Staré přísloví říká, že slibem neurazíš. Pokud ale automobilka Aspark svým slibům dodrží, pak se právě díváme na nejlépe akcelerující silniční automobil na naší planetě. Z 0 na 100 km/h by totiž měl být schopen akcelerovat v čase pod 2 vteřiny!
Prohlásit že váš vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy je jedna věc, ovšem dokázat to je věc druhá. Společnost Aspark se ale zřejmě nebojí dostát svým slibům a začala tím, že svůj revoluční hypersport prezentovala na frankfurtském autosalonu.
Aspark Owl, jak se tento skvost jmenuje, je už na první pohled extrémním vozem, jehož tvary byly maximálně podřízeny jeho účelu. Design vozu tak sází na co nejnižší aerodynamický odpor ale zároveň usiluje o maximální přítlačnou sílu, což podtrhuje masivní křídlo i několik výrazných nasávacích otvorů v nárazníku i na bocích vozu. V honbě za co nejnižší váhou byla karoserie vyrobena z karbonu, ovšem už z dálky je vidět, že cestující by neměli být ochuzeni o patřičný komfort.
O pohonné soustavě toho bohužel moc nevíme, ovšem mělo by jít o čistokrevný elektromobil, který bude těžit z maximálního točivého momentu už od nejnižších otáček. Ostatně jaké výhody má ve zrychlení elektromobil nám už několikrát ukázala jak Tesla, tak například Rimac Concept 1.
Jak už jsme několikrát zmínili, hlavním úkolem Asparku Owl je stát se nejlépe akcelerujícím silničním automobilem na světě, ovšem pro Frankfurtský autosalon byla jeho jinak černá karoserie zahalena do stříbrného lakování, se kterým vypadá opravdu exkluzivně. Zvláště pak když rozsvítí své světlomety, které dávají najevo jeho technickou propracovanost.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.