Česká automobilka Škoda Auto v tichosti ukončila výrobu současné první generace modelu Yeti. Aktuálně se tak stárnoucí model vyrábí vlastně jen v ruském Nižném Novgorodu v závodech firmy GAZ.
Jeho nástupce Karoq přitom měl premiéru celkem nedávno. I v závodech GAZ však bude výrobya ukončena nejpozději v srpnu letošního roku. Ono se nelze ani ničemu divit, jelikož Škoda Karoq patří ke žhavým novinkám značky a bude naprosto odlišná od současného Yetiho.
Jak to tak bývá, s blížícím se koncem produkce ale zájem o Yetiho nikterak neutichá. Přes osm let staré SUV je stále dostatečně populární, takže spousta zákazníků si stále na něj posílá objednávky. Přitom od roku 2009 se povedlo škodovce prodat přes 630 tisíc kusů.
Jsme tak zvědavi, jak se časem povede jeho nástupci, jenž je vlastně do jisté míry zmenšeným Kodiaqem. Oproti němu nabídne pět míst k sezení, avšak jako první přijde s novými prvky výbavy. Mezi se ně řadí například digitální palubní štít, který zatím nenajdeme ani ve vlajkové lodi značky, modelu Superb.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.