Čínsko-izraelská automobilka Qoros obnovila svou spolupráci s automobilkou Koenigsegg a chystá se na autosalonu v Šanghaji představit svůj první supersportovní koncept.
Z první spolupráce těchto dvou společností vzešel funkční koncept vozu Qoros 3 s motorem, který postrádal vačkovou hřídel. O vnitřní mechanismus motoru se totiž postarala společnost FreeValve AB, která je sesterskou společností švédské automobilky Koenigsegg.
Dnes se však na serveru motor1.com objevily informace o novém voze, na kterém se obě automobilky podílely. Jedná se o koncept s názvem 9 QletricQ. Ten by měl být čistě elektrickým, karoserie by měla mít tvar futuristického fastbacku a měla by být tvořena převážně z uhlíkových vláknem.
Předběžné zprávy z Číny také naznačují, že vůz by měl být schopen zrychlení 0 – 100 km/h za pouhé 3 vteřiny a dojezd by měl činit slušných 500 kilometrů.
Na konkrétní informace si však budeme muset počkat až do 19. dubna, kdy se otevřou dveře Šanghajského autosalonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.