Automobilka Tesla představila na své nedávné konferenci malou ukázku z chystaného kompaktního SUV Model Y, které má zákazníkům nabídnout zcela nové jízdní vlastnosti i technologické možnosti.
Sám Elon Musk je prý z Modelu Y opravdu nadšen. Podle jeho slov by se vůz mohl dostat na silnice koncem roku 2019 nebo začátkem roku 2020. Jednou z důležitých novinek, kterou Musk na konferenci oznámil, byl vývoj samostatné platformy pro Model Y a jeho stavba ve zcela nové továrně.
V současnosti se všechny vozy značky Tesla vyrábí v továrně ve Fremontu, zde už ale dochází místo i na parkovištích, natož ve výrobních prostorách. Sám Musk dokonce prohlásil, že před několika dny nedostatek parkovacích míst málem odstartoval nepokoje.
Kromě informací ohledně nového Modelu Y se ale Musk vrátil i k současnému SUV, Model X. O tom měl údajně prohlásit, že byla chyba stavět tento vůz na platformě sedanu Tesla Model S. Zřejmě i proto bude nový model Y postaven na zcela nové platformě. Původně se ale uvažovalo o sdílení platformy s modelem 3, který by měl jít do prodeje za několik měsíců.
Nic bližšího k samotnému Modelu Y už Musk nedodal. Pouze se zmínil o tom, že více informací bychom se mohli dozvědět během letošního září, kdy chce Tesla představit svůj prví nákladní vůz Tesla semi-truck.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.