Staré přísloví říká, že slibem neurazíš. Pokud ale automobilka Aspark svým slibům dodrží, pak se právě díváme na nejlépe akcelerující silniční automobil na naší planetě. Z 0 na 100 km/h by totiž měl být schopen akcelerovat v čase pod 2 vteřiny!
Prohlásit že váš vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy je jedna věc, ovšem dokázat to je věc druhá. Společnost Aspark se ale zřejmě nebojí dostát svým slibům a začala tím, že svůj revoluční hypersport prezentovala na frankfurtském autosalonu.
Aspark Owl, jak se tento skvost jmenuje, je už na první pohled extrémním vozem, jehož tvary byly maximálně podřízeny jeho účelu. Design vozu tak sází na co nejnižší aerodynamický odpor ale zároveň usiluje o maximální přítlačnou sílu, což podtrhuje masivní křídlo i několik výrazných nasávacích otvorů v nárazníku i na bocích vozu. V honbě za co nejnižší váhou byla karoserie vyrobena z karbonu, ovšem už z dálky je vidět, že cestující by neměli být ochuzeni o patřičný komfort.
O pohonné soustavě toho bohužel moc nevíme, ovšem mělo by jít o čistokrevný elektromobil, který bude těžit z maximálního točivého momentu už od nejnižších otáček. Ostatně jaké výhody má ve zrychlení elektromobil nám už několikrát ukázala jak Tesla, tak například Rimac Concept 1.
Jak už jsme několikrát zmínili, hlavním úkolem Asparku Owl je stát se nejlépe akcelerujícím silničním automobilem na světě, ovšem pro Frankfurtský autosalon byla jeho jinak černá karoserie zahalena do stříbrného lakování, se kterým vypadá opravdu exkluzivně. Zvláště pak když rozsvítí své světlomety, které dávají najevo jeho technickou propracovanost.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?