Už za necelý týden hodlá automobilka Mercedes-Benz představit svůj nový koncept dostupného elektrického vozu EQ A. A aby nás dostatečně nalákala, uvolnila snímek jeho přední masky, která vypadá fantasticky.
Koncept EQ A má představovat pravděpodobně nejdostupnější model z nové elektrické pod-značky Mercedesu "EQ". Z prvního snímku toho zatím příliš nepoznáme, ovšem zůstali nám zde charakteristické znaky EQ konceptů v podobě podsvícené masky, loga automobilky a skutečně působivých světlometů.
O podobě a technice toho víme ještě méně, ale podle dřívějších spekulací by se mělo jednat o pětimístný hatchback využívající platformy MEA. Výroba vozu by měla probíhat v německé továrně Rastatt a první vozy EQ A by se na trh měly dostat začátkem roku 2019.
O pohon vozu by se měl minimálně zpočátku starat pouze jeden elektromotor, který bude pohánět přední kola. Není však vyloučeno, že později se objeví silnější a výkonnější verze, která bude disponovat dvěma elektromotory s pohonem všech kol.
Co se konkurence týče, hlavním soupeřem, tak jako v ostatních segmentech, bude BMW. Konceptu EQ A se tak bude muset postavit BMW i3, které už se ale na trhu nějakou chvíli pohybuje a už si stihlo najít své zákazníky.
Cena modelu EQ A se prozatím odhaduje na částku okolo 35,000 liber, tedy cca 993,000 korun a automobilka podle webu Carscoops doufá, že půjde o její nejprodávanější elektromobil.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?