Speciální koncept, na který se díváme, si původně automobilka šetřila až na akci u jezera Worthersee. Nakonec se ale rozhodla podělit s veřejností o něco dříve. A co že tenhle koncept představuje? Rychlou a ekologickou budoucnost
Již podesáté předvedou učni z německé automobilky svůj koncept golfu GTi na akci u jezera Worthersee, kde se pravidelně setkávají milovníci koncernu pocházejícího z Wolfsburgu.
Pod kapotou tohoto odvážného návrhu se ukrývá malý benzínový motor o neznámém objemu a počtu válců, který generuje výkon 404 koní a posílá ho na přední nápravu. S ním spolupracuje malý elektromotor o výkonu 17 koní, který pohání výhradně zadní nápravu. Vůz může jezdit čistě jako předokolka za využití spalovacího motoru, jako zadokolka s elektrickým pohonem, nebo jako čtyřkolka, kombinující obě pohonné jednotky.
K nabíjení dvou baterií, které jsou uložené v kufru vozidla, navrhlo 13 učňů z Volkswagenu speciální systém rekuperace energie z brzdového systému.
Ústřední barvou celého konceptu je modrá. Na karoserii ostatně vidíme kombinaci dvou odstínů této barvy. Jedinou výjimkou jsou kola, která kombinují černou a světle modrou barvu.
V interiéru modrá barva lemuje výdechy ventilace, výplň dveří i volant. V kufru je pak modrou barvou podsvícen Subwoofer, který je součástí audio výbavy o 11 reproduktorech a celkovém výkonu 1,690 wattů, jak uvádí CarScoops.
Spolu s konceptem GTI bude představen i koncept kombíku GTE, jehož největší novinkou je dvojnásobná kapacita baterií na celkových 16,8 kWh, čímž byl zajištěn dvojnásobný dojezd na jedno nabití. Další novinky se vztahují již jen k podobě interiéru a exteriéru, které ale VW neukázal.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.