Patříte i vy mezi majitele vozidel, jejichž motory byly postiženy emisní kauzou dieselgate? Pokud se cítíte ublíženi, můžete se nyní připojit k hromadné žalobě na VW a Škoda Auto.
Za vším stojí společnost SAFE DIESEL, která byla založena s cílem chránit zájmy a prosazovat oprávněné nároky spotřebitelů, majitelů automobilů z produkce koncernu Volkswagen, jichž se dotýká emisní skandál. Stejný cíl si klade ve vztahu ke všem dalším subjektům poškozeným v rámci technologického segmentu výroby a distribuce vznětových motorů, jako jsou prodejci, výrobci a distributoři dieselových motorů a automobilů, výrobci a distributoři dieselového paliva a další.
Společnost Safe Diesel si navíc na svou pomoc najala špičkovou advokátní kancelář BBH, v níž působí zkušení právníci s mnohaletou praxí a s mnoha úspěchy v nejsložitějších domácích i mezinárodních kauzách. V roce 2014 ovládla BBH soutěž o titul Právnická firma roku, mimo jiné získala jednu z hlavních cen „Nejlepší domácí advokátní kancelář“. V roce 2015 získala prestižní ocenění „Law Firm of the Year: Central Europe“, které uděluje prestižní časopis The Lawyer.
Společnost to každopádně nebude mít jednoduché. Zatímco majitelé postižených aut v USA spor vyhráli, u nás v Evropě je zatím ticho po pěšině, a Volkswagen jakoukoliv škodu způsobenou majitelům popírá. Podle Safe Diesel ale vzniklo majitelům škod hned několik:
- náklady spojené se ztrátou času související s přistavením vozidla do servisu k dané úpravě a vyzvednutím vozidla ze servisu včetně nákladů na spotřebované pohonné hmoty- náklady na zajištění jiného způsobu dopravy po dobu nezbytné opravy vozidla či zapůjčení náhradního vozidla- škoda spojená s vyšší spotřebou pohonných hmot či AdBlue, dojde-li k jejich zvýšení v důsledku technické úpravy provedené na vozidle – není zcela zřejmé, jaký bude mít servisní zásah dopad na vozidlo a zda vozidlo bude mít po opravě stejný výkon, jako je deklarován v technickém průkazu vozidla, a nezvýší se spotřeba pohonných hmot
- bude-li mít servisní zásah negativní dopad na vozidlo a dojde-li ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby pohonných hmot či AdBlue, budou mít tyto důsledky nepochybně dopad i na zůstatkovou hodnotu vozidla, jež se projeví ve snížené poptávce po takovém vozidle; rovněž i pokud na vozidle nebude proveden servisní zásah, bude mít vozidlo nižší zůstatkovou hodnotu, neboť poptávka po cinklém vozidle bude rovněž nižší- v mnoha evropských městech fungují „nízkoemisní“ zóny, do nichž není umožněn vstup vozidlům, která nesplňují příslušné emisní předpisy. Pokud se majitel dotčeného vozidla nedostaví do servisu k úpravě vozidla a toto nebude splňovat příslušné emisní předpisy a v důsledku toho nebude vpuštěn do „nízkoemisní“ zóny, mohou mu vzniknout škody ve výši nákladů na pohonné hmoty na dopravu do daného města, za ušlý čas a příležitosti, apod.- majitelé vozidel se mohou domáhat i nároku na přiměřené zadostiučinění v penězích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.