Luxusní divize značky Hyundai, automobilka Genesis, představila na autosalonu v New Yorku svůj koncept luxusního SUV. Zvlášť zajímavé je jeho pohonné ústrojí
Podle vyjádření Manfreda Fitzgeralda, ředitele značky Genesis, bychom se realizace vozu vycházejícího z tohoto konceptu mohli dočkat již během dvou let. To jsou poměrně silná slova, ale automobilce Genesis nic jiného nezbývá. Kdo chce totiž na americkém trhu uspět, tomu SUV nesmí chybět v nabídce.
Velice zajímavou novinkou tohoto konceptu je použitý pohonný systém. Ten by totiž měl být na bázi plug-in vodíkových palivových článků. Žádná konkrétní data o výkonu nebo schopnostech jsme se bohužel nedozvěděli. V produkční verzi ale jistě nebudou chybět ani klasické pohonné jednotky spalující starý dobrý benzín.
Hyundai se v tomto konceptu rozhodla zpracovat své vlastní vize budoucnosti. Cílem bylo odlišit se a vytvořit specifické znaky pro novou řadu vozidel Genesis. Těmito znaky by pak měly být výrazné přední a zadní svítilny, které nesou označení "Quad lamps" a dávají modelu GV80 vskutku neobvyklý vzhled.
Designéři dostali volnou ruku i v interiéru. Ten působí velice čistě, prostorně a elegantně. Palubní desce dominuje 22 palců velký zahnutý OLED display. Ten by měl sloužit jednak jako infotainment systém, ale zároveň i jako multifunkční ovládají prvek. Podobné displeje, i když značně zmenšené, byly zabudovány i do předních sedadel a budou sloužit cestujícím vzadu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.