Hlavní novinka domácí automobilky na autosalonu v čínském Šanghaji byla odhalena předčasně. Koncept, jehož fotografie máme nově k dispozici, ukazuje s největší pravděpodobností možnou podobu budoucí Škody Kodiaq Coupe.
Koncept Vision E představuje vizi prvního čistě elektrického automobilu značky Škoda a jak ukazují fotografie, nejedná se o žádný sedan či hatchback, ale jak je v současné době oblíbeným trendem, koncept lze řadit díky vyšší stavbě karosérie mezi crossovery či SUV.
„Design modelů značky ŠKODA s čistě elektrickým pohonem je určen dalším rozvojem aktuálního designového jazyka značky ŠKODA. S precizně vedenými liniemi a ostrými hranami vznikají jak v exteriéru, tak v interiéru nápadně jasné struktury, v nichž se odráží charakter značky ŠKODA, vyznačující se funkčností a nadčasovou estetikou,“ řekl Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve ŠKODA AUTO.
Pro masku je charakteristické použití subtilních mřížek, ale přední nárazník nepůsobí až tak propracovaně, jako boční a zadní partie. Příď se vyznačuje výrazně tvarovanou kapotou motoru, jejíž hrany se sbíhají u uprostřed umístěného a bíle podsvíceného loga. Podobně jako poslední Octavia, také Vision E se pyšní dvojitými světlomety, jejich řešení je u konceptu lépe zakomponováno do celkového designu. Otázkou ale je, jak moc je u konceptu řešena funkčnost světel.
Atraktivně vypadá ostrý prolis obcházející kolem celého vozu. Podobně jako u současného Superbu skrývá spáru mezi předním blatníkem a kapotou, navíc je prolis zdůrazněn vloženým světelným prvkem s logem Škody. Koncept nemá rámy dveří, kliky, zpětná zrcátka ani koncovky výfuku. Zadní partie jsou velmi atraktivní, brzdové světlo umístěné do nárazníku a ostře střižená zadní světla podtrhují ostrými hranami celkový dynamický design konceptu.
Díky tiskové zprávě již známe i konkrétní rozměry (délka 4 668 mm, šířka 1 924 mm a výška 1 591 mm), díky kterým je studie ŠKODA VISION E nepřehlédnutelná. V karoserii s dlouhým rozvorem 2 851 mm a krátkými převisy vpředu a vzadu vznikl mimořádně velký a komfortní interiér.
Studie ŠKODA VISION E má čistě elektrický pohon. Díky systémovému výkonu 225 kW slibuje velmi dynamické zrychlení. Maximální rychlost činí 180 km/h. Výkonné lithium-iontové akumulátory a chytrá rekuperace umožňují maximální dojezd 500 km na jedno nabití akumulátorů.
„Charakteristickou vlastností elektromotorů je dostupnost maximálního točivého momentu již při rozjezdu, což platí i pro pohonné jednotky ŠKODA VISION E. I díky tomu studie dosahuje nejlepší dynamiky, jakou bylo kdy možné u vozu značky ŠKODA zažít,“ řekl Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za Technický vývoj.
„Studie VISION E splňuje předpoklady pro autonomní řízení úrovně 3. ŠKODA VISION E se může samočinně pohybovat v kolonách, pomocí autopilota projíždět úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo předjíždět, samostatně vyhledávat volná parkovací místa a automaticky do nich zajíždět a vyjíždět.“
Do roku 2025 slibuje Škoda v nabídce kromě plug-in hybridů i pět automobilů s čistě elektrickým pohonem; pak bude každý čtvrtý na světě prodaný vůz značky ŠKODA buď plug-in hybrid nebo čistý elektromobil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.