Patříte i vy mezi majitele vozidel, jejichž motory byly postiženy emisní kauzou dieselgate? Pokud se cítíte ublíženi, můžete se nyní připojit k hromadné žalobě na VW a Škoda Auto.
Za vším stojí společnost SAFE DIESEL, která byla založena s cílem chránit zájmy a prosazovat oprávněné nároky spotřebitelů, majitelů automobilů z produkce koncernu Volkswagen, jichž se dotýká emisní skandál. Stejný cíl si klade ve vztahu ke všem dalším subjektům poškozeným v rámci technologického segmentu výroby a distribuce vznětových motorů, jako jsou prodejci, výrobci a distributoři dieselových motorů a automobilů, výrobci a distributoři dieselového paliva a další.
Společnost Safe Diesel si navíc na svou pomoc najala špičkovou advokátní kancelář BBH, v níž působí zkušení právníci s mnohaletou praxí a s mnoha úspěchy v nejsložitějších domácích i mezinárodních kauzách. V roce 2014 ovládla BBH soutěž o titul Právnická firma roku, mimo jiné získala jednu z hlavních cen „Nejlepší domácí advokátní kancelář“. V roce 2015 získala prestižní ocenění „Law Firm of the Year: Central Europe“, které uděluje prestižní časopis The Lawyer.
Společnost to každopádně nebude mít jednoduché. Zatímco majitelé postižených aut v USA spor vyhráli, u nás v Evropě je zatím ticho po pěšině, a Volkswagen jakoukoliv škodu způsobenou majitelům popírá. Podle Safe Diesel ale vzniklo majitelům škod hned několik:
- náklady spojené se ztrátou času související s přistavením vozidla do servisu k dané úpravě a vyzvednutím vozidla ze servisu včetně nákladů na spotřebované pohonné hmoty- náklady na zajištění jiného způsobu dopravy po dobu nezbytné opravy vozidla či zapůjčení náhradního vozidla- škoda spojená s vyšší spotřebou pohonných hmot či AdBlue, dojde-li k jejich zvýšení v důsledku technické úpravy provedené na vozidle – není zcela zřejmé, jaký bude mít servisní zásah dopad na vozidlo a zda vozidlo bude mít po opravě stejný výkon, jako je deklarován v technickém průkazu vozidla, a nezvýší se spotřeba pohonných hmot
- bude-li mít servisní zásah negativní dopad na vozidlo a dojde-li ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby pohonných hmot či AdBlue, budou mít tyto důsledky nepochybně dopad i na zůstatkovou hodnotu vozidla, jež se projeví ve snížené poptávce po takovém vozidle; rovněž i pokud na vozidle nebude proveden servisní zásah, bude mít vozidlo nižší zůstatkovou hodnotu, neboť poptávka po cinklém vozidle bude rovněž nižší- v mnoha evropských městech fungují „nízkoemisní“ zóny, do nichž není umožněn vstup vozidlům, která nesplňují příslušné emisní předpisy. Pokud se majitel dotčeného vozidla nedostaví do servisu k úpravě vozidla a toto nebude splňovat příslušné emisní předpisy a v důsledku toho nebude vpuštěn do „nízkoemisní“ zóny, mohou mu vzniknout škody ve výši nákladů na pohonné hmoty na dopravu do daného města, za ušlý čas a příležitosti, apod.- majitelé vozidel se mohou domáhat i nároku na přiměřené zadostiučinění v penězích.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?