V Česku se snaží Hyundai konkurovat sousedovi z Boleslavi, v zahraničí si však bere mnohem větší cíle. Podle posledních zpráv totiž automobilka pracuje na výkonném supersportu, který by měl přetáhnout zákazníky i sousedům z Maranella či Stuttgartu, kde sídli Ferrari a Porsche.
Magazín WheelsMag získal během veletrhu CES 2018 v Las Vegas potvrzení o vývoji nového supersportu hned od dvou významných představitelů automobilky. Jedním byl Luc Donckerwolke, viceprezident Hyundai Design, a druhým Woong-chul Yang, viceprezident oddělení vývoje a výzkumu.
Donckerwolke dokonce naznačil, že po skončení veletrhu CES by se měl podívat na první hotové návrhy. Nic konkrétního o voze sice neprozradil, nicméně alespoň řekl, že ne všechny automobily na kterých pracují budou mít systém autonomního řízení.
Navzdory častým tvrzením, že nový sporťák Hyundai Genesis nebude mít nic společného s oddělením Hyundai N, jsme se od Yanga dozvěděli, že technika nového vozu bude s největší pravděpodobností vyvíjena pod dohledem Alberta Biermanna, který je současným šéfem oddělení Hyundai N a zároveň bývalým šéfem oddělení BMW M.
Žádné termíny ani technická data v rozhovorech bohužel nefigurují. S největší pravděpodobností však půjde o dvoudveřový sportovní vůz, o jehož pohon se bude starat menší spalovací motor ve spolupráci s elektromotory a bateriemi.
Určitě se však máme na co těšit, neboť viceprezident designového oddělení Donckerwolke dříve pracoval pro koncern Volkswagen a dohlížel na design vozů jako Lamborghini Diablo a Gallardo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?