Evropská komise zaplatila a PSA Groupe vyrobilo. Ale kde jsou zákazníci?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. prosince 2017, 15:01 Google+

Evropská unie, potažmo Evropská komise, má všeobecný patent na rozum, to už všichni dobře víme. Po nekonečných restrikcích vztahujících se na motory, spotřeby a emise však celá situace zašla ještě dál. Evropská komise totiž spustit projekt označovaný EU-LIVE, na jehož konci představila společnost PSA Groupe tento poněkud extravagantní hybridní stroj, který má být odpovědí na otázku prostorově úsporné mobility v evropských městech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
PSA Groupe představila nový koncept, který je součástí projektu "EU-LIVE"

PSA Groupe představila nový koncept, který je součástí projektu "EU-LIVE" | foto: PSA Groupe

Sdílejte článek

Sami pořádně nevíme, jak máme tento projekt označovat, neboť jeho technika se nachází někde na pomezí skútru a automobilu. Vepředu se nachází kola dvě, vzadu také dvě kola, ale spojená a během zatáčení se celá věc nahýbá pomocí hydraulického systému a hydropneumatického podvozku.

Koncept byl představen v rámci konsorcia EU-LIVE (Efficient Urban Light Vehicle), které je financováno právě z peněz Evropské komise a jehož součástí je 12 společností z 6 zemí. Společnost PSA je však jediným výrobcem automobilů, takže finální výroba připadla právě ji. I sama automobilka však má zájem na představení projektů mobility budoucnosti.

Nový koncept se vyznačuje minimálními rozměry a zároveň snahou maximalizovat prostor. Dlouhý je pouze 2.4 metru a na šířku měří 0.85 metru. V rámci prostorové úspornosti byly použity dveře s "nůžkovým" mechanismem otvírání, takže oba členové posádky snadno nastoupí i vystoupí dokonce i v zúžených prostorech. Samotná kabina nabízí airbag, bezpečnostní pásy a nechybí ani vyhřívání.

Řízení by mělo být podle vyjádření společnosti PSA velice snadné a bezpečné, neboť řidiči bude asistovat řada pokročilých technologií, včetně systému zabraňujícího převrácení a hydraulických a hydropneumatických prvků odpružení.

O pohon se stará hybridní pohonná jednotka sestavená z jednoválcového motoru Peugeot o výkonu 42 koní, dvou elektromotorů zabudovaných do kol a 48-voltové baterie Samsung SDI. Celkový dojezd se má pohybovat okolo 300 kilometrů, včetně 70 km čistě na elektrický pohon. Ten se však při dosažení 70 km/h automaticky přepne na spalovací motor, který dokáže koncept rozpohybovat až k maximální rychlosti 130 km/h. Není tak problém cestovat po silnicích ani po dálnicích.

Z technického hlediska se tedy může jednat o zajímavý projekt, ovšem absolutně nám uniká, proč se Evropská komise pouští do něčeho, co by mělo být otázkou trhu, poptávky a nabídky. Ani v nejmenším se nemíníme dotknout PSA Groupe, která konceptu vtiskla notnou dávku francouzské extravagance i technické pokrokovosti, ale smysl nám poněkud uniká.

Vytisknout

Diskuze: Evropská komise zaplatila a PSA Groupe vyrobilo. Ale kde jsou zákazníci?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ukradená Honda Accord se nakonec zastavila o betonový obrubník. K jakým škodám na ni došlo nevíme

Facebook opět ukázal svou sílu. Majitel ukradené Hondy sám vypátral zloděje a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud