Oddělení SVO, zaměřené na úpravy vozidel Jaguar Land Rover, představilo svůj prozatím nejextrémnější výtvor. Tím je JAGUAR XE SV PROJECT 8 - nejsilnější Jaguár, jaký byl kdy vyroben.
Společnost Jaguar Land Rover prostřednictvím svého oddělení Special Vehicle Operations (SVO) dnes představila v Británii svůj prozatím nejextrémnější výtvor, kterým se stala limitovaná edice Jaguáru XE Project 8. Podle slov automobilky by mělo jít o ten nejvýkonnější, nejagilnější a nejextrémnější vůz, jaký byl kdy v automobilce vyroben.
Prototyp, který se proháněl po Nurburgringu, má pod kapotou ukrytý přeplňovaný pětilitrový motor V8 o výkonu 600 koní. Na detaily jako je maximální rychlost či zrychlení si ale budeme muset počkat až do oficiálního představení, které proběhne 28. června, krátce před prvními dynamickými ukázkami během motoristických slavností Goodwood Festival of Speed.
Protože se jedná o limitovanou edici, Jaguár už nyní oznámil, že bude vyrobenou pouze 300 kusů, o které se mohou hlásit zájemci z celého světa. Project 8 je druhou sběratelskou edicí z dílen SVO. Tou první byl upravený Jaguar F-Type Project 7, který byl představen v roce 2014 a setkal se s obrovským úspěchem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.