Staré přísloví říká, že slibem neurazíš. Pokud ale automobilka Aspark svým slibům dodrží, pak se právě díváme na nejlépe akcelerující silniční automobil na naší planetě. Z 0 na 100 km/h by totiž měl být schopen akcelerovat v čase pod 2 vteřiny!
Prohlásit že váš vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy je jedna věc, ovšem dokázat to je věc druhá. Společnost Aspark se ale zřejmě nebojí dostát svým slibům a začala tím, že svůj revoluční hypersport prezentovala na frankfurtském autosalonu.
Aspark Owl, jak se tento skvost jmenuje, je už na první pohled extrémním vozem, jehož tvary byly maximálně podřízeny jeho účelu. Design vozu tak sází na co nejnižší aerodynamický odpor ale zároveň usiluje o maximální přítlačnou sílu, což podtrhuje masivní křídlo i několik výrazných nasávacích otvorů v nárazníku i na bocích vozu. V honbě za co nejnižší váhou byla karoserie vyrobena z karbonu, ovšem už z dálky je vidět, že cestující by neměli být ochuzeni o patřičný komfort.
O pohonné soustavě toho bohužel moc nevíme, ovšem mělo by jít o čistokrevný elektromobil, který bude těžit z maximálního točivého momentu už od nejnižších otáček. Ostatně jaké výhody má ve zrychlení elektromobil nám už několikrát ukázala jak Tesla, tak například Rimac Concept 1.
Jak už jsme několikrát zmínili, hlavním úkolem Asparku Owl je stát se nejlépe akcelerujícím silničním automobilem na světě, ovšem pro Frankfurtský autosalon byla jeho jinak černá karoserie zahalena do stříbrného lakování, se kterým vypadá opravdu exkluzivně. Zvláště pak když rozsvítí své světlomety, které dávají najevo jeho technickou propracovanost.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.