Klasický Land Rover Defender si za desetiletí své spolehlivé služby vysloužil skvělou pověst a tisíce příznivců. Jedním z nich je i Jim Ratcliffe, milionář a šéf společnosti INEOS, který by rád obnovil výrobu klasického Defendru, ovšem s drobnými úpravami a pod novým názvem.
Duchovní následovník Defenderu prozatím nese název "Projekt Grenadier" a mělo by se jednat o vůz s pohonem 4x4, který chce navázat na jednoduchost a spolehlivost prvních generací Defenderů, které pomáhaly farmářům, cestovatelům, vojákům ale i běžným lidem, pro které byl Defender kdysi jediným automobilem.
Společnost bohužel neuvolnila žádné fotky, ovšem podle jejich dosavadních vyjádření by se mělo jednat o nekompromisní automobil, který by měl naplnit přání či požadavky jak milovníků klasické jízdy v terénu, tak cestovatelů žijících v městech, kteří si čas od času rádi udělají výlet za nějakým tím dobrodružstvím do zbytků divoké přírody.
První modely by se měly na trhu objevit již v roce 2020, přičemž společnost chce své vozy nabízet celosvětově a v řadě provedení. K dispozici by tak měly být vozy s různou délkou rozvoru, různými nástavbami a také s bohatou paletou motorů, která by měla zahrnovat benzínové, dieselové a dokonce i hybridní pohonné jednotky.
Plány jsou to skutečně ambiciozní, ovšem společnost musí ještě vyřešit jeden podstatný problém - kde bude vozy vyrábět. Kromě možností jako využití volných kapacit zahraničních automobilek a jejich výrobních závodů se nabízí i možnost stavby vlastní výrobní linky, ovšem náklady na vybudování něčeho podobného se pohybují v řádu 600 až 700 milionů liber, což je skutečně hodně. Zde by ale mohla pomoci britská vláda, která by mohla částku značně snížit výměnou za příslib až 7,000 pracovních míst, které by s novou linkou mohly vzniknout.
Dirk Heilmann, CEO společnosti INEOS Automotive, se vyjádřil v tom smyslu, že společnost se snaží vytvořit nekompromisně nejlepší vůz 4x4 na světě a an tomto kroku tvrdě pracuje. V zásobě už má i kvalitní tým managementu a v poslední době pracuje na spuštění webových stránek, které y měly povědomí o tomto voze lépe rozšířit mezi lidi.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.