Japonská automobilka Mazda vyrábí bezesporu skvělé automobily, které si už ve světě získaly skvělou pověst. Na jednom z klíčových trhů však Mazda neustále přešlapuje na místě a tolik vytoužený "Boom" stále nepřichází. Situaci by však mohlo napravit nové SUV, které by mělo být určeno výhradně pro USA
O novém modelu i plánech automobilky se v rozhovoru pro Automotive News rozpovídal dokonce sám výkonný ředitel automobilky Mazda, pan Masamichi Kogai.
O novém modelu toho stále příliš nevíme, nicméně předpokládá se, že svou velikostí by měl zapadnout mezi modely CX-5 a CX-9, takže půjde o větší SUV pravděpodobně se třemi řadami sedadel. Sám Kogai poté zmínil, že vůz by neměl ani v nejmenším parazitovat na žádném ze stávajících modelů. Výroba by měla probíhat od roku 2021 v nově budované společné továrně Toyoty a Mazdy v USA.
Tato výrobní hala byla primárně určena pro společnou výrobu Toyoty Corolla a Mazdy 3, ovšem ve hře byla i výroba hybridních modelů, takže je dost možné, že právě nové SUV od Mazdy si vypůjčí od Toyoty hybridní pohonný systém. Co se produkce týče, Mazda očekává, že nový model by se mohl vyrábět v počtu 150.000 kusů ročně. Ve srovnání s modelem CX-5, kterého se v roce 2016 vyrobilo "jen" 112 235 kusů se tak jedná o velké plány.
Mazdě se však nelze příliš divit, už v současnosti tvoří SUV a Crossovery 57% prodejů na americkém trhu. Nový model by pak měl tento poměr posunout někam k 60%. Aby si Mazda zajistila co nejlepší podmínky, spolupracuje její oddělení vývoje s odborníky na americký trh. Podobně tomu bylo i při uvádění model CX-4 určeného pro čínský trh nebo modelu CX-8 určeného pro japonský trh.
V současné době si Mazda drží 1.7% podíl na americkém trhu a ze všech japonských automobilek je předposlední, za ní už je pouze Mitsubishi. To by však mělo změnit jak nové SUV, tak novinky v podobě lehčích platform, lákavější designový jazyk a také řada technických vylepšeních pohonné soustavy, včetně hybridů a motorů Skyactiv-X.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?