Klasický Land Rover Defender si za desetiletí své spolehlivé služby vysloužil skvělou pověst a tisíce příznivců. Jedním z nich je i Jim Ratcliffe, milionář a šéf společnosti INEOS, který by rád obnovil výrobu klasického Defendru, ovšem s drobnými úpravami a pod novým názvem.
Duchovní následovník Defenderu prozatím nese název "Projekt Grenadier" a mělo by se jednat o vůz s pohonem 4x4, který chce navázat na jednoduchost a spolehlivost prvních generací Defenderů, které pomáhaly farmářům, cestovatelům, vojákům ale i běžným lidem, pro které byl Defender kdysi jediným automobilem.
Společnost bohužel neuvolnila žádné fotky, ovšem podle jejich dosavadních vyjádření by se mělo jednat o nekompromisní automobil, který by měl naplnit přání či požadavky jak milovníků klasické jízdy v terénu, tak cestovatelů žijících v městech, kteří si čas od času rádi udělají výlet za nějakým tím dobrodružstvím do zbytků divoké přírody.
První modely by se měly na trhu objevit již v roce 2020, přičemž společnost chce své vozy nabízet celosvětově a v řadě provedení. K dispozici by tak měly být vozy s různou délkou rozvoru, různými nástavbami a také s bohatou paletou motorů, která by měla zahrnovat benzínové, dieselové a dokonce i hybridní pohonné jednotky.
Plány jsou to skutečně ambiciozní, ovšem společnost musí ještě vyřešit jeden podstatný problém - kde bude vozy vyrábět. Kromě možností jako využití volných kapacit zahraničních automobilek a jejich výrobních závodů se nabízí i možnost stavby vlastní výrobní linky, ovšem náklady na vybudování něčeho podobného se pohybují v řádu 600 až 700 milionů liber, což je skutečně hodně. Zde by ale mohla pomoci britská vláda, která by mohla částku značně snížit výměnou za příslib až 7,000 pracovních míst, které by s novou linkou mohly vzniknout.
Dirk Heilmann, CEO společnosti INEOS Automotive, se vyjádřil v tom smyslu, že společnost se snaží vytvořit nekompromisně nejlepší vůz 4x4 na světě a an tomto kroku tvrdě pracuje. V zásobě už má i kvalitní tým managementu a v poslední době pracuje na spuštění webových stránek, které y měly povědomí o tomto voze lépe rozšířit mezi lidi.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.