Automobilka Daihatsu není v našich končinách příliš známá, ostatně své působení na evropském trhu ukončila už před několika lety. Na japonském a všeobecně asijském trhu si však Daihatsu stěžovat nemůže, vozy této značky bývají jednoduché, spolehlivé, praktické a poslední dobou i stylové.
Ostatně o designových ambicích automobilky, která se zaměřuje převážně na tzv. Kei Cars - tedy malé městské automobily, se budeme moci přesvědčit i na tokijském autosalonu, pro který si Daihatsu připravilo hned celou paletu malých ale stylových konceptů, z nichž některé bychom si rozhodně rádi vyzkoušeli na vlastní kůži.
Hned první stylovkou bude koncept DN Compagno, který se inspiroval modelem Daihatsu Compagno z roku 1963, jehož tvary navrhovala karosárna Vignale. Nový koncept je kompaktním čtyřdveřovým sedanem, ovšem díky velice elegantní linii střechy působí spíše jako kupé. Tato designová hříčka nejspíš pořádně zamávala s místem pro hlavu na zadních sedadlech, nicméně styl vozítka vystřelila o několik úrovní výše. Pod stylovou kapotou by se mohl ukrývat buď litrový přeplňovaný motor, nebo 1.2 litrová hybridní pohonná jednotka.
Další koncept je spíš taková krabice na kolech, ovšem opět poměrně roztomile vyhlížející krabice. Koncept DN Cargo má být vizí automobilky o kompaktním užitkovém elektromobilu do hustě zastavěných aglomerací, kde není místa nazbyt. Interiér by měl nabídnout několik různých konfigurací, takže bude jen na řidiči, zda chce věnovat více prostoru posádce či nákladu. K pohodlnému nakládání / nastupování pak slouží netradičně navržené dveře na boku vozu.
Koncept DN Trec už vypadá o mnoho reálněji, než předchozí dva modely. Podle Daihatsu se jedná o kompaktní a stylový soft-roader, tedy malé SUV určené spíše určené spíše pro stylové cestování po městě. Při pohledu na fotografii si ale nelze nevšimnout předních světel inspirovaných Toyotou a také netradičních zadních "sebevražedných" dveří, které se otvírají proti směru jízdy. Pod kapotou bychom mohli nalézt opět 1.2 litrový hybrid nebo 1.0 litrový přeplňovaný motor.
Svého zástupce nabídne Daihatsu i zájemcům o Kei dodávku. Přesně tím je totiž koncept DN U-Space, jehož hranaté tvary nebijí tolik do očí jako v případě konceptu DN Cargo. Za povšimnutí ale opět stojí dveře, které by měly umožnit pohodlné nastupování i vystupování. A protože se jedná o Kei dodávku, nemůžeme pod kapotou nalézt nic jiného, než motor o objemu 660 ccm.
Předposlední novinku pak bude japonská premiéra modelu Daihatsu DN Multisix, což je dobře vypadající SUV / Minivan s prostorem pro šestičlennou posádku, která sedí ve třech řadách sedadel. Pod kapotou se pak nachází benzínový motor o objemu 1.5 litru.
Seznam novinek pak uzavírá sportovní varianta modelu Boon - Silk Sporza Limited. Speciální model by měl nabídnout dojem sportovního automobilu díky "rychlým pruhům" táhnoucím se od kapoty až na střechu a také díky kontrastně a laděným barvám interiéru.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.