Pokud máte to štěstí a vlastníte některý z klasických vozů značky Porsche, budete moci svého miláčka lépe ochránit před nenechavci.
Technologie nesoucí název Porsche Classic Vehicle Tracking System je založená na GPS lokátoru a je určena pro všechny vozy od legendární 356 po poměrně nedávnou Carreru GT. Základem zařízení jsou senzory umístěné na skrytých místech automobilu. Data ze senzorů jsou odesílána do uzavřené počítačové sítě, pokrývající celý kontinent. Nejedná se o univerzální provedení, každý model dostane specificky upravenou verzi. A jak to celé přesně funguje?
Jakmile senzor zjistí pohyb automobilu a systém je aktivován, odešle do centrálního střediska signál. Upozornění je taktéž vysláno při odpojení baterie. Interní GPS lokátor slouží k přesné lokalizaci vozu a umožňuje policii rychlé dopadení ukradeného Porsche. Technologie v sobě také integruje i klasický alarm, sloužící k vystrašení zloděje. Aplikace umožňuje odeslat do vozidla příkaz znemožňující nastartování motoru či sledování jízdy v reálném čase.
Pokud automobil někomu půjčíte, můžete vytyčit hranice, které vaše Porsche nesmí překročit, či nastavit maximální rychlost. Pokud je nastavená hranice nebo rychlost překročena, jste ihned upozorněn. Aplikace pro chytré telefony rovněž obsahuje transportní mód, určený pro převážení vozu. Speciální dílenský mód zase odstaví na předem určenou dobu alarm vozu pro případ provádění servisních prací. Porsche prozatím nespecifikovalo cenu systému, ta se přitom bude odvíjet od konkrétního typu automobilu. Se zahájením prodeje se počítá na jaře 2018.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.