Automobilka BMW už dříve slibovala, že na autosalon ve Frankfurtu si pro nás připraví něco skutečně "velkého" - a podle všeho svůj slib hodlá dodržet. Na internet totiž pronikly snímky nového konceptu BMW X7 iPerformance.
Exteriér vozu působí skutečně masivním a dominantním dojmem, jak naznačují snímky, které se objevily na fóru Bimmerpost. Například charakteristické ledvinky vozů BMW hodně narostly a svým vzezřením připomínají spíše masku vozů jako je například Cadillac Esclade.
V podobně masivním a dominantním stylu se nese design celého vozu, ovšem najdou se i zajímavé výjimky. Například kliky dveří byly zajímavě zapuštěny do karoserie. Mezi další zajímavosti lze zařadit například víčko pro připojení nabíjecího portu ne levém předním blatníku nebo prosklenou střechu s výraznou designovou výztuhou ve tvaru písmene Y.
Exteriér je pak přesným opakem, který se od drsného vzezření přesouvá spíše k luxusu až "křehkosti". Zveřejnění detailů se dočkáme až 8. září, ovšem už z fotografií si můžeme všimnout dvoubarevné kombinace kůže na sedadlech nebo dřevěného obložení. Velký podíl na vzezření interiéru budou mít i různé technologie, které zahrnují digitální panel přístrojů, infotainment systém iDrive nebo futuristicky vypadající volant.
Dřívější spekulace naznačovaly, že X7 iPerformance bude vybavena čistě elektrický pohonným systémem, ovšem podle posledních informací bychom se mohli dočkat spíše plug-in hybridního systému, který známe už z modelu 740e iPerformance. Ten je vybaven přeplňovaným čtyřválcem, který spolupracuje s elektromotorem a 9.2 kWh Li-Ion bateriemi.
Produkční model by podle webu CarScoops měl být nabízen minimálně se třemi motory, které budou kromě hybridu zahrnovat 3.0 litrový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 250 kW (340 k) nebo 4.4 litrový TwinPower Turbo motor V8 o výkonu 332 kW (451 k). Ve hře je i dieselová varianta v podobě X7 xDrive 40d, ovšem její start, minimálně co se amerického trhu týče, je poněkud nejistý.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.