Bugatti Chiron je extrémně výkonné monstrum, jehož potenciál brzdí už jen fyzika a pneumatik. Přesto se automobilka Bugatti rozhodla, že je stále co vylepšovat a stvořila ještě extrémnější Chiron Sport. Ten sice nedostal více koní, ovšem pochlubit se může nižší váhou a výrazně lepším ovládáním, díky čemuž je schopen standardní Chiron dalece překonat.
Bugatti se sice chlubí snížením váhy, ovšem nečekejte nic zásadního. Nový Chiron Sport váží zhruba o 18 kilogramů než standardní verze. V Bugatti toho dosáhli za pomoci lehčích kol, odlehčených skel a ještě masivnějšího použití karbonu. z toho jsou nyní vytvořena i ramínka stěračů - a to vůbec poprvé v historii produkčních vozidel, jak dodává Bugatti. Na voze však byly použity i komponenty vytištěné 3D tiskárnou z hliníku, jako například nové brzdové třmeny.
Velká pozornosti se také dostalo ovládání, které by mělo být výrazně ovlivněno tužším šasi, tužším podvozkem a také přeladěným řízením. Změny se dočkal i pohonný systém všech kol, který je nyní vybaven funkcí tzv. "torque vectoring", tedy rozdělování točivého momentu podle potřeby na různé strany. Díky všem těmto technickým úpravám se pak podařilo zajet okruh v Nardo o 5 sekund rychleji, než to zvládl standardní Chiron.
Výrazně upraven byl ale i exteriér vozu, takže Chiron Sport si se standardním modelem jistě nespletete. Verze Sport bude dostupná v celé paletě exkluzivních barev, včetně červené, modré a tmavě šedé. Barevná však bude pouze příď vozu, zatím co záď si ponechá tradiční karbonový vzhled.
Novinkou je také fakt, že charakteristické C na boku vozidla, které tvoří přechod mezi přídí a zádí, bude nyní lakováno v barvě karoserie vozu. U standardního Chironu je toto "C" lemováno chromováním. K dalším novinkám pak patří kontrastní číslo 16 v masce vozu, unikátní odlehčená kola nebo čtveřice koncovek výfuku. Interiér se nese zejména v černých barvách a tvořen je především karbonem, tmavě zabarveným hliníkem, černou kůží a Alcantarou.
Pokud vás nová hard-core verze Chrionu okouzlila, pak bude potřeba, abyste měli v prasátku cca 3.26 milionu dolarů, tedy cca 67,2 milionu korun. Dodávky prvních objednaných exemplářů se pak očekávají ještě před koncem tohoto roku.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.