Hlavní novinka domácí automobilky na autosalonu v čínském Šanghaji byla odhalena předčasně. Koncept, jehož fotografie máme nově k dispozici, ukazuje s největší pravděpodobností možnou podobu budoucí Škody Kodiaq Coupe.
Koncept Vision E představuje vizi prvního čistě elektrického automobilu značky Škoda a jak ukazují fotografie, nejedná se o žádný sedan či hatchback, ale jak je v současné době oblíbeným trendem, koncept lze řadit díky vyšší stavbě karosérie mezi crossovery či SUV.
„Design modelů značky ŠKODA s čistě elektrickým pohonem je určen dalším rozvojem aktuálního designového jazyka značky ŠKODA. S precizně vedenými liniemi a ostrými hranami vznikají jak v exteriéru, tak v interiéru nápadně jasné struktury, v nichž se odráží charakter značky ŠKODA, vyznačující se funkčností a nadčasovou estetikou,“ řekl Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve ŠKODA AUTO.
Pro masku je charakteristické použití subtilních mřížek, ale přední nárazník nepůsobí až tak propracovaně, jako boční a zadní partie. Příď se vyznačuje výrazně tvarovanou kapotou motoru, jejíž hrany se sbíhají u uprostřed umístěného a bíle podsvíceného loga. Podobně jako poslední Octavia, také Vision E se pyšní dvojitými světlomety, jejich řešení je u konceptu lépe zakomponováno do celkového designu. Otázkou ale je, jak moc je u konceptu řešena funkčnost světel.
Atraktivně vypadá ostrý prolis obcházející kolem celého vozu. Podobně jako u současného Superbu skrývá spáru mezi předním blatníkem a kapotou, navíc je prolis zdůrazněn vloženým světelným prvkem s logem Škody. Koncept nemá rámy dveří, kliky, zpětná zrcátka ani koncovky výfuku. Zadní partie jsou velmi atraktivní, brzdové světlo umístěné do nárazníku a ostře střižená zadní světla podtrhují ostrými hranami celkový dynamický design konceptu.
Díky tiskové zprávě již známe i konkrétní rozměry (délka 4 668 mm, šířka 1 924 mm a výška 1 591 mm), díky kterým je studie ŠKODA VISION E nepřehlédnutelná. V karoserii s dlouhým rozvorem 2 851 mm a krátkými převisy vpředu a vzadu vznikl mimořádně velký a komfortní interiér.
Studie ŠKODA VISION E má čistě elektrický pohon. Díky systémovému výkonu 225 kW slibuje velmi dynamické zrychlení. Maximální rychlost činí 180 km/h. Výkonné lithium-iontové akumulátory a chytrá rekuperace umožňují maximální dojezd 500 km na jedno nabití akumulátorů.
„Charakteristickou vlastností elektromotorů je dostupnost maximálního točivého momentu již při rozjezdu, což platí i pro pohonné jednotky ŠKODA VISION E. I díky tomu studie dosahuje nejlepší dynamiky, jakou bylo kdy možné u vozu značky ŠKODA zažít,“ řekl Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za Technický vývoj.
„Studie VISION E splňuje předpoklady pro autonomní řízení úrovně 3. ŠKODA VISION E se může samočinně pohybovat v kolonách, pomocí autopilota projíždět úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo předjíždět, samostatně vyhledávat volná parkovací místa a automaticky do nich zajíždět a vyjíždět.“
Do roku 2025 slibuje Škoda v nabídce kromě plug-in hybridů i pět automobilů s čistě elektrickým pohonem; pak bude každý čtvrtý na světě prodaný vůz značky ŠKODA buď plug-in hybrid nebo čistý elektromobil.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.