Poslední dobou nám z automobilek chodí hlavně dva typy zpráv ohledně nových modelů. První typ se týká vývoje nový elektromobilů, druhý typ vývoje nového vozu ze segmentu SUV. Kia dnes vsadila na druhou možnost a představila plány na nové kompaktní SUV Kia Stonic.
Kia Stonic se bude snažit prosadit v segmentu malých kompaktních crossoverů, které své zákazníky lákají na vyšší světlo výšku, prostornost a provokativní design. Už teď tedy můžeme říci, že hlavními soupeři Stonicu se stanou Nissan Juke nebo Toyota C-HR, neboť sází na stejnou strategii.
Co se interiéru týče, v textové zprávě automobilka uvedla, že bude laděn do "Evropského" stylu. Dočkat bychom se měli rovných linií, hladkých povrchů a různých geometrických tvarů. Ze zprávy také plyne, že interiér bude zaměřen na moderní technologie, včetně možnosti propojit svůj telefon se systémem vozidla a ovládat tak některé funkce.
Samotný název "Stonic" pochází ze slov "Speedy" a "Tonic", čímž odkazuje na první a poslední noty na hudební stupnici. Mimo to má ale název Stonic naznačit, že vůz je agilní a nabídne něco zcela nového an trhu kompaktních SUV.
Jaké motory se objeví pod kapotou sice nevíme, podle současné nabídky automobilky se ale dá odhadovat, že půjde o benzínový motor 1.4 litru a naftový motor 1.6 litru. Zda se kompaktní crossover Stonic dočká i pohonu všech kol také zůstává ve hvězdách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.