Čínsko-izraelská automobilka Qoros obnovila svou spolupráci s automobilkou Koenigsegg a chystá se na autosalonu v Šanghaji představit svůj první supersportovní koncept.
Z první spolupráce těchto dvou společností vzešel funkční koncept vozu Qoros 3 s motorem, který postrádal vačkovou hřídel. O vnitřní mechanismus motoru se totiž postarala společnost FreeValve AB, která je sesterskou společností švédské automobilky Koenigsegg.
Dnes se však na serveru motor1.com objevily informace o novém voze, na kterém se obě automobilky podílely. Jedná se o koncept s názvem 9 QletricQ. Ten by měl být čistě elektrickým, karoserie by měla mít tvar futuristického fastbacku a měla by být tvořena převážně z uhlíkových vláknem.
Předběžné zprávy z Číny také naznačují, že vůz by měl být schopen zrychlení 0 – 100 km/h za pouhé 3 vteřiny a dojezd by měl činit slušných 500 kilometrů.
Na konkrétní informace si však budeme muset počkat až do 19. dubna, kdy se otevřou dveře Šanghajského autosalonu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?