O vývoji nového Furdu Mustang GT500 se dlouhou dobu pouze spekulovalo, nicméně dnes nám Ford konečně poodhalil detaily o jeho vůbec nejvýkonnějším voze. Nový Shelby GT500 se totiž pochlubil výkonem přes 700 koní, čímž strčí do kapsy i jinak famózní Ford GT. Na představení nejnovějšího Shelby si však budeme muset ještě rok počkat.
Nový Mustang Shelby GT500 byl představen na autosalonu v Detroitu jako "vrchol výkonu všech Mustangů. A nelze se ničemu divit, vždyť nový GT500 má nabídnout více jak dvojnásobek výkonu, kterým v roce 1967 oslňovala první generace. Přesné údaje si Ford zatím nechává pro sebe, nicméně už teď víme, že výkon půjde nad 700 koní.
O pohon by se měl starat kompresorem přeplňovaný motor V8, díky kterému se má nový Mustang GT500 stát vůbec nejvýkonnějším silničním automobilem, jaký Ford za svou historii vyrobil. Co se výkonu týče, snadno překoná i tolik obdivovaný supersport Ford GT, který pod kapotou ukrývá "pouze" 3.5 litrový motor EcoBoost V6 o výkonu 655 koní.
Ford navíc slibuje, že výkon motoru nebude nijak limitován, neboť nový Mustang měl být navržen "pro jízdu na okruzích i klasických silnicích". To je poměrně všeobecná fráze, nicméně krom toho nám Ford slibuje i inovativní technologie pro jízdu na okruhu a "funkční" úpravy karoserie, takže masivní nárazníky nebudou jen na ozdobu.
Na detaily si však budeme počkat až do příštího roku, kdy se nám nový Shelby Mustang GT500 odhalí v plné kráse. Už nyní se však internetem množší zvěsti alespoň o jeho motoru, kterým by měl být kompresorem přeplňovaný 5.2 litrový vidlicový osmiválec spojený s dvou-spojkovou převodovkou. Samozřejmostí pak budou karbon-keramické brzdy a často se spekuluje o maximální rychlosti 344 km/h.
Čeho všeho se nakonec dočkáme nám řekne až čas, nicméně konečně se zdá, že Chevrolet Camaro ZL1 dostává adekvátního konkurenta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.