Česká automobilka Škoda Auto v tichosti ukončila výrobu současné první generace modelu Yeti. Aktuálně se tak stárnoucí model vyrábí vlastně jen v ruském Nižném Novgorodu v závodech firmy GAZ.
Jeho nástupce Karoq přitom měl premiéru celkem nedávno. I v závodech GAZ však bude výrobya ukončena nejpozději v srpnu letošního roku. Ono se nelze ani ničemu divit, jelikož Škoda Karoq patří ke žhavým novinkám značky a bude naprosto odlišná od současného Yetiho.
Jak to tak bývá, s blížícím se koncem produkce ale zájem o Yetiho nikterak neutichá. Přes osm let staré SUV je stále dostatečně populární, takže spousta zákazníků si stále na něj posílá objednávky. Přitom od roku 2009 se povedlo škodovce prodat přes 630 tisíc kusů.
Jsme tak zvědavi, jak se časem povede jeho nástupci, jenž je vlastně do jisté míry zmenšeným Kodiaqem. Oproti němu nabídne pět míst k sezení, avšak jako první přijde s novými prvky výbavy. Mezi se ně řadí například digitální palubní štít, který zatím nenajdeme ani ve vlajkové lodi značky, modelu Superb.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.