Oddělení SVO, zaměřené na úpravy vozidel Jaguar Land Rover, představilo svůj prozatím nejextrémnější výtvor. Tím je JAGUAR XE SV PROJECT 8 - nejsilnější Jaguár, jaký byl kdy vyroben.
Společnost Jaguar Land Rover prostřednictvím svého oddělení Special Vehicle Operations (SVO) dnes představila v Británii svůj prozatím nejextrémnější výtvor, kterým se stala limitovaná edice Jaguáru XE Project 8. Podle slov automobilky by mělo jít o ten nejvýkonnější, nejagilnější a nejextrémnější vůz, jaký byl kdy v automobilce vyroben.
Prototyp, který se proháněl po Nurburgringu, má pod kapotou ukrytý přeplňovaný pětilitrový motor V8 o výkonu 600 koní. Na detaily jako je maximální rychlost či zrychlení si ale budeme muset počkat až do oficiálního představení, které proběhne 28. června, krátce před prvními dynamickými ukázkami během motoristických slavností Goodwood Festival of Speed.
Protože se jedná o limitovanou edici, Jaguár už nyní oznámil, že bude vyrobenou pouze 300 kusů, o které se mohou hlásit zájemci z celého světa. Project 8 je druhou sběratelskou edicí z dílen SVO. Tou první byl upravený Jaguar F-Type Project 7, který byl představen v roce 2014 a setkal se s obrovským úspěchem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?