Už samotný Lotus Exige je lahůdkou, kterou si dokáže naplno vychutnat jen malé procento řidičů. K jeho zvládnutí totiž potřebujete zkušenosti, odvahu a také částečnou absenci pudu sebezáchovy. Lotusu to však nestačilo a rozhodl se dostat tenhle extrémní zážitek k novým vrcholům, které představuje právě nový Cup 430.
Model 430 navazuje na model 380, který byl až do teď vrcholem nabídky. Pod jeho kapotou nalezneme přeplňovaný 3.5 litrový motor V6 pocházející z modelu Evora GT430, který je naladěn (jak už správně tušíte) na 430 koní a 440 Nm točivého momentu. Vše pak putuje skrze šestistupňovou manuální převodovku na zadní kola.
U nového modelu však nešlo jen instalaci nového motoru. V Lotusu vyladili celé pohonné ústrojí pro potřeby lehkého modelu Exige, instalovali nové prvky aerodynamiky a jak už bývá zvykem, celý vůz ještě trochu odlehčili.
Pokud se tedy ve specifikaci nového modelu zákazník obejde bez airbagu, pak se může stát vlastníkem vozu o váze pouhých 1,055 kilogramů, což zní v této době jako malý zázrak. Díky vynikajícímu poměru váhy a výkonu dokáže vůz akcelerovat z 0 na 96 km/h za 3.2 sekundy a maximální rychlost se pohybuje okolo 289 km/h. Díky upravené aerodynamice navíc vůz dokáže generovat přítlak až 220 kilogramů, což vozu výrazně pomáhá v zatáčkách, ovšem na rovince tím trochu ztrácí vlivem vyššího odporu.
Skvělým důkazem schopností nového vozu je například čas 1:24.8 na okruhu Hathel, což z modelu Cup dělá nejrychlejší produkční automobil, jaký se tudy kdy proháněl. Dokonce i hard-core model 3-Eleven zvládl okruh o 1.2 sekundy pomaleji.
Automobilka už začala na nový Exige přijímat objednávky napříč Evropou, ve své domovině vyjde Cup 430 na 99.800 liber (2,8 milionu korun), v Německu na 127.500 Euro, tedy cca 3,2 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.