Speciální koncept, na který se díváme, si původně automobilka šetřila až na akci u jezera Worthersee. Nakonec se ale rozhodla podělit s veřejností o něco dříve. A co že tenhle koncept představuje? Rychlou a ekologickou budoucnost
Již podesáté předvedou učni z německé automobilky svůj koncept golfu GTi na akci u jezera Worthersee, kde se pravidelně setkávají milovníci koncernu pocházejícího z Wolfsburgu.
Pod kapotou tohoto odvážného návrhu se ukrývá malý benzínový motor o neznámém objemu a počtu válců, který generuje výkon 404 koní a posílá ho na přední nápravu. S ním spolupracuje malý elektromotor o výkonu 17 koní, který pohání výhradně zadní nápravu. Vůz může jezdit čistě jako předokolka za využití spalovacího motoru, jako zadokolka s elektrickým pohonem, nebo jako čtyřkolka, kombinující obě pohonné jednotky.
K nabíjení dvou baterií, které jsou uložené v kufru vozidla, navrhlo 13 učňů z Volkswagenu speciální systém rekuperace energie z brzdového systému.
Ústřední barvou celého konceptu je modrá. Na karoserii ostatně vidíme kombinaci dvou odstínů této barvy. Jedinou výjimkou jsou kola, která kombinují černou a světle modrou barvu.
V interiéru modrá barva lemuje výdechy ventilace, výplň dveří i volant. V kufru je pak modrou barvou podsvícen Subwoofer, který je součástí audio výbavy o 11 reproduktorech a celkovém výkonu 1,690 wattů, jak uvádí CarScoops.
Spolu s konceptem GTI bude představen i koncept kombíku GTE, jehož největší novinkou je dvojnásobná kapacita baterií na celkových 16,8 kWh, čímž byl zajištěn dvojnásobný dojezd na jedno nabití. Další novinky se vztahují již jen k podobě interiéru a exteriéru, které ale VW neukázal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?