Japonská automobilka Mazda vyrábí bezesporu skvělé automobily, které si už ve světě získaly skvělou pověst. Na jednom z klíčových trhů však Mazda neustále přešlapuje na místě a tolik vytoužený "Boom" stále nepřichází. Situaci by však mohlo napravit nové SUV, které by mělo být určeno výhradně pro USA
O novém modelu i plánech automobilky se v rozhovoru pro Automotive News rozpovídal dokonce sám výkonný ředitel automobilky Mazda, pan Masamichi Kogai.
O novém modelu toho stále příliš nevíme, nicméně předpokládá se, že svou velikostí by měl zapadnout mezi modely CX-5 a CX-9, takže půjde o větší SUV pravděpodobně se třemi řadami sedadel. Sám Kogai poté zmínil, že vůz by neměl ani v nejmenším parazitovat na žádném ze stávajících modelů. Výroba by měla probíhat od roku 2021 v nově budované společné továrně Toyoty a Mazdy v USA.
Tato výrobní hala byla primárně určena pro společnou výrobu Toyoty Corolla a Mazdy 3, ovšem ve hře byla i výroba hybridních modelů, takže je dost možné, že právě nové SUV od Mazdy si vypůjčí od Toyoty hybridní pohonný systém. Co se produkce týče, Mazda očekává, že nový model by se mohl vyrábět v počtu 150.000 kusů ročně. Ve srovnání s modelem CX-5, kterého se v roce 2016 vyrobilo "jen" 112 235 kusů se tak jedná o velké plány.
Mazdě se však nelze příliš divit, už v současnosti tvoří SUV a Crossovery 57% prodejů na americkém trhu. Nový model by pak měl tento poměr posunout někam k 60%. Aby si Mazda zajistila co nejlepší podmínky, spolupracuje její oddělení vývoje s odborníky na americký trh. Podobně tomu bylo i při uvádění model CX-4 určeného pro čínský trh nebo modelu CX-8 určeného pro japonský trh.
V současné době si Mazda drží 1.7% podíl na americkém trhu a ze všech japonských automobilek je předposlední, za ní už je pouze Mitsubishi. To by však mělo změnit jak nové SUV, tak novinky v podobě lehčích platform, lákavější designový jazyk a také řada technických vylepšeních pohonné soustavy, včetně hybridů a motorů Skyactiv-X.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.