Ford se chystá rozšířit své portfolio elektrifikovaných vozů a prorazit s nimi na čínském trhu. Do karet mu hrají nařízení místních úřadů, které automobilky doslova tlačí k tomu, aby nabízeli co nejvíce vozů na alternativní pohon, ve snaze snížit extrémně špatný stav ovzduší.
Jako první se do Číny podívají upravené plug-in hybridní verze rodinných vozů Mondeo a Fusion, které budou mít premiéru již tuto sobotu na Shanghai Auto Show 2017.
Kombinace úsporného benzínového motoru s malým elektromotorem a bateriemi bude nabízet širokou škálu využití s nulovými emisemi a čistě elektrickým dojezdem až 50 kilometrů. Uvedené vozy budou sestaveny na místě ve společném podniku Changan Ford. První série by měli opustit výrobní linky na začátku příštího roku.
Dalším plánem této značně je vytvořit malé, plně elektrické SUV. I Ford si uvědomuje extrémní růst segmentu SUV vozů. Nové SUV od Fordu by mělo mít předpokládaný dojezd více než 450 kilometrů na jedno nabití a prodávat by se mělo nejen v Číně, ale i v Evropě a severní Americe.
Ford plánuje zahájit produkci vlastních elektromotorů do konce tohoto desetiletí. Slibované malé SUV bychom měli spatřit během pěti let a následovat jej bude další široká škála elektromobilů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?