Pokud máte to štěstí a vlastníte některý z klasických vozů značky Porsche, budete moci svého miláčka lépe ochránit před nenechavci.
Technologie nesoucí název Porsche Classic Vehicle Tracking System je založená na GPS lokátoru a je určena pro všechny vozy od legendární 356 po poměrně nedávnou Carreru GT. Základem zařízení jsou senzory umístěné na skrytých místech automobilu. Data ze senzorů jsou odesílána do uzavřené počítačové sítě, pokrývající celý kontinent. Nejedná se o univerzální provedení, každý model dostane specificky upravenou verzi. A jak to celé přesně funguje?
Jakmile senzor zjistí pohyb automobilu a systém je aktivován, odešle do centrálního střediska signál. Upozornění je taktéž vysláno při odpojení baterie. Interní GPS lokátor slouží k přesné lokalizaci vozu a umožňuje policii rychlé dopadení ukradeného Porsche. Technologie v sobě také integruje i klasický alarm, sloužící k vystrašení zloděje. Aplikace umožňuje odeslat do vozidla příkaz znemožňující nastartování motoru či sledování jízdy v reálném čase.
Pokud automobil někomu půjčíte, můžete vytyčit hranice, které vaše Porsche nesmí překročit, či nastavit maximální rychlost. Pokud je nastavená hranice nebo rychlost překročena, jste ihned upozorněn. Aplikace pro chytré telefony rovněž obsahuje transportní mód, určený pro převážení vozu. Speciální dílenský mód zase odstaví na předem určenou dobu alarm vozu pro případ provádění servisních prací. Porsche prozatím nespecifikovalo cenu systému, ta se přitom bude odvíjet od konkrétního typu automobilu. Se zahájením prodeje se počítá na jaře 2018.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.