A tím jiným světem myslíme svět virtuální. Peugeot Vision Gran Turismo totiž vstoupil vstoupil do hry Gran Turismo 6. Peugeot tak nabízí milionům hráčů možnost řídit supercar s poměrem hmotnosti a výkonu 1:1, tj. 875 kg na 875 koní, a schopnosti zrychlit z 0 na 100 km/hod za 1,73 vteřiny ve hře Gran Turismo (GT6™) exkluzivně na PlayStation®3.
Značka Peugeot, která má již více než 15 závodních vozů v řadě Vision Gran Turismo, zareagovala na výzvu Kazunori Yamauchiho, autora simulačních automobilových video her, který požádal výrobce automobilů, aby vytvořili vůz určený na oslavu 15 let hry.
Designéři Peugeot a inženýři divize Peugeot Sport vytvořili jedinečný supercar, který nese všechny znaky vysoce výkonného vytrvalostního závodního vozu, který obživl ve vysokém rozlišení Gran Turismo 6. Peugeot Vision Gran Turismo upoutá na první pohled jednolitým tvarem, který byl navržen tak, aby snadno prorážel odpor vzduchu, neboť je vysoký pouze 104 cm, a zaujme i absencí téměř všech obvyklých aerodynamických prvků. Samotný tvar karoserie zajišťuje aerodynamický přítlak, který udrží vůz na silnici.
Přímo za řidičem je centrálně umístěný přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,2 l, jehož výkon 875k přenáší šestistupňová manuální převodovka na pohon všech 4 kol o průměru 22" vepředu a 23" vzadu. Ve spojení s velmi lehkou konstrukcí – pouhých 875 kg – a ideálním rozložením hmotnosti z něj super citlivé řízení dělá ideální stroj pro zvládání nástrah hry Gran Turismo. A to nemluvě o fenomenální akceleraci vozu, který díky poměru hmotnosti a výkonu 1:1 (1 kg na 1k) dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod za 1,73 vteřin. Stejně fenomenální je jeho schopnost zpomalení, kterou zajišťují 4 odvětrávané karbonové kotoučové brzdy Brembo o průměru 380 mm vepředu a 337 mm vzadu.
Virtuální jezdci si budou moci vůz Peugeot Vision Gran Turismo vyzkoušet již velmi brzy na 40 výjimečných tratích ve 107 konfiguracích. Peugeot Vision Gran Turismo bude v 6 barevných odstínech k dispozici výhradně na PlayStation 3 v rámci bezplatné aktualizace hry Gran Turismo 6.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.