Automobilka Jeep si pro autosalon v Ženevě připravila hned několik velkolepých evropských premiér. Pravděpodobně tím nejočekávanějším bude čtvrtá generace drsného Wrangleru, ovšem kromě toho se očekává i nový Cherokee nebo nadupaný Trackhawk.
Nejočekávanější novinkou se velice pravděpodobně tane čtvrtá generace Wrangleru, která by podle Jeepu měla nabídnout pohodlnější svezení, vyšší uživatelský komfort, vyšší využitelnost a samozřejmě pokročilejší schopnosti mimo zpevněné povrchy. Konkrétní specifikace motorů zatím automobilka neupřesnila, ale již dříve se mluvilo o 2.2 litrovém a 3.0 litrovém dieselu o výkonech cca 197 a 260 koňských sil. V nabídce by však neměl chybět ani 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec. Nabídka by také měla zahrnovat modely Sport, Sahara a samozřejmě off-roadově zaměřený Rubicon.
Další očekávanou novinkou je modernizace Jeepu Cherokee. Ten prošel výraznou úpravou exteriéru, která napravila jeho problémy s nedůstojnou maskou. Modernizované kompaktní SUV by tak konečně mohlo dostat druhou šanci na trhu.
Kromě exteriéru však prošel úpravou i interiér, který nyní nabídne kvalitnější materiály, moderní multimediální systém UConnect s 8.4 palcovým displejem nebo elektricky poháněné zadní dveře s bezdotykovým ovládáním. Zákazníci si navíc budou moci připlatit i za velkorysé střešní okno, které se táhne od čelního skla až téměř po zadní dveře.
Třetím debutantem se stane Jeep Grand Cherokee Trackhawk, tedy jedno z vůbec nejsilnějších SUV světa, které by se mělo v Evropě začít prodávat již koncem prvního čtvrtletí. Jen pro připomenutí, tahle bestie mezi SUV ukrývá pod přední kapotou 6.2 litrový přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koní, díky kterému vystřelí z 0 na 100 km/h během 3.7 sekundy a rozjet se dokáže až na 289 km/h.
Kromě toho by se na stánku Jeepu mohly objevit i některé speciální edice, jako například Jeep Compass Night Eagle nebo Grand Cherokee S. Pokud tedy vyrazíte na Ženevský autosalon, stánek Jeepu si rozhodně nesmíte nechat ujít.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.