Automobilka Daihatsu není v našich končinách příliš známá, ostatně své působení na evropském trhu ukončila už před několika lety. Na japonském a všeobecně asijském trhu si však Daihatsu stěžovat nemůže, vozy této značky bývají jednoduché, spolehlivé, praktické a poslední dobou i stylové.
Ostatně o designových ambicích automobilky, která se zaměřuje převážně na tzv. Kei Cars - tedy malé městské automobily, se budeme moci přesvědčit i na tokijském autosalonu, pro který si Daihatsu připravilo hned celou paletu malých ale stylových konceptů, z nichž některé bychom si rozhodně rádi vyzkoušeli na vlastní kůži.
Hned první stylovkou bude koncept DN Compagno, který se inspiroval modelem Daihatsu Compagno z roku 1963, jehož tvary navrhovala karosárna Vignale. Nový koncept je kompaktním čtyřdveřovým sedanem, ovšem díky velice elegantní linii střechy působí spíše jako kupé. Tato designová hříčka nejspíš pořádně zamávala s místem pro hlavu na zadních sedadlech, nicméně styl vozítka vystřelila o několik úrovní výše. Pod stylovou kapotou by se mohl ukrývat buď litrový přeplňovaný motor, nebo 1.2 litrová hybridní pohonná jednotka.
Další koncept je spíš taková krabice na kolech, ovšem opět poměrně roztomile vyhlížející krabice. Koncept DN Cargo má být vizí automobilky o kompaktním užitkovém elektromobilu do hustě zastavěných aglomerací, kde není místa nazbyt. Interiér by měl nabídnout několik různých konfigurací, takže bude jen na řidiči, zda chce věnovat více prostoru posádce či nákladu. K pohodlnému nakládání / nastupování pak slouží netradičně navržené dveře na boku vozu.
Koncept DN Trec už vypadá o mnoho reálněji, než předchozí dva modely. Podle Daihatsu se jedná o kompaktní a stylový soft-roader, tedy malé SUV určené spíše určené spíše pro stylové cestování po městě. Při pohledu na fotografii si ale nelze nevšimnout předních světel inspirovaných Toyotou a také netradičních zadních "sebevražedných" dveří, které se otvírají proti směru jízdy. Pod kapotou bychom mohli nalézt opět 1.2 litrový hybrid nebo 1.0 litrový přeplňovaný motor.
Svého zástupce nabídne Daihatsu i zájemcům o Kei dodávku. Přesně tím je totiž koncept DN U-Space, jehož hranaté tvary nebijí tolik do očí jako v případě konceptu DN Cargo. Za povšimnutí ale opět stojí dveře, které by měly umožnit pohodlné nastupování i vystupování. A protože se jedná o Kei dodávku, nemůžeme pod kapotou nalézt nic jiného, než motor o objemu 660 ccm.
Předposlední novinku pak bude japonská premiéra modelu Daihatsu DN Multisix, což je dobře vypadající SUV / Minivan s prostorem pro šestičlennou posádku, která sedí ve třech řadách sedadel. Pod kapotou se pak nachází benzínový motor o objemu 1.5 litru.
Seznam novinek pak uzavírá sportovní varianta modelu Boon - Silk Sporza Limited. Speciální model by měl nabídnout dojem sportovního automobilu díky "rychlým pruhům" táhnoucím se od kapoty až na střechu a také díky kontrastně a laděným barvám interiéru.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?