Inspirovali se angličáky? Daihatsu chystá několik stylových konceptů

Daihatsu DN Compagno
Daihatsu DN Compagno, foto: Daihatsu
Antonín Marek , AutoRoad.cz 12. října 2017 10:06
Sdílej:

Automobilka Daihatsu není v našich končinách příliš známá, ostatně své působení na evropském trhu ukončila už před několika lety. Na japonském a všeobecně asijském trhu si však Daihatsu stěžovat nemůže, vozy této značky bývají jednoduché, spolehlivé, praktické a poslední dobou i stylové.

Ostatně o designových ambicích automobilky, která se zaměřuje převážně na tzv. Kei Cars - tedy malé městské automobily, se budeme moci přesvědčit i na tokijském autosalonu, pro který si Daihatsu připravilo hned celou paletu malých ale stylových konceptů, z nichž některé bychom si rozhodně rádi vyzkoušeli na vlastní kůži.

Hned první stylovkou bude koncept DN Compagno, který se inspiroval modelem Daihatsu Compagno z roku 1963, jehož tvary navrhovala karosárna Vignale. Nový koncept je kompaktním čtyřdveřovým sedanem, ovšem díky velice elegantní linii střechy působí spíše jako kupé. Tato designová hříčka nejspíš pořádně zamávala s místem pro hlavu na zadních sedadlech, nicméně styl vozítka vystřelila o několik úrovní výše. Pod stylovou kapotou by se mohl ukrývat buď litrový přeplňovaný motor, nebo 1.2 litrová hybridní pohonná jednotka.

Další koncept je spíš taková krabice na kolech, ovšem opět poměrně roztomile vyhlížející krabice. Koncept DN Cargo má být vizí automobilky o kompaktním užitkovém elektromobilu do hustě zastavěných aglomerací, kde není místa nazbyt. Interiér by měl nabídnout několik různých konfigurací, takže bude jen na řidiči, zda chce věnovat více prostoru posádce či nákladu. K pohodlnému nakládání / nastupování pak slouží netradičně navržené dveře na boku vozu.

Koncept DN Trec už vypadá o mnoho reálněji, než předchozí dva modely. Podle Daihatsu se jedná o kompaktní a stylový soft-roader, tedy malé SUV určené spíše určené spíše pro stylové cestování po městě. Při pohledu na fotografii si ale nelze nevšimnout předních světel inspirovaných Toyotou a také netradičních zadních "sebevražedných" dveří, které se otvírají proti směru jízdy. Pod kapotou bychom mohli nalézt opět 1.2 litrový hybrid nebo 1.0 litrový přeplňovaný motor.

Svého zástupce nabídne Daihatsu i zájemcům o Kei dodávku. Přesně tím je totiž koncept DN U-Space, jehož hranaté tvary nebijí tolik do očí jako v případě konceptu DN Cargo. Za povšimnutí ale opět stojí dveře, které by měly umožnit pohodlné nastupování i vystupování. A protože se jedná o Kei dodávku, nemůžeme pod kapotou nalézt nic jiného, než motor o objemu 660 ccm.

Předposlední novinku pak bude japonská premiéra modelu Daihatsu DN Multisix, což je dobře vypadající SUV / Minivan s prostorem pro šestičlennou posádku, která sedí ve třech řadách sedadel. Pod kapotou se pak nachází benzínový motor o objemu 1.5 litru.

Seznam novinek pak uzavírá sportovní varianta modelu Boon - Silk Sporza Limited. Speciální model by měl nabídnout dojem sportovního automobilu díky "rychlým pruhům" táhnoucím se od kapoty až na střechu a také díky kontrastně a laděným barvám interiéru.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.