Automobilka Jeep si pro autosalon v Ženevě připravila hned několik velkolepých evropských premiér. Pravděpodobně tím nejočekávanějším bude čtvrtá generace drsného Wrangleru, ovšem kromě toho se očekává i nový Cherokee nebo nadupaný Trackhawk.
Nejočekávanější novinkou se velice pravděpodobně tane čtvrtá generace Wrangleru, která by podle Jeepu měla nabídnout pohodlnější svezení, vyšší uživatelský komfort, vyšší využitelnost a samozřejmě pokročilejší schopnosti mimo zpevněné povrchy. Konkrétní specifikace motorů zatím automobilka neupřesnila, ale již dříve se mluvilo o 2.2 litrovém a 3.0 litrovém dieselu o výkonech cca 197 a 260 koňských sil. V nabídce by však neměl chybět ani 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec. Nabídka by také měla zahrnovat modely Sport, Sahara a samozřejmě off-roadově zaměřený Rubicon.
Další očekávanou novinkou je modernizace Jeepu Cherokee. Ten prošel výraznou úpravou exteriéru, která napravila jeho problémy s nedůstojnou maskou. Modernizované kompaktní SUV by tak konečně mohlo dostat druhou šanci na trhu.
Kromě exteriéru však prošel úpravou i interiér, který nyní nabídne kvalitnější materiály, moderní multimediální systém UConnect s 8.4 palcovým displejem nebo elektricky poháněné zadní dveře s bezdotykovým ovládáním. Zákazníci si navíc budou moci připlatit i za velkorysé střešní okno, které se táhne od čelního skla až téměř po zadní dveře.
Třetím debutantem se stane Jeep Grand Cherokee Trackhawk, tedy jedno z vůbec nejsilnějších SUV světa, které by se mělo v Evropě začít prodávat již koncem prvního čtvrtletí. Jen pro připomenutí, tahle bestie mezi SUV ukrývá pod přední kapotou 6.2 litrový přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koní, díky kterému vystřelí z 0 na 100 km/h během 3.7 sekundy a rozjet se dokáže až na 289 km/h.
Kromě toho by se na stánku Jeepu mohly objevit i některé speciální edice, jako například Jeep Compass Night Eagle nebo Grand Cherokee S. Pokud tedy vyrazíte na Ženevský autosalon, stánek Jeepu si rozhodně nesmíte nechat ujít.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?