Nepříliš známý nizozemský výrobce sportovních vozů Donkrevoot představil svůj poslední model. Exkluzivní sporťák D8 GTO RS Bare Naked Carbon nabízí nejmodernější technologie, puristické zážitky z jízdy a také exkluzivní vzhled. Jeho výroba však bude omezena na pouhých 15 kusů
Model D8 GTO RS, který Donkervoort představil koncem minulého roku, vznikne celkem v 65 kusech. Klasický model vznikne v 40 provedeních, varianta "Bare Naked Carbon Edition" v 15 kusech a závodní varianta " D8 GTO-RS" bude limitována na pouhých 10 kusů.
Nyní ale zpátky k edici "Bare Naked Carbon". Jak už sám název prozrazuje, celá karoserie je tvořena karbonovými vlákny. Díky tomu vypadá vůz sportovně a zároveň se povedlo srazit jeho váhu na minimum.
Tento konkrétní kousek je nalakován do modré barvy v odstínu "Monte Carlo Blue Carbon" a už na první pohled je jasné, že za tímto vozem se budou otáčet rovnou celé davy. Většina karoserie je tvořena modře lakovaným karbonem, ovšem pár dílů si ponechalo i klasickou lesklou černou barvu.
Pod kapotou je ukryt 2.5 litrový motor TFSI pocházející z Audi, který byl naladěn na více než 380 koní. To se nemusí zdát jako extrémně vysoké číslo, ovšem pokud vezmeme v úvahu i velmi nízkou hmotnost 770 kilogramů, pak se z Donkrevootu rázem stává střela. Z 0 na 100 km/h dokáže akcelerovat za 2.7 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 270 km/h.
Podobně vysoká jako je ale i jeho cena, která dosahuje 182.000 euro. To v přepočtu na koruny odpovídá částce cca 4,75 milionu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.