Nečekejte však návrat v pravém slova smyslu. Exotický italský sporťák s motorem Ford, který vznikal v sedmdesátých letech, se totiž stal inspirací pro projekt Ares Panther, za kterým stojí designové studio Ares Design. To v italské Modeně založil a vede Dany Bahar, bývalý ředitel automobilky Lotus.
Nemusíte se však bát, že by novodobá Pantera sešla ze své původní cesty. Základem pro Ares Panter se stalo Lamborghini Huracán, pod jehož kapotou se ukrývá atmosfericky plněný 5.2 litrový motor V10, který posílá výkon skrze dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku na všechna čtyři kola. Žádných výkonových tabulek jsme se zatím nedočkali, ovšem na paměti mějme, že Huracan LP610-4 dokáže vyprodukovat až 449 kW (602 k) a 560 Nm točivého momentu.
Moderní interpretace klasické Pantery má být vyráběna ve zcela nové italské továrně, která sídlí v Modeně. Kolik kusů je v plánu vyrobit a na kolik jeden kus přijde jsme se zatím nedozvěděli, ovšem vezmeme li v potaz pořizovací cenu samotného Lamborghini a všech potřebných karosářských a designových úprav, dostáváme se poměrně vysoko.
První vozy mají být zákazníkům dodány v druhé polovině roku 2018 a někteří nedočkavci už na ně i skládají zálohy. Před automobilkou však stojí ještě hodně práce, včetně doladění designu s ohledem na aerodynamiku a řada testů, včetně crash-testů. Pro začátek nám tak musí stačit alespoň pár fotek exteriéru, přičemž interiér by se snad mohl ukázat později.
Tím však novinky z Ares Design nekončí. Dany Bahar totiž v rozhovoru pro Autocar naznačil, že Panter není jediným "vrcholným" modelem, který chce automobilka během nadcházejících 12 měsíců představit. V plánu je prý ještě něco exkluzivnějšího.
Víc detailů jsme se bohužel nedozvěděli, ovšem za připomínku stojí, že Ares Design stojí za řadou obdivuhodných i řádně divokých úprav, mezi které patří například dvoudveřové Bentley Mulsanne Coupe, nebo kompletně překarosovaný Mercedes-Benz G.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?