A tím jiným světem myslíme svět virtuální. Peugeot Vision Gran Turismo totiž vstoupil vstoupil do hry Gran Turismo 6. Peugeot tak nabízí milionům hráčů možnost řídit supercar s poměrem hmotnosti a výkonu 1:1, tj. 875 kg na 875 koní, a schopnosti zrychlit z 0 na 100 km/hod za 1,73 vteřiny ve hře Gran Turismo (GT6™) exkluzivně na PlayStation®3.
Značka Peugeot, která má již více než 15 závodních vozů v řadě Vision Gran Turismo, zareagovala na výzvu Kazunori Yamauchiho, autora simulačních automobilových video her, který požádal výrobce automobilů, aby vytvořili vůz určený na oslavu 15 let hry.
Designéři Peugeot a inženýři divize Peugeot Sport vytvořili jedinečný supercar, který nese všechny znaky vysoce výkonného vytrvalostního závodního vozu, který obživl ve vysokém rozlišení Gran Turismo 6. Peugeot Vision Gran Turismo upoutá na první pohled jednolitým tvarem, který byl navržen tak, aby snadno prorážel odpor vzduchu, neboť je vysoký pouze 104 cm, a zaujme i absencí téměř všech obvyklých aerodynamických prvků. Samotný tvar karoserie zajišťuje aerodynamický přítlak, který udrží vůz na silnici.
Přímo za řidičem je centrálně umístěný přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,2 l, jehož výkon 875k přenáší šestistupňová manuální převodovka na pohon všech 4 kol o průměru 22" vepředu a 23" vzadu. Ve spojení s velmi lehkou konstrukcí – pouhých 875 kg – a ideálním rozložením hmotnosti z něj super citlivé řízení dělá ideální stroj pro zvládání nástrah hry Gran Turismo. A to nemluvě o fenomenální akceleraci vozu, který díky poměru hmotnosti a výkonu 1:1 (1 kg na 1k) dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod za 1,73 vteřin. Stejně fenomenální je jeho schopnost zpomalení, kterou zajišťují 4 odvětrávané karbonové kotoučové brzdy Brembo o průměru 380 mm vepředu a 337 mm vzadu.
Virtuální jezdci si budou moci vůz Peugeot Vision Gran Turismo vyzkoušet již velmi brzy na 40 výjimečných tratích ve 107 konfiguracích. Peugeot Vision Gran Turismo bude v 6 barevných odstínech k dispozici výhradně na PlayStation 3 v rámci bezplatné aktualizace hry Gran Turismo 6.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.