Automobilka BMW je známá hlavně díky svým automobilům, ovšem minimálně její skalní příznivci dobře vědí, že ve svém katalogu nabízí mnichovský výrobce luxusních vozidel i řadu stylového oblečení a sportovního vybavení.
Posledním přírůstkem segmentnu sportovního vybavení se pak stalo nové kolo nazvané "BMW Active Hybrid e-bike". Pod tímto sofistikovaným názvem se ale ukrývá jinak vcelku běžné, pouze stylově upravené elektrokolo.
Kromě dvou kol, šlapek a řidítek zde naleznete i elektromotor o výkonu 250 W, který nabízí točivý moment 90 Nm. O pohon se stará odnímatelná baterie (pravděpodobně Li-Ion) o kapacitě 502 Wh, která stačí pro dojezd 100 kilometrů. Motor i baterie ale design nijak nehyzdí, neb jsou integrovány do hliníkového rámu.
Kromě čistě elektrického pohonu si však cyklista může prostřednictvím nového displeje na řidítkách zvolit asistenci při šlapání. Volit může celkem ze čtyř režimů, od ECO (+50%) až po TURBO (+275%). Maximální rychlost je pak omezena na 25 km/h.
A protože se jedná o "Lajf-stajlový" produkt, nabízí kolo od BMW i micro USB port a BlueTooth konektivitu pro spárování s vaším telefonem. A když už jsme u toho stylu, v nabídce jsou prozatím dvě barvy. Své Activ Hybrid elektrokolo si můžete pořídit buď v černé "Black Forzen", nebo bílé "Arctic Silver". O vaši bezpečnost se pak postarají LED světla jak u přední vidlice, tak zadní červené, které bylo integrováno do blatník a plní tak i designovou funkci.
Drobnou nevýhodou však může být cena, neboť ani stylové kolo od BMW není levnou záležitostí. Ve vybraných dealerstvích BMW tak Active Hybrid E-Bike pořídíte za 3,400 Euro, tedy cca 88.000 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.