Patříte i vy mezi majitele vozidel, jejichž motory byly postiženy emisní kauzou dieselgate? Pokud se cítíte ublíženi, můžete se nyní připojit k hromadné žalobě na VW a Škoda Auto.
Za vším stojí společnost SAFE DIESEL, která byla založena s cílem chránit zájmy a prosazovat oprávněné nároky spotřebitelů, majitelů automobilů z produkce koncernu Volkswagen, jichž se dotýká emisní skandál. Stejný cíl si klade ve vztahu ke všem dalším subjektům poškozeným v rámci technologického segmentu výroby a distribuce vznětových motorů, jako jsou prodejci, výrobci a distributoři dieselových motorů a automobilů, výrobci a distributoři dieselového paliva a další.
Společnost Safe Diesel si navíc na svou pomoc najala špičkovou advokátní kancelář BBH, v níž působí zkušení právníci s mnohaletou praxí a s mnoha úspěchy v nejsložitějších domácích i mezinárodních kauzách. V roce 2014 ovládla BBH soutěž o titul Právnická firma roku, mimo jiné získala jednu z hlavních cen „Nejlepší domácí advokátní kancelář“. V roce 2015 získala prestižní ocenění „Law Firm of the Year: Central Europe“, které uděluje prestižní časopis The Lawyer.
Společnost to každopádně nebude mít jednoduché. Zatímco majitelé postižených aut v USA spor vyhráli, u nás v Evropě je zatím ticho po pěšině, a Volkswagen jakoukoliv škodu způsobenou majitelům popírá. Podle Safe Diesel ale vzniklo majitelům škod hned několik:
- náklady spojené se ztrátou času související s přistavením vozidla do servisu k dané úpravě a vyzvednutím vozidla ze servisu včetně nákladů na spotřebované pohonné hmoty- náklady na zajištění jiného způsobu dopravy po dobu nezbytné opravy vozidla či zapůjčení náhradního vozidla- škoda spojená s vyšší spotřebou pohonných hmot či AdBlue, dojde-li k jejich zvýšení v důsledku technické úpravy provedené na vozidle – není zcela zřejmé, jaký bude mít servisní zásah dopad na vozidlo a zda vozidlo bude mít po opravě stejný výkon, jako je deklarován v technickém průkazu vozidla, a nezvýší se spotřeba pohonných hmot
- bude-li mít servisní zásah negativní dopad na vozidlo a dojde-li ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby pohonných hmot či AdBlue, budou mít tyto důsledky nepochybně dopad i na zůstatkovou hodnotu vozidla, jež se projeví ve snížené poptávce po takovém vozidle; rovněž i pokud na vozidle nebude proveden servisní zásah, bude mít vozidlo nižší zůstatkovou hodnotu, neboť poptávka po cinklém vozidle bude rovněž nižší- v mnoha evropských městech fungují „nízkoemisní“ zóny, do nichž není umožněn vstup vozidlům, která nesplňují příslušné emisní předpisy. Pokud se majitel dotčeného vozidla nedostaví do servisu k úpravě vozidla a toto nebude splňovat příslušné emisní předpisy a v důsledku toho nebude vpuštěn do „nízkoemisní“ zóny, mohou mu vzniknout škody ve výši nákladů na pohonné hmoty na dopravu do daného města, za ušlý čas a příležitosti, apod.- majitelé vozidel se mohou domáhat i nároku na přiměřené zadostiučinění v penězích.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?