Nový koncept Subaru VIZIV Tourer by měl mít premiéru na blížícím se autosalonu v Ženevě, ovšem ještě předtím se japonská automobilka rozhodla zveřejnit jeho první snímek. Ten sice ukazuje jen pořádně nafouklý kufr, nicméně některé spekulace znějí velice věrohodně.
VIZIV Tourer je již pátým projektem ze série VIZIV, která vznikla od slovního spojení "Vision fon Innovation", tedy v překladu "Vize pro Inovace". Subaru je ohledně nového konceptu poměrně tajemné, nicméně na světlo začínají prosakovat teorie, podle kterých by se mohlo jednat o prostorný vůz kategorie kombi, který by nahradil model Levrog.
Subaru rozjelo sérii VIZIV již na ženevském autosalonu v roce 2013 s crossoverem. Následně se objevily hybridní, výkonné a sedmimístné modely. Poslední jmenovaný nakonec automobilka přetavila na produkční variantu sedmimístného SUV Ascent. Objevil se však i digitální model GT Vision, který vznikl čistě pro potřeby závodní hry Gran Tourismo 6 společnosti Sony.
Zda se z VIVIZ Tourer stane rodinný kombík na způsob Imprezy kombi, nebo odvážnější crossover / kompaktní SUV se dozvíme nejpozději 6. března, kdy autosalon startuje. Do té doby však stále můžeme doufat v další fotografie nebo technické specifikace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.