Rumunská automobilka Dacia se v posledních letech vyhřívá na výsluní, prodeje stále rostou, její modely mají reputaci neúnavných dělníků a poslední dobou se zvedá i jejich výbava, přibývají technologie a zkvalitňuje se interiér. Nabízí se tedy otázka, zda Dacia nevyužije současného zájmu a nepokusí se vypustit na trh další řady automobilů.
Pokud jste příznivcem této automobilky, pak vás zřejmě nepotěšíme. Web AutoCar totiž přinesl vyjádření samotného šéfa automobilky Jean-Christophe Kuglera, podle kterého automobilka momentálně není pod žádným tlakem, který by ji nutil přinášet na trh nové modely. Zákazníci si tak budou muset vystačit s SUV Duster, hatchbackem Logan, MPV Lodgy a kompaktním Sanderem.
I tato skromná paleta nicméně automobilce stačila k tomu, aby od roku 2004 vydělala přes 4.5 milionu liber na tržbách a takřka každý rok od zahájení prodejů stanovila nové prodejní rekordy, přičemž minulý rok dosáhla prodeje necelých 430.000 automobilů.
I přes zamítavé stanovisko od vedení se však AutoCar upozorňuje na zatím neověřené zvěsti, podle kterých by Dacia mohla pracovat na vývoji nového pick-upu, malého městského vozu nebo kabrioletu.
Podle Kuglera je však hlavní snahou automobilky snaha vybudovat si lepší jméno, rozšířit povědomé o značce a upevňovat vztah se svými zákazníky. V současnosti automobilka působí na 44 trzích a takřka na všech pravidelně roste, přesto si její vedení stěžuje na nedostatečné povědomí o značce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.