Poslední dobou nám z automobilek chodí hlavně dva typy zpráv ohledně nových modelů. První typ se týká vývoje nový elektromobilů, druhý typ vývoje nového vozu ze segmentu SUV. Kia dnes vsadila na druhou možnost a představila plány na nové kompaktní SUV Kia Stonic.
Kia Stonic se bude snažit prosadit v segmentu malých kompaktních crossoverů, které své zákazníky lákají na vyšší světlo výšku, prostornost a provokativní design. Už teď tedy můžeme říci, že hlavními soupeři Stonicu se stanou Nissan Juke nebo Toyota C-HR, neboť sází na stejnou strategii.
Co se interiéru týče, v textové zprávě automobilka uvedla, že bude laděn do "Evropského" stylu. Dočkat bychom se měli rovných linií, hladkých povrchů a různých geometrických tvarů. Ze zprávy také plyne, že interiér bude zaměřen na moderní technologie, včetně možnosti propojit svůj telefon se systémem vozidla a ovládat tak některé funkce.
Samotný název "Stonic" pochází ze slov "Speedy" a "Tonic", čímž odkazuje na první a poslední noty na hudební stupnici. Mimo to má ale název Stonic naznačit, že vůz je agilní a nabídne něco zcela nového an trhu kompaktních SUV.
Jaké motory se objeví pod kapotou sice nevíme, podle současné nabídky automobilky se ale dá odhadovat, že půjde o benzínový motor 1.4 litru a naftový motor 1.6 litru. Zda se kompaktní crossover Stonic dočká i pohonu všech kol také zůstává ve hvězdách.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?