No autosalonu v Tokiu nás čeká hned několik zajímavých premiér, přičemž jednou z nich má být i nová generace vlajkové lodi Toyota Century. Automobilka se však rozhodla zkrátit naše čekání a již dnes vydala první snímky nové reprezentativní limuzíny.
Toyota Century zůstává i nadále limitovanou záležitostí pouze pro japonský trh, nicméně i tak stojí za pozornost. Když se podíváme na její rozměry, jedná se o skutečný křižník silnic. Na délku měří 5.335 mm, široká je 1.930 mm a na výšku byste této Toyotě naměřili 1.505 mm. Rozvor se zastavil na hodnotě 3.090 mm.
Ačkoliv vzhled modelu Century pro rok 2018 v člověku evokuje spíš osmdesátá léta, uvnitř je vůz vybaven tou nejmodernější technikou a technologiemi. Na dlouhém seznamu tak nechybí LED světlomety, speciálně naladěný podvozek, který v kombinaci s s nově vyvinutými pneumatikami utlumí většinu hluku od silnice, systém redukující vnější hluk nebo řada bezpečnostních a parkovacích asistentů.
Díky rozvoru s hodnotou přes 3 metry nabízí Century více prostoru něž kdy dříve. Vzadu jsou umístěny pouze dvě sedadla, která jsou navíc rozdělena masivní středovou loketní opěrkou s dotykovým LCD panelem. Prostřednictvím toho je možné nastavit jak samotná sedadla, tak například klimatizaci nebo zvukový systém, který je sestaven z 20 prémiových reproduktorů.
Mezi další zajímavosti v interiéru můžeme zařadit výklopné stolky na psaní, čtecí lampičky, zábavní systém nebo řadu zajímavých materiálů, kterými je interiér vybaven či čalouněn. Nechybí zde kůže, dřevo ani vlněné čalounění sedadel.
Pod kapotou Century by se měl objevit 5.0 litrový osmiválec do V, který je doplněn hybridní technologií. Konkrétní parametry však automobilka neupřesnila a budeme si na ně muset počkat. Z vyjádření automobilky však plyne, že Century by mělo nabídnout jednu z nejnižších spotřeb ve své třídě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.