Emisní skandál ještě není u konce, Safe Diesel žaluje Škodu a Volkswagen. Přidáte se?

-jka / AutoRoad.cz, 23. září 2017, 14:30 Google+

Patříte i vy mezi majitele vozidel, jejichž motory byly postiženy emisní kauzou dieselgate? Pokud se cítíte ublíženi, můžete se nyní připojit k hromadné žalobě na VW a Škoda Auto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Za vším stojí společnost SAFE DIESEL, která byla založena s cílem chránit zájmy a prosazovat oprávněné nároky spotřebitelů, majitelů automobilů z produkce koncernu Volkswagen, jichž se dotýká emisní skandál. Stejný cíl si klade ve vztahu ke všem dalším subjektům poškozeným v rámci technologického segmentu výroby a distribuce vznětových motorů, jako jsou prodejci, výrobci a distributoři dieselových motorů a automobilů, výrobci a distributoři dieselového paliva a další.

Společnost Safe Diesel si navíc na svou pomoc najala špičkovou advokátní kancelář BBH, v níž působí zkušení právníci s mnohaletou praxí a s mnoha úspěchy v nejsložitějších domácích i mezinárodních kauzách. V roce 2014 ovládla BBH soutěž o titul Právnická firma roku, mimo jiné získala jednu z hlavních cen „Nejlepší domácí advokátní kancelář“. V roce 2015 získala prestižní ocenění „Law Firm of the Year: Central Europe“, které uděluje prestižní časopis The Lawyer.

Společnost to každopádně nebude mít jednoduché. Zatímco majitelé postižených aut v USA spor vyhráli, u nás v Evropě je zatím ticho po pěšině, a Volkswagen jakoukoliv škodu způsobenou majitelům popírá. Podle Safe Diesel ale vzniklo majitelům škod hned několik:

- náklady spojené se ztrátou času související s přistavením vozidla do servisu k dané úpravě a vyzvednutím vozidla ze servisu včetně nákladů na spotřebované pohonné hmoty
- náklady na zajištění jiného způsobu dopravy po dobu nezbytné opravy vozidla či zapůjčení náhradního vozidla
- škoda spojená s vyšší spotřebou pohonných hmot či AdBlue, dojde-li k jejich zvýšení v důsledku technické úpravy provedené na vozidle – není zcela zřejmé, jaký bude mít servisní zásah dopad na vozidlo a zda vozidlo bude mít po opravě stejný výkon, jako je deklarován v technickém průkazu vozidla, a nezvýší se spotřeba pohonných hmot

- bude-li mít servisní zásah negativní dopad na vozidlo a dojde-li ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby pohonných hmot či AdBlue, budou mít tyto důsledky nepochybně dopad i na zůstatkovou hodnotu vozidla, jež se projeví ve snížené poptávce po takovém vozidle; rovněž i pokud na vozidle nebude proveden servisní zásah, bude mít vozidlo nižší zůstatkovou hodnotu, neboť poptávka po cinklém vozidle bude rovněž nižší
- v mnoha evropských městech fungují „nízkoemisní“ zóny, do nichž není umožněn vstup vozidlům, která nesplňují příslušné emisní předpisy. Pokud se majitel dotčeného vozidla nedostaví do servisu k úpravě vozidla a toto nebude splňovat příslušné emisní předpisy a v důsledku toho nebude vpuštěn do „nízkoemisní“ zóny, mohou mu vzniknout škody ve výši nákladů na pohonné hmoty na dopravu do daného města, za ušlý čas a příležitosti, apod.
- majitelé vozidel se mohou domáhat i nároku na přiměřené zadostiučinění v penězích.

Vytisknout

Diskuze: Emisní skandál ještě není u konce, Safe Diesel žaluje Škodu a Volkswagen. Přidáte se?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

továrna budoucnosti

Žádné sci-fi, ale skutečný plán skupiny PSA na příští desetiletí. Takhle vypadá…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud