Hlavní novinka domácí automobilky na autosalonu v čínském Šanghaji byla odhalena předčasně. Koncept, jehož fotografie máme nově k dispozici, ukazuje s největší pravděpodobností možnou podobu budoucí Škody Kodiaq Coupe.
Koncept Vision E představuje vizi prvního čistě elektrického automobilu značky Škoda a jak ukazují fotografie, nejedná se o žádný sedan či hatchback, ale jak je v současné době oblíbeným trendem, koncept lze řadit díky vyšší stavbě karosérie mezi crossovery či SUV.
„Design modelů značky ŠKODA s čistě elektrickým pohonem je určen dalším rozvojem aktuálního designového jazyka značky ŠKODA. S precizně vedenými liniemi a ostrými hranami vznikají jak v exteriéru, tak v interiéru nápadně jasné struktury, v nichž se odráží charakter značky ŠKODA, vyznačující se funkčností a nadčasovou estetikou,“ řekl Karl Neuhold, vedoucí designu exteriéru ve ŠKODA AUTO.
Pro masku je charakteristické použití subtilních mřížek, ale přední nárazník nepůsobí až tak propracovaně, jako boční a zadní partie. Příď se vyznačuje výrazně tvarovanou kapotou motoru, jejíž hrany se sbíhají u uprostřed umístěného a bíle podsvíceného loga. Podobně jako poslední Octavia, také Vision E se pyšní dvojitými světlomety, jejich řešení je u konceptu lépe zakomponováno do celkového designu. Otázkou ale je, jak moc je u konceptu řešena funkčnost světel.
Atraktivně vypadá ostrý prolis obcházející kolem celého vozu. Podobně jako u současného Superbu skrývá spáru mezi předním blatníkem a kapotou, navíc je prolis zdůrazněn vloženým světelným prvkem s logem Škody. Koncept nemá rámy dveří, kliky, zpětná zrcátka ani koncovky výfuku. Zadní partie jsou velmi atraktivní, brzdové světlo umístěné do nárazníku a ostře střižená zadní světla podtrhují ostrými hranami celkový dynamický design konceptu.
Díky tiskové zprávě již známe i konkrétní rozměry (délka 4 668 mm, šířka 1 924 mm a výška 1 591 mm), díky kterým je studie ŠKODA VISION E nepřehlédnutelná. V karoserii s dlouhým rozvorem 2 851 mm a krátkými převisy vpředu a vzadu vznikl mimořádně velký a komfortní interiér.
Studie ŠKODA VISION E má čistě elektrický pohon. Díky systémovému výkonu 225 kW slibuje velmi dynamické zrychlení. Maximální rychlost činí 180 km/h. Výkonné lithium-iontové akumulátory a chytrá rekuperace umožňují maximální dojezd 500 km na jedno nabití akumulátorů.
„Charakteristickou vlastností elektromotorů je dostupnost maximálního točivého momentu již při rozjezdu, což platí i pro pohonné jednotky ŠKODA VISION E. I díky tomu studie dosahuje nejlepší dynamiky, jakou bylo kdy možné u vozu značky ŠKODA zažít,“ řekl Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za Technický vývoj.
„Studie VISION E splňuje předpoklady pro autonomní řízení úrovně 3. ŠKODA VISION E se může samočinně pohybovat v kolonách, pomocí autopilota projíždět úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo předjíždět, samostatně vyhledávat volná parkovací místa a automaticky do nich zajíždět a vyjíždět.“
Do roku 2025 slibuje Škoda v nabídce kromě plug-in hybridů i pět automobilů s čistě elektrickým pohonem; pak bude každý čtvrtý na světě prodaný vůz značky ŠKODA buď plug-in hybrid nebo čistý elektromobil.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?