O vývoji nového Furdu Mustang GT500 se dlouhou dobu pouze spekulovalo, nicméně dnes nám Ford konečně poodhalil detaily o jeho vůbec nejvýkonnějším voze. Nový Shelby GT500 se totiž pochlubil výkonem přes 700 koní, čímž strčí do kapsy i jinak famózní Ford GT. Na představení nejnovějšího Shelby si však budeme muset ještě rok počkat.
Nový Mustang Shelby GT500 byl představen na autosalonu v Detroitu jako "vrchol výkonu všech Mustangů. A nelze se ničemu divit, vždyť nový GT500 má nabídnout více jak dvojnásobek výkonu, kterým v roce 1967 oslňovala první generace. Přesné údaje si Ford zatím nechává pro sebe, nicméně už teď víme, že výkon půjde nad 700 koní.
O pohon by se měl starat kompresorem přeplňovaný motor V8, díky kterému se má nový Mustang GT500 stát vůbec nejvýkonnějším silničním automobilem, jaký Ford za svou historii vyrobil. Co se výkonu týče, snadno překoná i tolik obdivovaný supersport Ford GT, který pod kapotou ukrývá "pouze" 3.5 litrový motor EcoBoost V6 o výkonu 655 koní.
Ford navíc slibuje, že výkon motoru nebude nijak limitován, neboť nový Mustang měl být navržen "pro jízdu na okruzích i klasických silnicích". To je poměrně všeobecná fráze, nicméně krom toho nám Ford slibuje i inovativní technologie pro jízdu na okruhu a "funkční" úpravy karoserie, takže masivní nárazníky nebudou jen na ozdobu.
Na detaily si však budeme počkat až do příštího roku, kdy se nám nový Shelby Mustang GT500 odhalí v plné kráse. Už nyní se však internetem množší zvěsti alespoň o jeho motoru, kterým by měl být kompresorem přeplňovaný 5.2 litrový vidlicový osmiválec spojený s dvou-spojkovou převodovkou. Samozřejmostí pak budou karbon-keramické brzdy a často se spekuluje o maximální rychlosti 344 km/h.
Čeho všeho se nakonec dočkáme nám řekne až čas, nicméně konečně se zdá, že Chevrolet Camaro ZL1 dostává adekvátního konkurenta.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?