Česká automobilka Škoda Auto v tichosti ukončila výrobu současné první generace modelu Yeti. Aktuálně se tak stárnoucí model vyrábí vlastně jen v ruském Nižném Novgorodu v závodech firmy GAZ.
Jeho nástupce Karoq přitom měl premiéru celkem nedávno. I v závodech GAZ však bude výrobya ukončena nejpozději v srpnu letošního roku. Ono se nelze ani ničemu divit, jelikož Škoda Karoq patří ke žhavým novinkám značky a bude naprosto odlišná od současného Yetiho.
Jak to tak bývá, s blížícím se koncem produkce ale zájem o Yetiho nikterak neutichá. Přes osm let staré SUV je stále dostatečně populární, takže spousta zákazníků si stále na něj posílá objednávky. Přitom od roku 2009 se povedlo škodovce prodat přes 630 tisíc kusů.
Jsme tak zvědavi, jak se časem povede jeho nástupci, jenž je vlastně do jisté míry zmenšeným Kodiaqem. Oproti němu nabídne pět míst k sezení, avšak jako první přijde s novými prvky výbavy. Mezi se ně řadí například digitální palubní štít, který zatím nenajdeme ani ve vlajkové lodi značky, modelu Superb.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?