Staré přísloví říká, že slibem neurazíš. Pokud ale automobilka Aspark svým slibům dodrží, pak se právě díváme na nejlépe akcelerující silniční automobil na naší planetě. Z 0 na 100 km/h by totiž měl být schopen akcelerovat v čase pod 2 vteřiny!
Prohlásit že váš vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy je jedna věc, ovšem dokázat to je věc druhá. Společnost Aspark se ale zřejmě nebojí dostát svým slibům a začala tím, že svůj revoluční hypersport prezentovala na frankfurtském autosalonu.
Aspark Owl, jak se tento skvost jmenuje, je už na první pohled extrémním vozem, jehož tvary byly maximálně podřízeny jeho účelu. Design vozu tak sází na co nejnižší aerodynamický odpor ale zároveň usiluje o maximální přítlačnou sílu, což podtrhuje masivní křídlo i několik výrazných nasávacích otvorů v nárazníku i na bocích vozu. V honbě za co nejnižší váhou byla karoserie vyrobena z karbonu, ovšem už z dálky je vidět, že cestující by neměli být ochuzeni o patřičný komfort.
O pohonné soustavě toho bohužel moc nevíme, ovšem mělo by jít o čistokrevný elektromobil, který bude těžit z maximálního točivého momentu už od nejnižších otáček. Ostatně jaké výhody má ve zrychlení elektromobil nám už několikrát ukázala jak Tesla, tak například Rimac Concept 1.
Jak už jsme několikrát zmínili, hlavním úkolem Asparku Owl je stát se nejlépe akcelerujícím silničním automobilem na světě, ovšem pro Frankfurtský autosalon byla jeho jinak černá karoserie zahalena do stříbrného lakování, se kterým vypadá opravdu exkluzivně. Zvláště pak když rozsvítí své světlomety, které dávají najevo jeho technickou propracovanost.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?