Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus prozatím zářila pouze na okruzích, to se však již brzy změní. Automobilka totiž získala statut malosériového výrobce automobilů a již brzy začne nabízet své exkluzivní hypersportovní vozy, jejichž cena začíná na hodnotě 45 milionů korun.
Italský výrobce závodních vozů, společnost Scuderia Cameron Glickenhaus, získala podle webu CarScoops status "Malosériového výrobce vozidel", což jí umožní vyrábět ročně až 325 vozidel, která technicky vychází ze závodních speciálů.
Potvrzené už jsou 3 modely, které ponesou označení SCG003S, SCG003CS a SCG003C.
Verze SCG003S Stradale bude klasickou silniční verzí, která majiteli nabídne plně vybavený interiér i výkonný motor. Konkrétně by se mělo jednat o 4.4 litrový twin-turbo motor V8 schopný generovat výkon 559 kW (760 k) a točivý moment 799 Nm. Z 0 na 100 km/h tak vůz vystřelí za 2,9 vteřiny a maximální rychlost činí až 349 km/h.
Druhá jmenovaná verze, SCG003CS, již bude méně civilizovaným vozem zaměřeným spíše na jízdu po okruhu. Stále si však zachová statut silničního vozu možnost legálně jezdit po silnicích. První toto vozidlo by podle slov automobilky mohlo být představeno na akci Quail Motorsports Gathering, která proběhne 18. srpna.
Poslední jmenovaný model, SCG003C, bude zaměřen pouze na jízdu po okruhu a na běžnou silnici se s ním legálně nedostanete. Jeho majitele však může těšit, že se jedná o stejný vůz, který zajel Nürburgring v čase 6:33 a v posledním ročníku 24 hodin Nürburgring vyhrál svou kategorii.
Stejně jako tyto vozy je však extrémní i jejich cena. Podle všeho by totiž měla začínat na hodnotě 2 milionů dolarů, tedy cca 45 milionů korun.Přesto automobilka očekává, že o tyto vozy bude zájem. Na rok 2018 tak připraví 4 až 6 vozidel a na rok následující se má kapacita zdvojnásobit.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.