Nečekejte však návrat v pravém slova smyslu. Exotický italský sporťák s motorem Ford, který vznikal v sedmdesátých letech, se totiž stal inspirací pro projekt Ares Panther, za kterým stojí designové studio Ares Design. To v italské Modeně založil a vede Dany Bahar, bývalý ředitel automobilky Lotus.
Nemusíte se však bát, že by novodobá Pantera sešla ze své původní cesty. Základem pro Ares Panter se stalo Lamborghini Huracán, pod jehož kapotou se ukrývá atmosfericky plněný 5.2 litrový motor V10, který posílá výkon skrze dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku na všechna čtyři kola. Žádných výkonových tabulek jsme se zatím nedočkali, ovšem na paměti mějme, že Huracan LP610-4 dokáže vyprodukovat až 449 kW (602 k) a 560 Nm točivého momentu.
Moderní interpretace klasické Pantery má být vyráběna ve zcela nové italské továrně, která sídlí v Modeně. Kolik kusů je v plánu vyrobit a na kolik jeden kus přijde jsme se zatím nedozvěděli, ovšem vezmeme li v potaz pořizovací cenu samotného Lamborghini a všech potřebných karosářských a designových úprav, dostáváme se poměrně vysoko.
První vozy mají být zákazníkům dodány v druhé polovině roku 2018 a někteří nedočkavci už na ně i skládají zálohy. Před automobilkou však stojí ještě hodně práce, včetně doladění designu s ohledem na aerodynamiku a řada testů, včetně crash-testů. Pro začátek nám tak musí stačit alespoň pár fotek exteriéru, přičemž interiér by se snad mohl ukázat později.
Tím však novinky z Ares Design nekončí. Dany Bahar totiž v rozhovoru pro Autocar naznačil, že Panter není jediným "vrcholným" modelem, který chce automobilka během nadcházejících 12 měsíců představit. V plánu je prý ještě něco exkluzivnějšího.
Víc detailů jsme se bohužel nedozvěděli, ovšem za připomínku stojí, že Ares Design stojí za řadou obdivuhodných i řádně divokých úprav, mezi které patří například dvoudveřové Bentley Mulsanne Coupe, nebo kompletně překarosovaný Mercedes-Benz G.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?