Automobilka Jeep si pro autosalon v Ženevě připravila hned několik velkolepých evropských premiér. Pravděpodobně tím nejočekávanějším bude čtvrtá generace drsného Wrangleru, ovšem kromě toho se očekává i nový Cherokee nebo nadupaný Trackhawk.
Nejočekávanější novinkou se velice pravděpodobně tane čtvrtá generace Wrangleru, která by podle Jeepu měla nabídnout pohodlnější svezení, vyšší uživatelský komfort, vyšší využitelnost a samozřejmě pokročilejší schopnosti mimo zpevněné povrchy. Konkrétní specifikace motorů zatím automobilka neupřesnila, ale již dříve se mluvilo o 2.2 litrovém a 3.0 litrovém dieselu o výkonech cca 197 a 260 koňských sil. V nabídce by však neměl chybět ani 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec. Nabídka by také měla zahrnovat modely Sport, Sahara a samozřejmě off-roadově zaměřený Rubicon.
Další očekávanou novinkou je modernizace Jeepu Cherokee. Ten prošel výraznou úpravou exteriéru, která napravila jeho problémy s nedůstojnou maskou. Modernizované kompaktní SUV by tak konečně mohlo dostat druhou šanci na trhu.
Kromě exteriéru však prošel úpravou i interiér, který nyní nabídne kvalitnější materiály, moderní multimediální systém UConnect s 8.4 palcovým displejem nebo elektricky poháněné zadní dveře s bezdotykovým ovládáním. Zákazníci si navíc budou moci připlatit i za velkorysé střešní okno, které se táhne od čelního skla až téměř po zadní dveře.
Třetím debutantem se stane Jeep Grand Cherokee Trackhawk, tedy jedno z vůbec nejsilnějších SUV světa, které by se mělo v Evropě začít prodávat již koncem prvního čtvrtletí. Jen pro připomenutí, tahle bestie mezi SUV ukrývá pod přední kapotou 6.2 litrový přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koní, díky kterému vystřelí z 0 na 100 km/h během 3.7 sekundy a rozjet se dokáže až na 289 km/h.
Kromě toho by se na stánku Jeepu mohly objevit i některé speciální edice, jako například Jeep Compass Night Eagle nebo Grand Cherokee S. Pokud tedy vyrazíte na Ženevský autosalon, stánek Jeepu si rozhodně nesmíte nechat ujít.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?