Automobilka BMW už dříve slibovala, že na autosalon ve Frankfurtu si pro nás připraví něco skutečně "velkého" - a podle všeho svůj slib hodlá dodržet. Na internet totiž pronikly snímky nového konceptu BMW X7 iPerformance.
Exteriér vozu působí skutečně masivním a dominantním dojmem, jak naznačují snímky, které se objevily na fóru Bimmerpost. Například charakteristické ledvinky vozů BMW hodně narostly a svým vzezřením připomínají spíše masku vozů jako je například Cadillac Esclade.
V podobně masivním a dominantním stylu se nese design celého vozu, ovšem najdou se i zajímavé výjimky. Například kliky dveří byly zajímavě zapuštěny do karoserie. Mezi další zajímavosti lze zařadit například víčko pro připojení nabíjecího portu ne levém předním blatníku nebo prosklenou střechu s výraznou designovou výztuhou ve tvaru písmene Y.
Exteriér je pak přesným opakem, který se od drsného vzezření přesouvá spíše k luxusu až "křehkosti". Zveřejnění detailů se dočkáme až 8. září, ovšem už z fotografií si můžeme všimnout dvoubarevné kombinace kůže na sedadlech nebo dřevěného obložení. Velký podíl na vzezření interiéru budou mít i různé technologie, které zahrnují digitální panel přístrojů, infotainment systém iDrive nebo futuristicky vypadající volant.
Dřívější spekulace naznačovaly, že X7 iPerformance bude vybavena čistě elektrický pohonným systémem, ovšem podle posledních informací bychom se mohli dočkat spíše plug-in hybridního systému, který známe už z modelu 740e iPerformance. Ten je vybaven přeplňovaným čtyřválcem, který spolupracuje s elektromotorem a 9.2 kWh Li-Ion bateriemi.
Produkční model by podle webu CarScoops měl být nabízen minimálně se třemi motory, které budou kromě hybridu zahrnovat 3.0 litrový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 250 kW (340 k) nebo 4.4 litrový TwinPower Turbo motor V8 o výkonu 332 kW (451 k). Ve hře je i dieselová varianta v podobě X7 xDrive 40d, ovšem její start, minimálně co se amerického trhu týče, je poněkud nejistý.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.