Luxusní divize značky Hyundai, automobilka Genesis, představila na autosalonu v New Yorku svůj koncept luxusního SUV. Zvlášť zajímavé je jeho pohonné ústrojí
Podle vyjádření Manfreda Fitzgeralda, ředitele značky Genesis, bychom se realizace vozu vycházejícího z tohoto konceptu mohli dočkat již během dvou let. To jsou poměrně silná slova, ale automobilce Genesis nic jiného nezbývá. Kdo chce totiž na americkém trhu uspět, tomu SUV nesmí chybět v nabídce.
Velice zajímavou novinkou tohoto konceptu je použitý pohonný systém. Ten by totiž měl být na bázi plug-in vodíkových palivových článků. Žádná konkrétní data o výkonu nebo schopnostech jsme se bohužel nedozvěděli. V produkční verzi ale jistě nebudou chybět ani klasické pohonné jednotky spalující starý dobrý benzín.
Hyundai se v tomto konceptu rozhodla zpracovat své vlastní vize budoucnosti. Cílem bylo odlišit se a vytvořit specifické znaky pro novou řadu vozidel Genesis. Těmito znaky by pak měly být výrazné přední a zadní svítilny, které nesou označení "Quad lamps" a dávají modelu GV80 vskutku neobvyklý vzhled.
Designéři dostali volnou ruku i v interiéru. Ten působí velice čistě, prostorně a elegantně. Palubní desce dominuje 22 palců velký zahnutý OLED display. Ten by měl sloužit jednak jako infotainment systém, ale zároveň i jako multifunkční ovládají prvek. Podobné displeje, i když značně zmenšené, byly zabudovány i do předních sedadel a budou sloužit cestujícím vzadu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.