Klasický Land Rover Defender si za desetiletí své spolehlivé služby vysloužil skvělou pověst a tisíce příznivců. Jedním z nich je i Jim Ratcliffe, milionář a šéf společnosti INEOS, který by rád obnovil výrobu klasického Defendru, ovšem s drobnými úpravami a pod novým názvem.
Duchovní následovník Defenderu prozatím nese název "Projekt Grenadier" a mělo by se jednat o vůz s pohonem 4x4, který chce navázat na jednoduchost a spolehlivost prvních generací Defenderů, které pomáhaly farmářům, cestovatelům, vojákům ale i běžným lidem, pro které byl Defender kdysi jediným automobilem.
Společnost bohužel neuvolnila žádné fotky, ovšem podle jejich dosavadních vyjádření by se mělo jednat o nekompromisní automobil, který by měl naplnit přání či požadavky jak milovníků klasické jízdy v terénu, tak cestovatelů žijících v městech, kteří si čas od času rádi udělají výlet za nějakým tím dobrodružstvím do zbytků divoké přírody.
První modely by se měly na trhu objevit již v roce 2020, přičemž společnost chce své vozy nabízet celosvětově a v řadě provedení. K dispozici by tak měly být vozy s různou délkou rozvoru, různými nástavbami a také s bohatou paletou motorů, která by měla zahrnovat benzínové, dieselové a dokonce i hybridní pohonné jednotky.
Plány jsou to skutečně ambiciozní, ovšem společnost musí ještě vyřešit jeden podstatný problém - kde bude vozy vyrábět. Kromě možností jako využití volných kapacit zahraničních automobilek a jejich výrobních závodů se nabízí i možnost stavby vlastní výrobní linky, ovšem náklady na vybudování něčeho podobného se pohybují v řádu 600 až 700 milionů liber, což je skutečně hodně. Zde by ale mohla pomoci britská vláda, která by mohla částku značně snížit výměnou za příslib až 7,000 pracovních míst, které by s novou linkou mohly vzniknout.
Dirk Heilmann, CEO společnosti INEOS Automotive, se vyjádřil v tom smyslu, že společnost se snaží vytvořit nekompromisně nejlepší vůz 4x4 na světě a an tomto kroku tvrdě pracuje. V zásobě už má i kvalitní tým managementu a v poslední době pracuje na spuštění webových stránek, které y měly povědomí o tomto voze lépe rozšířit mezi lidi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?