Japonská automobilka Mazda vyrábí bezesporu skvělé automobily, které si už ve světě získaly skvělou pověst. Na jednom z klíčových trhů však Mazda neustále přešlapuje na místě a tolik vytoužený "Boom" stále nepřichází. Situaci by však mohlo napravit nové SUV, které by mělo být určeno výhradně pro USA
O novém modelu i plánech automobilky se v rozhovoru pro Automotive News rozpovídal dokonce sám výkonný ředitel automobilky Mazda, pan Masamichi Kogai.
O novém modelu toho stále příliš nevíme, nicméně předpokládá se, že svou velikostí by měl zapadnout mezi modely CX-5 a CX-9, takže půjde o větší SUV pravděpodobně se třemi řadami sedadel. Sám Kogai poté zmínil, že vůz by neměl ani v nejmenším parazitovat na žádném ze stávajících modelů. Výroba by měla probíhat od roku 2021 v nově budované společné továrně Toyoty a Mazdy v USA.
Tato výrobní hala byla primárně určena pro společnou výrobu Toyoty Corolla a Mazdy 3, ovšem ve hře byla i výroba hybridních modelů, takže je dost možné, že právě nové SUV od Mazdy si vypůjčí od Toyoty hybridní pohonný systém. Co se produkce týče, Mazda očekává, že nový model by se mohl vyrábět v počtu 150.000 kusů ročně. Ve srovnání s modelem CX-5, kterého se v roce 2016 vyrobilo "jen" 112 235 kusů se tak jedná o velké plány.
Mazdě se však nelze příliš divit, už v současnosti tvoří SUV a Crossovery 57% prodejů na americkém trhu. Nový model by pak měl tento poměr posunout někam k 60%. Aby si Mazda zajistila co nejlepší podmínky, spolupracuje její oddělení vývoje s odborníky na americký trh. Podobně tomu bylo i při uvádění model CX-4 určeného pro čínský trh nebo modelu CX-8 určeného pro japonský trh.
V současné době si Mazda drží 1.7% podíl na americkém trhu a ze všech japonských automobilek je předposlední, za ní už je pouze Mitsubishi. To by však mělo změnit jak nové SUV, tak novinky v podobě lehčích platform, lákavější designový jazyk a také řada technických vylepšeních pohonné soustavy, včetně hybridů a motorů Skyactiv-X.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.