V Česku se snaží Hyundai konkurovat sousedovi z Boleslavi, v zahraničí si však bere mnohem větší cíle. Podle posledních zpráv totiž automobilka pracuje na výkonném supersportu, který by měl přetáhnout zákazníky i sousedům z Maranella či Stuttgartu, kde sídli Ferrari a Porsche.
Magazín WheelsMag získal během veletrhu CES 2018 v Las Vegas potvrzení o vývoji nového supersportu hned od dvou významných představitelů automobilky. Jedním byl Luc Donckerwolke, viceprezident Hyundai Design, a druhým Woong-chul Yang, viceprezident oddělení vývoje a výzkumu.
Donckerwolke dokonce naznačil, že po skončení veletrhu CES by se měl podívat na první hotové návrhy. Nic konkrétního o voze sice neprozradil, nicméně alespoň řekl, že ne všechny automobily na kterých pracují budou mít systém autonomního řízení.
Navzdory častým tvrzením, že nový sporťák Hyundai Genesis nebude mít nic společného s oddělením Hyundai N, jsme se od Yanga dozvěděli, že technika nového vozu bude s největší pravděpodobností vyvíjena pod dohledem Alberta Biermanna, který je současným šéfem oddělení Hyundai N a zároveň bývalým šéfem oddělení BMW M.
Žádné termíny ani technická data v rozhovorech bohužel nefigurují. S největší pravděpodobností však půjde o dvoudveřový sportovní vůz, o jehož pohon se bude starat menší spalovací motor ve spolupráci s elektromotory a bateriemi.
Určitě se však máme na co těšit, neboť viceprezident designového oddělení Donckerwolke dříve pracoval pro koncern Volkswagen a dohlížel na design vozů jako Lamborghini Diablo a Gallardo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.