Tak jsme se konečně dočkali. Kompletní fotogalerie dlouho očekávaného konceptu roadsteru BMW Z4 unikly na internet jen pár hodin před jeho oficiální premiérou na Pebble Beach Concours d’Elegance a díky nim se z krásy tohoto vozu můžeme těšit i my, kterým cesta na tuto slavnou motoristickou událost opět nevyšla
Na zveřejnění technických údajů si ještě budeme muset chvíli počkat, ovšem již včera jsme se dozvěděli že tento koncept je skutečným nástupcem oblíbeného roadsteru Z4. A pokud se BMW podaří přenést tyto tvary i na produkční vůz, tak má vyhráno.
Dynamicky tvarovaná karoserie s dynamicky vyhlížející přídí, elegantními boky a sportovní zádí konceptu dostala velmi neobvyklý lak v odstínu matně oranžové, kterou doplňuje stříbrná maska a stříbrno-černá kola.
Záď vozu, kterou jsme předtím neviděli, také působí impozantním dojmem. Zajímavou novinkou se staly zvláštně tvarované oblouky za sedačkami řidiče i spolujezdce. Pokud se ale podíváme na vůz zezadu, pohled upoutá zřejmě karbonový difuzor s dvojicí výfukových koncovek nebo zvýšená hrana víka kufru.
Zajímavých detailů je však na voze nespočet, ať už se budeme bavit o lehce agresivních předních světlometech s LED denním svícením, designově zajímavých zpětných zrcátkách nebo až překvapivě úzkém rámu čelního skla.
To všechno jsou drobnosti, které činí novou Z4 vskutku netradičním a zajímavým vozem. Nezbývá tedy než počkat jaké motory výrobce umístí pod kapotu a v jaké podobě se vůz nakonec dostane k zákazníkům - ostatně výroba má být zahájena již příští rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.