Tak jsme se konečně dočkali. Nová řada BMW, která nedala mnohým fanouškům mnichovské automobilky spát, má konečně svou oficiální podobu. Její fotky unikly na internet jen den před oficiálním odhalením na Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Fotografie nového konceptu BMW řady 8 nám konečně ukazují vůz v plné kráse. Prohlídnout si můžeme masivní nárazník, který zdobí dvě výrazné ledvinky a úzké agresivní světlomety. Vůz má nádhernou nízkou siluetu a podběhy vyplňují rozměrná kola z lehkých slitin, na kterých jsou obuty nízkoprofilové pneumatiky.
Pohled na zadní partie vozu má bohužel nižší rozlišení, přesto vidíme velmi pomalu klesající linii střechy, která pozvolna přechází v integrovaný spoiler na víku kufru. Spodní části opět dominuje agresivní nárazník a dvojice velkých koncovek výfuku.
Koncept reprezentuje novou řadu 8, která by se měla dostat do autosalonů již začátkem příštího roku. Hlavním cílem této řady je nahradit řadu 6, jejíž výroba byla nedávno ukončena. Podle slov Haralda Krügera, představitele mnichovské automobilky, se nová řada vozidel BMW má stát "snovým autem, které představuje kus čisté automobilové fascinace".
Podle dřívějších informací už tušíme, že nový model bude sdílet motory i platformu CLAR s řadou pět a sedm. Podle informací z CarScoops už má navíc BMW zaregistrovány obchodní názvy 825, 830, 835, 850, 845, 860, M8 a M850, což dává naději, že se dočkáme i opravdu ostrých modelů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.