O vývoji nového Furdu Mustang GT500 se dlouhou dobu pouze spekulovalo, nicméně dnes nám Ford konečně poodhalil detaily o jeho vůbec nejvýkonnějším voze. Nový Shelby GT500 se totiž pochlubil výkonem přes 700 koní, čímž strčí do kapsy i jinak famózní Ford GT. Na představení nejnovějšího Shelby si však budeme muset ještě rok počkat.
Nový Mustang Shelby GT500 byl představen na autosalonu v Detroitu jako "vrchol výkonu všech Mustangů. A nelze se ničemu divit, vždyť nový GT500 má nabídnout více jak dvojnásobek výkonu, kterým v roce 1967 oslňovala první generace. Přesné údaje si Ford zatím nechává pro sebe, nicméně už teď víme, že výkon půjde nad 700 koní.
O pohon by se měl starat kompresorem přeplňovaný motor V8, díky kterému se má nový Mustang GT500 stát vůbec nejvýkonnějším silničním automobilem, jaký Ford za svou historii vyrobil. Co se výkonu týče, snadno překoná i tolik obdivovaný supersport Ford GT, který pod kapotou ukrývá "pouze" 3.5 litrový motor EcoBoost V6 o výkonu 655 koní.
Ford navíc slibuje, že výkon motoru nebude nijak limitován, neboť nový Mustang měl být navržen "pro jízdu na okruzích i klasických silnicích". To je poměrně všeobecná fráze, nicméně krom toho nám Ford slibuje i inovativní technologie pro jízdu na okruhu a "funkční" úpravy karoserie, takže masivní nárazníky nebudou jen na ozdobu.
Na detaily si však budeme počkat až do příštího roku, kdy se nám nový Shelby Mustang GT500 odhalí v plné kráse. Už nyní se však internetem množší zvěsti alespoň o jeho motoru, kterým by měl být kompresorem přeplňovaný 5.2 litrový vidlicový osmiválec spojený s dvou-spojkovou převodovkou. Samozřejmostí pak budou karbon-keramické brzdy a často se spekuluje o maximální rychlosti 344 km/h.
Čeho všeho se nakonec dočkáme nám řekne až čas, nicméně konečně se zdá, že Chevrolet Camaro ZL1 dostává adekvátního konkurenta.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?