Už samotný Lotus Exige je lahůdkou, kterou si dokáže naplno vychutnat jen malé procento řidičů. K jeho zvládnutí totiž potřebujete zkušenosti, odvahu a také částečnou absenci pudu sebezáchovy. Lotusu to však nestačilo a rozhodl se dostat tenhle extrémní zážitek k novým vrcholům, které představuje právě nový Cup 430.
Model 430 navazuje na model 380, který byl až do teď vrcholem nabídky. Pod jeho kapotou nalezneme přeplňovaný 3.5 litrový motor V6 pocházející z modelu Evora GT430, který je naladěn (jak už správně tušíte) na 430 koní a 440 Nm točivého momentu. Vše pak putuje skrze šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola.
U nového modelu však nešlo jen instalaci nového motoru. V Lotusu vyladili celé pohonné ústrojí pro potřeby lehkého modelu Exige, instalovali nové prvky aerodynamiky a jak už bývá zvykem, celý vůz ještě trochu odlehčili.
Pokud se tedy ve specifikaci nového modelu zákazník obejde bez airbagu, pak se může stát vlastníkem vozu o váze pouhých 1,055 kilogramů, což zní v této době jako malý zázrak. Díky vynikajícímu poměru váhy a výkonu dokáže vůz akcelerovat z 0 na 96 km/h za 3.2 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 289 km/h. Díky upravené aerodynamice navíc vůz dokáže generovat přítlak až 220 kilogramů, což vozu výrazně pomáhá v zatáčkách, ovšem na rovince tím trochu ztrácí vlivem vyššího odporu.
Skvělým důkazem schopností nového vozu je například čas 1:24.8 na okruhu Hathel, což z modelu Cup dělá nejrychlejší produkční automobil, jaký se tudy kdy proháněl. Dokonce i hard-core model 3-Eleven zvládl okruh o 1.2 sekundy pomaleji.
Automobilka už začala na nový Exige přijímat objednávky napříč Evropou, ve své domovině vyjde Cup 430 na 99.800 liber (2,8 milionu korun), v Německu na 127.500 Euro, tedy cca 3,2 milionu korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?