No autosalonu v Tokiu nás čeká hned několik zajímavých premiér, přičemž jednou z nich má být i nová generace vlajkové lodi Toyota Century. Automobilka se však rozhodla zkrátit naše čekání a již dnes vydala první snímky nové reprezentativní limuzíny.
Toyota Century zůstává i nadále limitovanou záležitostí pouze pro japonský trh, nicméně i tak stojí za pozornost. Když se podíváme na její rozměry, jedná se o skutečný křižník silnic. Na délku měří 5.335 mm, široká je 1.930 mm a na výšku byste této Toyotě naměřili 1.505 mm. Rozvor se zastavil na hodnotě 3.090 mm.
Ačkoliv vzhled modelu Century pro rok 2018 v člověku evokuje spíš osmdesátá léta, uvnitř je vůz vybaven tou nejmodernější technikou a technologiemi. Na dlouhém seznamu tak nechybí LED světlomety, speciálně naladěný podvozek, který v kombinaci s s nově vyvinutými pneumatikami utlumí většinu hluku od silnice, systém redukující vnější hluk nebo řada bezpečnostních a parkovacích asistentů.
Díky rozvoru s hodnotou přes 3 metry nabízí Century více prostoru něž kdy dříve. Vzadu jsou umístěny pouze dvě sedadla, která jsou navíc rozdělena masivní středovou loketní opěrkou s dotykovým LCD panelem. Prostřednictvím toho je možné nastavit jak samotná sedadla, tak například klimatizaci nebo zvukový systém, který je sestaven z 20 prémiových reproduktorů.
Mezi další zajímavosti v interiéru můžeme zařadit výklopné stolky na psaní, čtecí lampičky, zábavní systém nebo řadu zajímavých materiálů, kterými je interiér vybaven či čalouněn. Nechybí zde kůže, dřevo ani vlněné čalounění sedadel.
Pod kapotou Century by se měl objevit 5.0 litrový osmiválec do V, který je doplněn hybridní technologií. Konkrétní parametry však automobilka neupřesnila a budeme si na ně muset počkat. Z vyjádření automobilky však plyne, že Century by mělo nabídnout jednu z nejnižších spotřeb ve své třídě.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.