Nissan dnes na autosalonu v Tokiu konečně odhalil svůj první čistě elektrický a zároveň plně autonomní koncept SUV, který nese označení Nissan IMx. Jeho design je těžko specifikovatelný, nicméně pod kapotou ukrývá zajímavé věci.
Během minulého týdne vypustil Nissan do světa celou řadu krátkých ukázek svého nového elektrického SUV, ovšem až dnes proběhla na autosalonu v Tokiu oficiální premiéra, která kromě kompletního vzhledu a oficiálního názvu odhalila i zajímavé technické specifikace.
Design nechme na později a pojďme se podívat na základ samotného vozu. Tím by měla být elektrická platforma, na které jezdí i poslední generace Nissanu Leaf. Díky tomu by měl i nový crossover nabídnout prostornou kabinu, nízko položené těžiště a také ostré řízení.
O pohon se stará dvojice elektromotorů, přičemž každý pohání jednu nápravu. Kombinovaný výkon se zastavil na hodnotě 320 kW (435 k) a 700 Nm točivého momentu. Díky vysokokapacitním bateriím by měl dojezd atakovat hranici 600 kilometrů, čímž vysoce převyšuje Nissan Leaf i průměr na trhu elektromobilů.
Kromě plně elektrického pohonu je ale hlavním trhákem konceptu IMx plně autonomní řízení, které obstarává systém Nissan ProPilot. Ten by mě v případu aktivace plně převzít řízení, ukrýt volant do palubní desky a změnit polohu sedaček pro příjemnější cestování. Jakmile má být systém deaktivován, volant se vrátí zpět na své místo, stejně jako sedačka s řidičem. Vize budoucnosti a Sci-Fi filmů tak dostávají jasnou podobu.
Trochu jsme přeskočili design, tak se k němu pojďme vrátit. Osobně příliš nevím, jak tvary vozu popsat, nicméně podle vyjádření Nissanu, které zveřejnil web CarScoops, by se měl design inspirovat japonskými koncepty "ma" - smyslem pro prostor a čas, a "wa" - termín pro harmonii. Oko prostého pozorovatele ale spíše zaujmou masivní nádechy u předních kol a sportovně protažené linie kam jen oko dohlédne. IMx se tedy veze na vlně módních sportovních crossoverů.
Zda se ale dočkáme produkční verze je otázkou, na kterou jsme se odpovědi ještě nedočkali. Po experimentech jako byl Nissan Juke bychom se tomu ale vůbec nedivili. A vlastně by se nám to docela i líbilo - občas je zkrátka potřeba rozbít tu šeď něčím pořádně netradičním. A na to jsou v Nissanu experti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?