Nepříliš známý nizozemský výrobce sportovních vozů Donkrevoot představil svůj poslední model. Exkluzivní sporťák D8 GTO RS Bare Naked Carbon nabízí nejmodernější technologie, puristické zážitky z jízdy a také exkluzivní vzhled. Jeho výroba však bude omezena na pouhých 15 kusů
Model D8 GTO RS, který Donkervoort představil koncem minulého roku, vznikne celkem v 65 kusech. Klasický model vznikne v 40 provedeních, varianta "Bare Naked Carbon Edition" v 15 kusech a závodní varianta " D8 GTO-RS" bude limitována na pouhých 10 kusů.
Nyní ale zpátky k edici "Bare Naked Carbon". Jak už sám název prozrazuje, celá karoserie je tvořena karbonovými vlákny. Díky tomu vypadá vůz sportovně a zároveň se povedlo srazit jeho váhu na minimum.
Tento konkrétní kousek je nalakován do modré barvy v odstínu "Monte Carlo Blue Carbon" a už na první pohled je jasné, že za tímto vozem se budou otáčet rovnou celé davy. Většina karoserie je tvořena modře lakovaným karbonem, ovšem pár dílů si ponechalo i klasickou lesklou černou barvu.
Pod kapotou je ukryt 2.5 litrový motor TFSI pocházející z Audi, který byl naladěn na více než 380 koní. To se nemusí zdát jako extrémně vysoké číslo, ovšem pokud vezmeme v úvahu i velmi nízkou hmotnost 770 kilogramů, pak se z Donkrevootu rázem stává střela. Z 0 na 100 km/h dokáže akcelerovat za 2.7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h.
Podobně vysoká jako je ale i jeho cena, která dosahuje 182.000 euro. To v přepočtu na koruny odpovídá částce cca 4,75 milionu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?