Dva motory a 400 koní, tak vypadá nový koncept Golfu GTI

Volkswagen Golf GTI koncept
Volkswagen Golf GTI koncept, foto: carscoops.com
AutoRoad.cz 24. května 2017 14:35
Sdílej:

Speciální koncept, na který se díváme, si původně automobilka šetřila až na akci u jezera Worthersee. Nakonec se ale rozhodla podělit s veřejností o něco dříve. A co že tenhle koncept představuje? Rychlou a ekologickou budoucnost

Již podesáté předvedou učni z německé automobilky svůj koncept golfu GTi na akci u jezera Worthersee, kde se pravidelně setkávají milovníci koncernu pocházejícího z Wolfsburgu. 

Pod kapotou tohoto odvážného návrhu se ukrývá malý benzínový motor o neznámém objemu a počtu válců, který generuje výkon 404 koní a posílá ho na přední nápravu. S ním spolupracuje malý elektromotor o výkonu 17 koní, který pohání výhradně zadní nápravu. Vůz může jezdit čistě jako předokolka za využití spalovacího motoru, jako zadokolka s elektrickým pohonem, nebo jako čtyřkolka, kombinující obě pohonné jednotky.

K nabíjení dvou baterií, které jsou uložené v kufru vozidla, navrhlo 13 učňů z Volkswagenu speciální  systém rekuperace energie z brzdového systému. 

Ústřední barvou celého konceptu je modrá. Na karoserii ostatně vidíme kombinaci dvou odstínů této barvy. Jedinou výjimkou jsou kola, která kombinují černou a světle modrou barvu.

V interiéru modrá barva lemuje výdechy ventilace, výplň dveří i volant. V kufru je pak modrou barvou podsvícen Subwoofer, který je součástí audio výbavy o 11 reproduktorech a celkovém výkonu 1,690 wattů, jak uvádí CarScoops.

Spolu s konceptem GTI bude představen i koncept kombíku GTE, jehož největší novinkou je dvojnásobná kapacita baterií na celkových 16,8 kWh, čímž byl zajištěn dvojnásobný dojezd na jedno nabití. Další novinky se vztahují již jen k podobě interiéru a exteriéru, které ale VW neukázal.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?