Britské hlavní město je od nepaměti spojeno se symboly, mezi které patří kromě památek i červené telefonní budky, dvoupatrové autobusy nebo charakteristické černé taxíky. Právě poslední ze symbolů Londýna však prošel zásadním omlazením a jeho podoba i technika prošly výraznou proměnou.
Že dostanou klasické taxíky novou tvář není žádná novinka, vždyť jejich veřejná premiéra se uskutečnila již začátkem léta tohoto roku. Od té doby však procházely taxíky náročnými zatěžkávacími zkouškami, během kterých byla prověřována jak jejich praktičnost, tak hlavně spolehlivost. Zkouškami ale nový vůz úspěšně prošel, takže mohl být oficiálně certifikován pro přepravu cestujících v Londýně.
Společnost London EV Company, která za taxíky stojí, je údajně podrobila nejnáročnějším testům ve své historii. Vozy se tak podívaly za polární kruh a pár měsíců si pobyly i v horké a prašné Arizoně. Nechyběly však ani tisíce kilometrů najetých v ulicích samotného Londýna.
Pohonná soustava taxíků TX se skládá z 1.5 litrového tříválcového motoru Volvo a dvou vzadu umístěných elektromotorů. Díky tomu dokáže taxík nabídnout celkový dojezd až 644 kilometrů a čistě na elektrickou energii by měl být schopen ujet 129 kilometrů.
Kromě úprav exteriéru a pohonného systému však došlo i na zlepšení komfortu pro cestující. Ti se tak nyní mohou těšit na mnohem tišší a komfortnější jízdu, během které si mohou užívat i drobností jako jsou nabíjecí USB porty nebo zabudovaná Wi-Fi.
Ceny nových elektrifikovaných taxíků začínají na 55 599 librách (1,6 milionu korun), nebo lze volit financování prostřednictvím splátek cca 5 000 korun týdně po dobu pěti let. Co se baterií týče, na ty poskytuje výrobce pětiletou záruční lhůtu, která není omezena nájezdem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.