Japonská automobilka Mazda vyrábí bezesporu skvělé automobily, které si už ve světě získaly skvělou pověst. Na jednom z klíčových trhů však Mazda neustále přešlapuje na místě a tolik vytoužený "Boom" stále nepřichází. Situaci by však mohlo napravit nové SUV, které by mělo být určeno výhradně pro USA
O novém modelu i plánech automobilky se v rozhovoru pro Automotive News rozpovídal dokonce sám výkonný ředitel automobilky Mazda, pan Masamichi Kogai.
O novém modelu toho stále příliš nevíme, nicméně předpokládá se, že svou velikostí by měl zapadnout mezi modely CX-5 a CX-9, takže půjde o větší SUV pravděpodobně se třemi řadami sedadel. Sám Kogai poté zmínil, že vůz by neměl ani v nejmenším parazitovat na žádném ze stávajících modelů. Výroba by měla probíhat od roku 2021 v nově budované společné továrně Toyoty a Mazdy v USA.
Tato výrobní hala byla primárně určena pro společnou výrobu Toyoty Corolla a Mazdy 3, ovšem ve hře byla i výroba hybridních modelů, takže je dost možné, že právě nové SUV od Mazdy si vypůjčí od Toyoty hybridní pohonný systém. Co se produkce týče, Mazda očekává, že nový model by se mohl vyrábět v počtu 150.000 kusů ročně. Ve srovnání s modelem CX-5, kterého se v roce 2016 vyrobilo "jen" 112 235 kusů se tak jedná o velké plány.
Mazdě se však nelze příliš divit, už v současnosti tvoří SUV a Crossovery 57% prodejů na americkém trhu. Nový model by pak měl tento poměr posunout někam k 60%. Aby si Mazda zajistila co nejlepší podmínky, spolupracuje její oddělení vývoje s odborníky na americký trh. Podobně tomu bylo i při uvádění model CX-4 určeného pro čínský trh nebo modelu CX-8 určeného pro japonský trh.
V současné době si Mazda drží 1.7% podíl na americkém trhu a ze všech japonských automobilek je předposlední, za ní už je pouze Mitsubishi. To by však mělo změnit jak nové SUV, tak novinky v podobě lehčích platform, lákavější designový jazyk a také řada technických vylepšeních pohonné soustavy, včetně hybridů a motorů Skyactiv-X.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?