Automobilka BMW už dříve slibovala, že na autosalon ve Frankfurtu si pro nás připraví něco skutečně "velkého" - a podle všeho svůj slib hodlá dodržet. Na internet totiž pronikly snímky nového konceptu BMW X7 iPerformance.
Exteriér vozu působí skutečně masivním a dominantním dojmem, jak naznačují snímky, které se objevily na fóru Bimmerpost. Například charakteristické ledvinky vozů BMW hodně narostly a svým vzezřením připomínají spíše masku vozů jako je například Cadillac Esclade.
V podobně masivním a dominantním stylu se nese design celého vozu, ovšem najdou se i zajímavé výjimky. Například kliky dveří byly zajímavě zapuštěny do karoserie. Mezi další zajímavosti lze zařadit například víčko pro připojení nabíjecího portu ne levém předním blatníku nebo prosklenou střechu s výraznou designovou výztuhou ve tvaru písmene Y.
Exteriér je pak přesným opakem, který se od drsného vzezření přesouvá spíše k luxusu až "křehkosti". Zveřejnění detailů se dočkáme až 8. září, ovšem už z fotografií si můžeme všimnout dvoubarevné kombinace kůže na sedadlech nebo dřevěného obložení. Velký podíl na vzezření interiéru budou mít i různé technologie, které zahrnují digitální panel přístrojů, infotainment systém iDrive nebo futuristicky vypadající volant.
Dřívější spekulace naznačovaly, že X7 iPerformance bude vybavena čistě elektrický pohonným systémem, ovšem podle posledních informací bychom se mohli dočkat spíše plug-in hybridního systému, který známe už z modelu 740e iPerformance. Ten je vybaven přeplňovaným čtyřválcem, který spolupracuje s elektromotorem a 9.2 kWh Li-Ion bateriemi.
Produkční model by podle webu CarScoops měl být nabízen minimálně se třemi motory, které budou kromě hybridu zahrnovat 3.0 litrový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 250 kW (340 k) nebo 4.4 litrový TwinPower Turbo motor V8 o výkonu 332 kW (451 k). Ve hře je i dieselová varianta v podobě X7 xDrive 40d, ovšem její start, minimálně co se amerického trhu týče, je poněkud nejistý.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?