Rhino GX vypadá na první pohled jako ten typ auta, se kterým vyráží speciální jednotky do nejnebezpečnějších částí světa. Jeden by tak čekal, že za jeho drsnou hranatou karoserií se ukrývají vojenská sedadla, spousta armádního vybavení, propojení se satelity a minimálně úchyt na rotační kulomet.
Ostatně tomu nahrávají i jeh rozměry, vždyť tohle monstrum je 5,7 metru dlouhé, 2,1 metru vysoké, 2,4 metru široké a váží 5 tun. Představy o jeho armádním využití nerozptýlí ani nabídka barev, neboť zákazník si může vybrat jen z trojice armádních odstínů "Stealth Black", "Tactical Green" nebo "Desert Sand", tedy odstín pouštního písku.
Skutečnost je však úplně jiná, pod drsnou slupkou monstra z dílny US Speciality Vehicles se ukrývá jeden z nejluxusnějších interiérů, jaký můžete od současných automobilů očekávat. Nová řada Executive totiž nabízí luxusní kožená sedadla s elektrickým nastavením, vyhříváním a podnožkou, dřevěné obložení s chromovými doplňky a nechybí ani masivní střešní okno, které vpustí do interiéru spoustu světla.
A pokud by cestující nebavilo kochat se luxusním interiérem, můžou se zabavit sledováním televize s úhlopříčkou 40 palců, která dokáže přijímat i satelitní signál. Televize je však zavěšena na příčce mezi řidičem a posádkou, takže komunikace probíhá pouze prostřednictvím interkomu.
Co se techniky týče, Rhino GX je postaveno na základech středně těžkého pick-upu Ford F-450, což znamená, že pod jeho kapotou najdeme buď 6,7 litrový diesel V8 nebo 6,8 litrový diesel V10. Každý z motorů však musel být doplněn druhým alternátorem, který dodává energii poměrně náročnému vnitřnímu vybavení.
Kromě toho se úprav dočkaly i brzdy a podvozek, díky čemuž by měla být jízda s tímto "Nosorožcem" komfortní po silnicích i v těžkém terénu, do kterého byly vozy původně určeny.
Cenu luxusní edice "GX Edition" sice společnost USSV neudává, nicméně když se minulý rok objevil klasický Rhino v pořadu Jay Leno's Garage, jeho cena se pohybovala okolo 249 000 dolarů (cca 5.1 milionu korun). S veškerým extra luxusním vybavením se tak nejspíš budeme bavit o ještě mnohem vyšší sumě.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?