Nissan dnes na autosalonu v Tokiu konečně odhalil svůj první čistě elektrický a zároveň plně autonomní koncept SUV, který nese označení Nissan IMx. Jeho design je těžko specifikovatelný, nicméně pod kapotou ukrývá zajímavé věci.
Během minulého týdne vypustil Nissan do světa celou řadu krátkých ukázek svého nového elektrického SUV, ovšem až dnes proběhla na autosalonu v Tokiu oficiální premiéra, která kromě kompletního vzhledu a oficiálního názvu odhalila i zajímavé technické specifikace.
Design nechme na později a pojďme se podívat na základ samotného vozu. Tím by měla být elektrická platforma, na které jezdí i poslední generace Nissanu Leaf. Díky tomu by měl i nový crossover nabídnout prostornou kabinu, nízko položené těžiště a také ostré řízení.
O pohon se stará dvojice elektromotorů, přičemž každý pohání jednu nápravu. Kombinovaný výkon se zastavil na hodnotě 320 kW (435 k) a 700 Nm točivého momentu. Díky vysokokapacitním bateriím by měl dojezd atakovat hranici 600 kilometrů, čímž vysoce převyšuje Nissan Leaf i průměr na trhu elektromobilů.
Kromě plně elektrického pohonu je ale hlavním trhákem konceptu IMx plně autonomní řízení, které obstarává systém Nissan ProPilot. Ten by mě v případu aktivace plně převzít řízení, ukrýt volant do palubní desky a změnit polohu sedaček pro příjemnější cestování. Jakmile má být systém deaktivován, volant se vrátí zpět na své místo, stejně jako sedačka s řidičem. Vize budoucnosti a Sci-Fi filmů tak dostávají jasnou podobu.
Trochu jsme přeskočili design, tak se k němu pojďme vrátit. Osobně příliš nevím, jak tvary vozu popsat, nicméně podle vyjádření Nissanu, které zveřejnil web CarScoops, by se měl design inspirovat japonskými koncepty "ma" - smyslem pro prostor a čas, a "wa" - termín pro harmonii. Oko prostého pozorovatele ale spíše zaujmou masivní nádechy u předních kol a sportovně protažené linie kam jen oko dohlédne. IMx se tedy veze na vlně módních sportovních crossoverů.
Zda se ale dočkáme produkční verze je otázkou, na kterou jsme se odpovědi ještě nedočkali. Po experimentech jako byl Nissan Juke bychom se tomu ale vůbec nedivili. A vlastně by se nám to docela i líbilo - občas je zkrátka potřeba rozbít tu šeď něčím pořádně netradičním. A na to jsou v Nissanu experti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?