Automobilka Daihatsu není v našich končinách příliš známá, ostatně své působení na evropském trhu ukončila už před několika lety. Na japonském a všeobecně asijském trhu si však Daihatsu stěžovat nemůže, vozy této značky bývají jednoduché, spolehlivé, praktické a poslední dobou i stylové.
Ostatně o designových ambicích automobilky, která se zaměřuje převážně na tzv. Kei Cars - tedy malé městské automobily, se budeme moci přesvědčit i na tokijském autosalonu, pro který si Daihatsu připravilo hned celou paletu malých ale stylových konceptů, z nichž některé bychom si rozhodně rádi vyzkoušeli na vlastní kůži.
Hned první stylovkou bude koncept DN Compagno, který se inspiroval modelem Daihatsu Compagno z roku 1963, jehož tvary navrhovala karosárna Vignale. Nový koncept je kompaktním čtyřdveřovým sedanem, ovšem díky velice elegantní linii střechy působí spíše jako kupé. Tato designová hříčka nejspíš pořádně zamávala s místem pro hlavu na zadních sedadlech, nicméně styl vozítka vystřelila o několik úrovní výše. Pod stylovou kapotou by se mohl ukrývat buď litrový přeplňovaný motor, nebo 1.2 litrová hybridní pohonná jednotka.
Další koncept je spíš taková krabice na kolech, ovšem opět poměrně roztomile vyhlížející krabice. Koncept DN Cargo má být vizí automobilky o kompaktním užitkovém elektromobilu do hustě zastavěných aglomerací, kde není místa nazbyt. Interiér by měl nabídnout několik různých konfigurací, takže bude jen na řidiči, zda chce věnovat více prostoru posádce či nákladu. K pohodlnému nakládání / nastupování pak slouží netradičně navržené dveře na boku vozu.
Koncept DN Trec už vypadá o mnoho reálněji, než předchozí dva modely. Podle Daihatsu se jedná o kompaktní a stylový soft-roader, tedy malé SUV určené spíše určené spíše pro stylové cestování po městě. Při pohledu na fotografii si ale nelze nevšimnout předních světel inspirovaných Toyotou a také netradičních zadních "sebevražedných" dveří, které se otvírají proti směru jízdy. Pod kapotou bychom mohli nalézt opět 1.2 litrový hybrid nebo 1.0 litrový přeplňovaný motor.
Svého zástupce nabídne Daihatsu i zájemcům o Kei dodávku. Přesně tím je totiž koncept DN U-Space, jehož hranaté tvary nebijí tolik do očí jako v případě konceptu DN Cargo. Za povšimnutí ale opět stojí dveře, které by měly umožnit pohodlné nastupování i vystupování. A protože se jedná o Kei dodávku, nemůžeme pod kapotou nalézt nic jiného, než motor o objemu 660 ccm.
Předposlední novinku pak bude japonská premiéra modelu Daihatsu DN Multisix, což je dobře vypadající SUV / Minivan s prostorem pro šestičlennou posádku, která sedí ve třech řadách sedadel. Pod kapotou se pak nachází benzínový motor o objemu 1.5 litru.
Seznam novinek pak uzavírá sportovní varianta modelu Boon - Silk Sporza Limited. Speciální model by měl nabídnout dojem sportovního automobilu díky "rychlým pruhům" táhnoucím se od kapoty až na střechu a také díky kontrastně a laděným barvám interiéru.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.