Britské hlavní město je od nepaměti spojeno se symboly, mezi které patří kromě památek i červené telefonní budky, dvoupatrové autobusy nebo charakteristické černé taxíky. Právě poslední ze symbolů Londýna však prošel zásadním omlazením a jeho podoba i technika prošly výraznou proměnou.
Že dostanou klasické taxíky novou tvář není žádná novinka, vždyť jejich veřejná premiéra se uskutečnila již začátkem léta tohoto roku. Od té doby však procházely taxíky náročnými zatěžkávacími zkouškami, během kterých byla prověřována jak jejich praktičnost, tak hlavně spolehlivost. Zkouškami ale nový vůz úspěšně prošel, takže mohl být oficiálně certifikován pro přepravu cestujících v Londýně.
Společnost London EV Company, která za taxíky stojí, je údajně podrobila nejnáročnějším testům ve své historii. Vozy se tak podívaly za polární kruh a pár měsíců si pobyly i v horké a prašné Arizoně. Nechyběly však ani tisíce kilometrů najetých v ulicích samotného Londýna.
Pohonná soustava taxíků TX se skládá z 1.5 litrového tříválcového motoru Volvo a dvou vzadu umístěných elektromotorů. Díky tomu dokáže taxík nabídnout celkový dojezd až 644 kilometrů a čistě na elektrickou energii by měl být schopen ujet 129 kilometrů.
Kromě úprav exteriéru a pohonného systému však došlo i na zlepšení komfortu pro cestující. Ti se tak nyní mohou těšit na mnohem tišší a komfortnější jízdu, během které si mohou užívat i drobností jako jsou nabíjecí USB porty nebo zabudovaná Wi-Fi.
Ceny nových elektrifikovaných taxíků začínají na 55 599 librách (1,6 milionu korun), nebo lze volit financování prostřednictvím splátek cca 5 000 korun týdně po dobu pěti let. Co se baterií týče, na ty poskytuje výrobce pětiletou záruční lhůtu, která není omezena nájezdem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.