrazně lepším ovládáním, díky čemuž je schopen standardní Chiron dalece překonat.
Bugatti se sice chlubí snížením váhy, ovšem nečekejte nic zásadního. Nový Chiron Sport váží zhruba o 18 kilogramů než standardní verze. V Bugatti toho dosáhli za pomoci lehčích kol, odlehčených skel a ještě masivnějšího použití karbonu. z toho jsou nyní vytvořena i ramínka stěračů - a to vůbec poprvé v historii produkčních vozidel, jak dodává Bugatti. Na voze však byly použity i komponenty vytištěné 3D tiskárnou z hliníku, jako například nové brzdové třmeny.
Velká pozornosti se také dostalo ovládání, které by mělo být výrazně ovlivněno tužším šasi, tužším podvozkem a také přeladěným řízením. Změny se dočkal i pohonný systém všech kol, který je nyní vybaven funkcí tzv. "torque vectoring", tedy rozdělování točivého momentu podle potřeby na různé strany. Díky všem těmto technickým úpravám se pak podařilo zajet okruh v Nardo o 5 sekund rychleji, než to zvládl standardní Chiron.
Výrazně upraven byl ale i exteriér vozu, takže Chiron Sport si se standardním modelem jistě nespletete. Verze Sport bude dostupná v celé paletě exkluzivních barev, včetně červené, modré a tmavě šedé. Barevná však bude pouze příď vozu, zatím co záď si ponechá tradiční karbonový vzhled.
Novinkou je také fakt, že charakteristické C na boku vozidla, které tvoří přechod mezi přídí a zádí, bude nyní lakováno v barvě karoserie vozu. U standardního Chironu je toto "C" lemováno chromováním. K dalším novinkám pak patří kontrastní číslo 16 v masce vozu, unikátní odlehčená kola nebo čtveřice koncovek výfuku. Interiér se nese zejména v černých barvách a tvořen je především karbonem, tmavě zabarveným hliníkem, černou kůží a Alcantarou.
Pokud vás nová hard-core verze Chrionu okouzlila, pak bude potřeba, abyste měli v prasátku cca 3.26 milionu dolarů, tedy cca 67,2 milionu korun. Dodávky prvních objednaných exemplářů se pak očekávají ještě před koncem tohoto roku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?