Začátkem nadcházejícího roku se na autosalonu v Detroitu (North American International Auto Show) představí zcela nová generace Volkswagenu Jetta, který by měl konečně dospět a převzít pár designových i technických prvků od svých starších koncernových sourozenců.
Nový Volkswagen Jetta by se měl konečně dočkat dospělejšího a značně sportovnějšího vzhledu, než nesli předchozí generace. Dopomoci k tomu má nová ostře řezaná karoserie, jejíž přední maska v lidech silně evokuje pohled na Passat poslední generace.
Na sportovnosti však přidává i dynamicky tvarovaná kapota s několika výraznými linkami, protáhlé čelní sklo a nízká střecha, díky které vůz dostává sportovní siluetu. Na víku kufru by neměl chybět decentní integrovaný spoiler a zadní nárazník ukrývá dvojici koncovek výfukového systému.
Pohled do interiéru toho neodhaluje příliš, ovšem z tvarů přístrojové desky poznáváme klasický koncept nových Volkswagenů. Pozadu nebude Jetta ani co se techniky týče. V nabídce se jistě objeví plně digitální přístrojový štít, nebo rozměrný infotainment integrovaný do palubní desky. Model vyobrazený na návrhu navíc disponuje sportovnějším tříramenným volantem a v interiéru se objevuje řada chromových doplňků.
Samotná automobilka o nové Jettě víceméně mlčím, ovšem reportéři z magazínu Car and Driver už měli možnost se svézt v prototypu a podle jejich slov by mohl být vůz hotový a připravený pro zákazníky už v polovině roku 2018.
Co se techniky týče, nová Jetta bude postavena na upravené MQB platformě, díky čemuž bude nepatrně delší, než předchozí generace. Seznam připravovaných motorizací bohužel neznáme, ovšem chybět by mezi nimi neměl benzínový 1.4 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 111 kW (151 k) s 249 Nm točivého momentu. K tomu má být na výběr buď manuální šestistupňová nebo osmistupňová automatická převodovka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.