Nové Bugatti Chiron Sport? Změnilo se skoro úplně všechno

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. března 2018, 10:14 Aktualizováno 6.3.2018, 11:58 Google+

Bugatti Chiron je extrémně výkonné monstrum, jehož potenciál brzdí už jen fyzika a pneumatik. Přesto se automobilka Bugatti rozhodla, že je stále co vylepšovat a stvořila ještě extrémnější Chiron Sport. Ten sice nedostal více koní, ovšem pochlubit se může nižší váhou a výrazně lepším ovládáním, díky čemuž je schopen standardní Chiron dalece překonat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové extrémní Bugatti Chiron Sport

Nové extrémní Bugatti Chiron Sport | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Bugatti se sice chlubí snížením váhy, ovšem nečekejte nic zásadního. Nový Chiron Sport váží zhruba o 18 kilogramů než standardní verze. V Bugatti toho dosáhli za pomoci lehčích kol, odlehčených skel a ještě masivnějšího použití karbonu. z toho jsou nyní vytvořena i ramínka stěračů - a to vůbec poprvé v historii produkčních vozidel, jak dodává Bugatti. Na voze však byly použity i komponenty vytištěné 3D tiskárnou z hliníku, jako například nové brzdové třmeny.

Velká pozornosti se také dostalo ovládání, které by mělo být výrazně ovlivněno tužším šasi, tužším podvozkem a také přeladěným řízením. Změny se dočkal i pohonný systém všech kol, který je nyní vybaven funkcí tzv. "torque vectoring", tedy rozdělování točivého momentu podle potřeby na různé strany. Díky všem těmto technickým úpravám se pak podařilo zajet okruh v Nardo o 5 sekund rychleji, než to zvládl standardní Chiron.

Výrazně upraven byl ale i exteriér vozu, takže Chiron Sport si se standardním modelem jistě nespletete. Verze Sport bude dostupná v celé paletě exkluzivních barev, včetně červené, modré a tmavě šedé. Barevná však bude pouze příď vozu, zatím co záď si ponechá tradiční karbonový vzhled.

Novinkou je také fakt, že charakteristické C na boku vozidla, které tvoří přechod mezi přídí a zádí, bude nyní lakováno v barvě karoserie vozu. U standardního Chironu je toto "C" lemováno chromováním. K dalším novinkám pak patří kontrastní číslo 16 v masce vozu, unikátní odlehčená kola nebo čtveřice koncovek výfuku. Interiér se nese zejména v černých barvách a tvořen je především karbonem, tmavě zabarveným hliníkem, černou kůží a Alcantarou.

Záznam představení z Ženevy | zdroj: youtube.com

Pokud vás nová hard-core verze Chrionu okouzlila, pak bude potřeba, abyste měli v prasátku cca 3.26 milionu dolarů, tedy cca 67,2 milionu korun. Dodávky prvních objednaných exemplářů se pak očekávají ještě před koncem tohoto roku.

Vytisknout

Diskuze: Nové Bugatti Chiron Sport? Změnilo se skoro úplně všechno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Armádní zakázka na Pandury rozpumpovala českou ekonomiku, z jedné vynaložené koruny se stanou tři

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

reklama

Doporučujeme

Koncept Porsche Mission E Cross Turismo

Porsche představilo elektrický Mission E Cross Turismo, parťáka do města i do…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  2. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  5. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  6. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud