Oddělení SVO, zaměřené na úpravy vozidel Jaguar Land Rover, představilo svůj prozatím nejextrémnější výtvor. Tím je JAGUAR XE SV PROJECT 8 - nejsilnější Jaguár, jaký byl kdy vyroben.
Společnost Jaguar Land Rover prostřednictvím svého oddělení Special Vehicle Operations (SVO) dnes představila v Británii svůj prozatím nejextrémnější výtvor, kterým se stala limitovaná edice Jaguáru XE Project 8. Podle slov automobilky by mělo jít o ten nejvýkonnější, nejagilnější a nejextrémnější vůz, jaký byl kdy v automobilce vyroben.
Prototyp, který se proháněl po Nurburgringu, má pod kapotou ukrytý přeplňovaný pětilitrový motor V8 o výkonu 600 koní. Na detaily jako je maximální rychlost či zrychlení si ale budeme muset počkat až do oficiálního představení, které proběhne 28. června, krátce před prvními dynamickými ukázkami během motoristických slavností Goodwood Festival of Speed.
Protože se jedná o limitovanou edici, Jaguár už nyní oznámil, že bude vyrobenou pouze 300 kusů, o které se mohou hlásit zájemci z celého světa. Project 8 je druhou sběratelskou edicí z dílen SVO. Tou první byl upravený Jaguar F-Type Project 7, který byl představen v roce 2014 a setkal se s obrovským úspěchem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.