Rhino GX vypadá na první pohled jako ten typ auta, se kterým vyráží speciální jednotky do nejnebezpečnějších částí světa. Jeden by tak čekal, že za jeho drsnou hranatou karoserií se ukrývají vojenská sedadla, spousta armádního vybavení, propojení se satelity a minimálně úchyt na rotační kulomet.
Ostatně tomu nahrávají i jeh rozměry, vždyť tohle monstrum je 5,7 metru dlouhé, 2,1 metru vysoké, 2,4 metru široké a váží 5 tun. Představy o jeho armádním využití nerozptýlí ani nabídka barev, neboť zákazník si může vybrat jen z trojice armádních odstínů "Stealth Black", "Tactical Green" nebo "Desert Sand", tedy odstín pouštního písku.
Skutečnost je však úplně jiná, pod drsnou slupkou monstra z dílny US Speciality Vehicles se ukrývá jeden z nejluxusnějších interiérů, jaký můžete od současných automobilů očekávat. Nová řada Executive totiž nabízí luxusní kožená sedadla s elektrickým nastavením, vyhříváním a podnožkou, dřevěné obložení s chromovými doplňky a nechybí ani masivní střešní okno, které vpustí do interiéru spoustu světla.
A pokud by cestující nebavilo kochat se luxusním interiérem, můžou se zabavit sledováním televize s úhlopříčkou 40 palců, která dokáže přijímat i satelitní signál. Televize je však zavěšena na příčce mezi řidičem a posádkou, takže komunikace probíhá pouze prostřednictvím interkomu.
Co se techniky týče, Rhino GX je postaveno na základech středně těžkého pick-upu Ford F-450, což znamená, že pod jeho kapotou najdeme buď 6,7 litrový diesel V8 nebo 6,8 litrový diesel V10. Každý z motorů však musel být doplněn druhým alternátorem, který dodává energii poměrně náročnému vnitřnímu vybavení.
Kromě toho se úprav dočkaly i brzdy a podvozek, díky čemuž by měla být jízda s tímto "Nosorožcem" komfortní po silnicích i v těžkém terénu, do kterého byly vozy původně určeny.
Cenu luxusní edice "GX Edition" sice společnost USSV neudává, nicméně když se minulý rok objevil klasický Rhino v pořadu Jay Leno's Garage, jeho cena se pohybovala okolo 249 000 dolarů (cca 5.1 milionu korun). S veškerým extra luxusním vybavením se tak nejspíš budeme bavit o ještě mnohem vyšší sumě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?