Nepříliš známý nizozemský výrobce sportovních vozů Donkrevoot představil svůj poslední model. Exkluzivní sporťák D8 GTO RS Bare Naked Carbon nabízí nejmodernější technologie, puristické zážitky z jízdy a také exkluzivní vzhled. Jeho výroba však bude omezena na pouhých 15 kusů
Model D8 GTO RS, který Donkervoort představil koncem minulého roku, vznikne celkem v 65 kusech. Klasický model vznikne v 40 provedeních, varianta "Bare Naked Carbon Edition" v 15 kusech a závodní varianta " D8 GTO-RS" bude limitována na pouhých 10 kusů.
Nyní ale zpátky k edici "Bare Naked Carbon". Jak už sám název prozrazuje, celá karoserie je tvořena karbonovými vlákny. Díky tomu vypadá vůz sportovně a zároveň se povedlo srazit jeho váhu na minimum.
Tento konkrétní kousek je nalakován do modré barvy v odstínu "Monte Carlo Blue Carbon" a už na první pohled je jasné, že za tímto vozem se budou otáčet rovnou celé davy. Většina karoserie je tvořena modře lakovaným karbonem, ovšem pár dílů si ponechalo i klasickou lesklou černou barvu.
Pod kapotou je ukryt 2.5 litrový motor TFSI pocházející z Audi, který byl naladěn na více než 380 koní. To se nemusí zdát jako extrémně vysoké číslo, ovšem pokud vezmeme v úvahu i velmi nízkou hmotnost 770 kilogramů, pak se z Donkrevootu rázem stává střela. Z 0 na 100 km/h dokáže akcelerovat za 2.7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h.
Podobně vysoká jako je ale i jeho cena, která dosahuje 182.000 euro. To v přepočtu na koruny odpovídá částce cca 4,75 milionu.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.