Rhino GX vypadá na první pohled jako ten typ auta, se kterým vyráží speciální jednotky do nejnebezpečnějších částí světa. Jeden by tak čekal, že za jeho drsnou hranatou karoserií se ukrývají vojenská sedadla, spousta armádního vybavení, propojení se satelity a minimálně úchyt na rotační kulomet.
Ostatně tomu nahrávají i jeh rozměry, vždyť tohle monstrum je 5,7 metru dlouhé, 2,1 metru vysoké, 2,4 metru široké a váží 5 tun. Představy o jeho armádním využití nerozptýlí ani nabídka barev, neboť zákazník si může vybrat jen z trojice armádních odstínů "Stealth Black", "Tactical Green" nebo "Desert Sand", tedy odstín pouštního písku.
Skutečnost je však úplně jiná, pod drsnou slupkou monstra z dílny US Speciality Vehicles se ukrývá jeden z nejluxusnějších interiérů, jaký můžete od současných automobilů očekávat. Nová řada Executive totiž nabízí luxusní kožená sedadla s elektrickým nastavením, vyhříváním a podnožkou, dřevěné obložení s chromovými doplňky a nechybí ani masivní střešní okno, které vpustí do interiéru spoustu světla.
A pokud by cestující nebavilo kochat se luxusním interiérem, můžou se zabavit sledováním televize s úhlopříčkou 40 palců, která dokáže přijímat i satelitní signál. Televize je však zavěšena na příčce mezi řidičem a posádkou, takže komunikace probíhá pouze prostřednictvím interkomu.
Co se techniky týče, Rhino GX je postaveno na základech středně těžkého pick-upu Ford F-450, což znamená, že pod jeho kapotou najdeme buď 6,7 litrový diesel V8 nebo 6,8 litrový diesel V10. Každý z motorů však musel být doplněn druhým alternátorem, který dodává energii poměrně náročnému vnitřnímu vybavení.
Kromě toho se úprav dočkaly i brzdy a podvozek, díky čemuž by měla být jízda s tímto "Nosorožcem" komfortní po silnicích i v těžkém terénu, do kterého byly vozy původně určeny.
Cenu luxusní edice "GX Edition" sice společnost USSV neudává, nicméně když se minulý rok objevil klasický Rhino v pořadu Jay Leno's Garage, jeho cena se pohybovala okolo 249 000 dolarů (cca 5.1 milionu korun). S veškerým extra luxusním vybavením se tak nejspíš budeme bavit o ještě mnohem vyšší sumě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?