Nepříliš známý nizozemský výrobce sportovních vozů Donkrevoot představil svůj poslední model. Exkluzivní sporťák D8 GTO RS Bare Naked Carbon nabízí nejmodernější technologie, puristické zážitky z jízdy a také exkluzivní vzhled. Jeho výroba však bude omezena na pouhých 15 kusů
Model D8 GTO RS, který Donkervoort představil koncem minulého roku, vznikne celkem v 65 kusech. Klasický model vznikne v 40 provedeních, varianta "Bare Naked Carbon Edition" v 15 kusech a závodní varianta " D8 GTO-RS" bude limitována na pouhých 10 kusů.
Nyní ale zpátky k edici "Bare Naked Carbon". Jak už sám název prozrazuje, celá karoserie je tvořena karbonovými vlákny. Díky tomu vypadá vůz sportovně a zároveň se povedlo srazit jeho váhu na minimum.
Tento konkrétní kousek je nalakován do modré barvy v odstínu "Monte Carlo Blue Carbon" a už na první pohled je jasné, že za tímto vozem se budou otáčet rovnou celé davy. Většina karoserie je tvořena modře lakovaným karbonem, ovšem pár dílů si ponechalo i klasickou lesklou černou barvu.
Pod kapotou je ukryt 2.5 litrový motor TFSI pocházející z Audi, který byl naladěn na více než 380 koní. To se nemusí zdát jako extrémně vysoké číslo, ovšem pokud vezmeme v úvahu i velmi nízkou hmotnost 770 kilogramů, pak se z Donkrevootu rázem stává střela. Z 0 na 100 km/h dokáže akcelerovat za 2.7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h.
Podobně vysoká jako je ale i jeho cena, která dosahuje 182.000 euro. To v přepočtu na koruny odpovídá částce cca 4,75 milionu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?