A tím jiným světem myslíme svět virtuální. Peugeot Vision Gran Turismo totiž vstoupil vstoupil do hry Gran Turismo 6. Peugeot tak nabízí milionům hráčů možnost řídit supercar s poměrem hmotnosti a výkonu 1:1, tj. 875 kg na 875 koní, a schopnosti zrychlit z 0 na 100 km/hod za 1,73 vteřiny ve hře Gran Turismo (GT6™) exkluzivně na PlayStation®3.
Značka Peugeot, která má již více než 15 závodních vozů v řadě Vision Gran Turismo, zareagovala na výzvu Kazunori Yamauchiho, autora simulačních automobilových video her, který požádal výrobce automobilů, aby vytvořili vůz určený na oslavu 15 let hry.
Designéři Peugeot a inženýři divize Peugeot Sport vytvořili jedinečný supercar, který nese všechny znaky vysoce výkonného vytrvalostního závodního vozu, který obživl ve vysokém rozlišení Gran Turismo 6. Peugeot Vision Gran Turismo upoutá na první pohled jednolitým tvarem, který byl navržen tak, aby snadno prorážel odpor vzduchu, neboť je vysoký pouze 104 cm, a zaujme i absencí téměř všech obvyklých aerodynamických prvků. Samotný tvar karoserie zajišťuje aerodynamický přítlak, který udrží vůz na silnici.
Přímo za řidičem je centrálně umístěný přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,2 l, jehož výkon 875k přenáší šestistupňová manuální převodovka na pohon všech 4 kol o průměru 22" vepředu a 23" vzadu. Ve spojení s velmi lehkou konstrukcí – pouhých 875 kg – a ideálním rozložením hmotnosti z něj super citlivé řízení dělá ideální stroj pro zvládání nástrah hry Gran Turismo. A to nemluvě o fenomenální akceleraci vozu, který díky poměru hmotnosti a výkonu 1:1 (1 kg na 1k) dokáže zrychlit z 0 na 100 km/hod za 1,73 vteřin. Stejně fenomenální je jeho schopnost zpomalení, kterou zajišťují 4 odvětrávané karbonové kotoučové brzdy Brembo o průměru 380 mm vepředu a 337 mm vzadu.
Virtuální jezdci si budou moci vůz Peugeot Vision Gran Turismo vyzkoušet již velmi brzy na 40 výjimečných tratích ve 107 konfiguracích. Peugeot Vision Gran Turismo bude v 6 barevných odstínech k dispozici výhradně na PlayStation 3 v rámci bezplatné aktualizace hry Gran Turismo 6.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?