Nový koncept Subaru VIZIV Tourer by měl mít premiéru na blížícím se autosalonu v Ženevě, ovšem ještě předtím se japonská automobilka rozhodla zveřejnit jeho první snímek. Ten sice ukazuje jen pořádně nafouklý kufr, nicméně některé spekulace znějí velice věrohodně.
VIZIV Tourer je již pátým projektem ze série VIZIV, která vznikla od slovního spojení "Vision fon Innovation", tedy v překladu "Vize pro Inovace". Subaru je ohledně nového konceptu poměrně tajemné, nicméně na světlo začínají prosakovat teorie, podle kterých by se mohlo jednat o prostorný vůz kategorie kombi, který by nahradil model Levrog.
Subaru rozjelo sérii VIZIV již na ženevském autosalonu v roce 2013 s crossoverem. Následně se objevily hybridní, výkonné a sedmimístné modely. Poslední jmenovaný nakonec automobilka přetavila na produkční variantu sedmimístného SUV Ascent. Objevil se však i digitální model GT Vision, který vznikl čistě pro potřeby závodní hry Gran Tourismo 6 společnosti Sony.
Zda se z VIVIZ Tourer stane rodinný kombík na způsob Imprezy kombi, nebo odvážnější crossover / kompaktní SUV se dozvíme nejpozději 6. března, kdy autosalon startuje. Do té doby však stále můžeme doufat v další fotografie nebo technické specifikace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?