Evropská unie, potažmo Evropská komise, má všeobecný patent na rozum, to už všichni dobře víme. Po nekonečných restrikcích vztahujících se na motory, spotřeby a emise však celá situace zašla ještě dál. Evropská komise totiž spustit projekt označovaný EU-LIVE, na jehož konci představila společnost PSA Groupe tento poněkud extravagantní hybridní stroj, který má být odpovědí na otázku prostorově úsporné mobility v evropských městech.
Sami pořádně nevíme, jak máme tento projekt označovat, neboť jeho technika se nachází někde na pomezí skútru a automobilu. Vepředu se nachází kola dvě, vzadu také dvě kola, ale spojená a během zatáčení se celá věc nahýbá pomocí hydraulického systému a hydropneumatického podvozku.
Koncept byl představen v rámci konsorcia EU-LIVE (Efficient Urban Light Vehicle), které je financováno právě z peněz Evropské komise a jehož součástí je 12 společností z 6 zemí. Společnost PSA je však jediným výrobcem automobilů, takže finální výroba připadla právě ji. I sama automobilka však má zájem na představení projektů mobility budoucnosti.
Nový koncept se vyznačuje minimálními rozměry a zároveň snahou maximalizovat prostor. Dlouhý je pouze 2.4 metru a na šířku měří 0.85 metru. V rámci prostorové úspornosti byly použity dveře s "nůžkovým" mechanismem otvírání, takže oba členové posádky snadno nastoupí i vystoupí dokonce i v zúžených prostorech. Samotná kabina nabízí airbag, bezpečnostní pásy a nechybí ani vyhřívání.
Řízení by mělo být podle vyjádření společnosti PSA velice snadné a bezpečné, neboť řidiči bude asistovat řada pokročilých technologií, včetně systému zabraňujícího převrácení a hydraulických a hydropneumatických prvků odpružení.
O pohon se stará hybridní pohonná jednotka sestavená z jednoválcového motoru Peugeot o výkonu 42 koní, dvou elektromotorů zabudovaných do kol a 48-voltové baterie Samsung SDI. Celkový dojezd se má pohybovat okolo 300 kilometrů, včetně 70 km čistě na elektrický pohon. Ten se však při dosažení 70 km/h automaticky přepne na spalovací motor, který dokáže koncept rozpohybovat až k maximální rychlosti 130 km/h. Není tak problém cestovat po silnicích ani po dálnicích.
Z technického hlediska se tedy může jednat o zajímavý projekt, ovšem absolutně nám uniká, proč se Evropská komise pouští do něčeho, co by mělo být otázkou trhu, poptávky a nabídky. Ani v nejmenším se nemíníme dotknout PSA Groupe, která konceptu vtiskla notnou dávku francouzské extravagance i technické pokrokovosti, ale smysl nám poněkud uniká.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?