Britské hlavní město je od nepaměti spojeno se symboly, mezi které patří kromě památek i červené telefonní budky, dvoupatrové autobusy nebo charakteristické černé taxíky. Právě poslední ze symbolů Londýna však prošel zásadním omlazením a jeho podoba i technika prošly výraznou proměnou.
Že dostanou klasické taxíky novou tvář není žádná novinka, vždyť jejich veřejná premiéra se uskutečnila již začátkem léta tohoto roku. Od té doby však procházely taxíky náročnými zatěžkávacími zkouškami, během kterých byla prověřována jak jejich praktičnost, tak hlavně spolehlivost. Zkouškami ale nový vůz úspěšně prošel, takže mohl být oficiálně certifikován pro přepravu cestujících v Londýně.
Společnost London EV Company, která za taxíky stojí, je údajně podrobila nejnáročnějším testům ve své historii. Vozy se tak podívaly za polární kruh a pár měsíců si pobyly i v horké a prašné Arizoně. Nechyběly však ani tisíce kilometrů najetých v ulicích samotného Londýna.
Pohonná soustava taxíků TX se skládá z 1.5 litrového tříválcového motoru Volvo a dvou vzadu umístěných elektromotorů. Díky tomu dokáže taxík nabídnout celkový dojezd až 644 kilometrů a čistě na elektrickou energii by měl být schopen ujet 129 kilometrů.
Kromě úprav exteriéru a pohonného systému však došlo i na zlepšení komfortu pro cestující. Ti se tak nyní mohou těšit na mnohem tišší a komfortnější jízdu, během které si mohou užívat i drobností jako jsou nabíjecí USB porty nebo zabudovaná Wi-Fi.
Ceny nových elektrifikovaných taxíků začínají na 55 599 librách (1,6 milionu korun), nebo lze volit financování prostřednictvím splátek cca 5 000 korun týdně po dobu pěti let. Co se baterií týče, na ty poskytuje výrobce pětiletou záruční lhůtu, která není omezena nájezdem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?