Už samotný Lotus Exige je lahůdkou, kterou si dokáže naplno vychutnat jen malé procento řidičů. K jeho zvládnutí totiž potřebujete zkušenosti, odvahu a také částečnou absenci pudu sebezáchovy. Lotusu to však nestačilo a rozhodl se dostat tenhle extrémní zážitek k novým vrcholům, které představuje právě nový Cup 430.
Model 430 navazuje na model 380, který byl až do teď vrcholem nabídky. Pod jeho kapotou nalezneme přeplňovaný 3.5 litrový motor V6 pocházející z modelu Evora GT430, který je naladěn (jak už správně tušíte) na 430 koní a 440 Nm točivého momentu. Vše pak putuje skrze šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola.
U nového modelu však nešlo jen instalaci nového motoru. V Lotusu vyladili celé pohonné ústrojí pro potřeby lehkého modelu Exige, instalovali nové prvky aerodynamiky a jak už bývá zvykem, celý vůz ještě trochu odlehčili.
Pokud se tedy ve specifikaci nového modelu zákazník obejde bez airbagu, pak se může stát vlastníkem vozu o váze pouhých 1,055 kilogramů, což zní v této době jako malý zázrak. Díky vynikajícímu poměru váhy a výkonu dokáže vůz akcelerovat z 0 na 96 km/h za 3.2 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 289 km/h. Díky upravené aerodynamice navíc vůz dokáže generovat přítlak až 220 kilogramů, což vozu výrazně pomáhá v zatáčkách, ovšem na rovince tím trochu ztrácí vlivem vyššího odporu.
Skvělým důkazem schopností nového vozu je například čas 1:24.8 na okruhu Hathel, což z modelu Cup dělá nejrychlejší produkční automobil, jaký se tudy kdy proháněl. Dokonce i hard-core model 3-Eleven zvládl okruh o 1.2 sekundy pomaleji.
Automobilka už začala na nový Exige přijímat objednávky napříč Evropou, ve své domovině vyjde Cup 430 na 99.800 liber (2,8 milionu korun), v Německu na 127.500 Euro, tedy cca 3,2 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?