Bugatti Chiron je extrémně výkonné monstrum, jehož potenciál brzdí už jen fyzika a pneumatik. Přesto se automobilka Bugatti rozhodla, že je stále co vylepšovat a stvořila ještě extrémnější Chiron Sport. Ten sice nedostal více koní, ovšem pochlubit se může nižší váhou a výrazně lepším ovládáním, díky čemuž je schopen standardní Chiron dalece překonat.
Bugatti se sice chlubí snížením váhy, ovšem nečekejte nic zásadního. Nový Chiron Sport váží zhruba o 18 kilogramů než standardní verze. V Bugatti toho dosáhli za pomoci lehčích kol, odlehčených skel a ještě masivnějšího použití karbonu. z toho jsou nyní vytvořena i ramínka stěračů - a to vůbec poprvé v historii produkčních vozidel, jak dodává Bugatti. Na voze však byly použity i komponenty vytištěné 3D tiskárnou z hliníku, jako například nové brzdové třmeny.
Velká pozornosti se také dostalo ovládání, které by mělo být výrazně ovlivněno tužším šasi, tužším podvozkem a také přeladěným řízením. Změny se dočkal i pohonný systém všech kol, který je nyní vybaven funkcí tzv. "torque vectoring", tedy rozdělování točivého momentu podle potřeby na různé strany. Díky všem těmto technickým úpravám se pak podařilo zajet okruh v Nardo o 5 sekund rychleji, než to zvládl standardní Chiron.
Výrazně upraven byl ale i exteriér vozu, takže Chiron Sport si se standardním modelem jistě nespletete. Verze Sport bude dostupná v celé paletě exkluzivních barev, včetně červené, modré a tmavě šedé. Barevná však bude pouze příď vozu, zatím co záď si ponechá tradiční karbonový vzhled.
Novinkou je také fakt, že charakteristické C na boku vozidla, které tvoří přechod mezi přídí a zádí, bude nyní lakováno v barvě karoserie vozu. U standardního Chironu je toto "C" lemováno chromováním. K dalším novinkám pak patří kontrastní číslo 16 v masce vozu, unikátní odlehčená kola nebo čtveřice koncovek výfuku. Interiér se nese zejména v černých barvách a tvořen je především karbonem, tmavě zabarveným hliníkem, černou kůží a Alcantarou.
Pokud vás nová hard-core verze Chrionu okouzlila, pak bude potřeba, abyste měli v prasátku cca 3.26 milionu dolarů, tedy cca 67,2 milionu korun. Dodávky prvních objednaných exemplářů se pak očekávají ještě před koncem tohoto roku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?