Nissan dnes na autosalonu v Tokiu konečně odhalil svůj první čistě elektrický a zároveň plně autonomní koncept SUV, který nese označení Nissan IMx. Jeho design je těžko specifikovatelný, nicméně pod kapotou ukrývá zajímavé věci.
Během minulého týdne vypustil Nissan do světa celou řadu krátkých ukázek svého nového elektrického SUV, ovšem až dnes proběhla na autosalonu v Tokiu oficiální premiéra, která kromě kompletního vzhledu a oficiálního názvu odhalila i zajímavé technické specifikace.
Design nechme na později a pojďme se podívat na základ samotného vozu. Tím by měla být elektrická platforma, na které jezdí i poslední generace Nissanu Leaf. Díky tomu by měl i nový crossover nabídnout prostornou kabinu, nízko položené těžiště a také ostré řízení.
O pohon se stará dvojice elektromotorů, přičemž každý pohání jednu nápravu. Kombinovaný výkon se zastavil na hodnotě 320 kW (435 k) a 700 Nm točivého momentu. Díky vysokokapacitním bateriím by měl dojezd atakovat hranici 600 kilometrů, čímž vysoce převyšuje Nissan Leaf i průměr na trhu elektromobilů.
Kromě plně elektrického pohonu je ale hlavním trhákem konceptu IMx plně autonomní řízení, které obstarává systém Nissan ProPilot. Ten by mě v případu aktivace plně převzít řízení, ukrýt volant do palubní desky a změnit polohu sedaček pro příjemnější cestování. Jakmile má být systém deaktivován, volant se vrátí zpět na své místo, stejně jako sedačka s řidičem. Vize budoucnosti a Sci-Fi filmů tak dostávají jasnou podobu.
Trochu jsme přeskočili design, tak se k němu pojďme vrátit. Osobně příliš nevím, jak tvary vozu popsat, nicméně podle vyjádření Nissanu, které zveřejnil web CarScoops, by se měl design inspirovat japonskými koncepty "ma" - smyslem pro prostor a čas, a "wa" - termín pro harmonii. Oko prostého pozorovatele ale spíše zaujmou masivní nádechy u předních kol a sportovně protažené linie kam jen oko dohlédne. IMx se tedy veze na vlně módních sportovních crossoverů.
Zda se ale dočkáme produkční verze je otázkou, na kterou jsme se odpovědi ještě nedočkali. Po experimentech jako byl Nissan Juke bychom se tomu ale vůbec nedivili. A vlastně by se nám to docela i líbilo - občas je zkrátka potřeba rozbít tu šeď něčím pořádně netradičním. A na to jsou v Nissanu experti.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?