Tak jsme se konečně dočkali. Nová řada BMW, která nedala mnohým fanouškům mnichovské automobilky spát, má konečně svou oficiální podobu. Její fotky unikly na internet jen den před oficiálním odhalením na Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Fotografie nového konceptu BMW řady 8 nám konečně ukazují vůz v plné kráse. Prohlídnout si můžeme masivní nárazník, který zdobí dvě výrazné ledvinky a úzké agresivní světlomety. Vůz má nádhernou nízkou siluetu a podběhy vyplňují rozměrná kola z lehkých slitin, na kterých jsou obuty nízkoprofilové pneumatiky.
Pohled na zadní partie vozu má bohužel nižší rozlišení, přesto vidíme velmi pomalu klesající linii střechy, která pozvolna přechází v integrovaný spoiler na víku kufru. Spodní části opět dominuje agresivní nárazník a dvojice velkých koncovek výfuku.
Koncept reprezentuje novou řadu 8, která by se měla dostat do autosalonů již začátkem příštího roku. Hlavním cílem této řady je nahradit řadu 6, jejíž výroba byla nedávno ukončena. Podle slov Haralda Krügera, představitele mnichovské automobilky, se nová řada vozidel BMW má stát "snovým autem, které představuje kus čisté automobilové fascinace".
Podle dřívějších informací už tušíme, že nový model bude sdílet motory i platformu CLAR s řadou pět a sedm. Podle informací z CarScoops už má navíc BMW zaregistrovány obchodní názvy 825, 830, 835, 850, 845, 860, M8 a M850, což dává naději, že se dočkáme i opravdu ostrých modelů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.