Ačkoliv ve Formuli 1 se McLarenu úplně nedaří, jeho silniční divize chrlí jeden nový model za druhým. 720S patří k těm důležitějším, protože se stává hlavním článkem omlazené řady Super Sport. Navíc vypadá trochu jako legendární model F1, a to se v dnešní době opravdu počítá.
Nedá se říci, že by McLaren 650S byl vyloženě pomalý nebo špatně jezdící. Přesto je podle tiskové zprávy nová 720S ve všech ohledech lepší, rychlejší a hlavně lehčí (pohotovostní hmotnost je jen 1419 kilogramů). Na tom má mimo jiné podíl použití nového karbonového monokoku s názvem Monocage II. Ten se vedle nízké hmotnosti vyznačuje také extrémní pevností a tuhostí. Další části šasi a karosérie pro změnu využívají hliníkových slitin, to také nějaký ten gram uspořilo.
Pak je tady ta rychlost 4543 milimetrů dlouhého supersportu s rozvorem náprav o délce 2670 milimetrů. Tu zajišťuje podélně uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 537 kW (720 k) s točivým momentem 770 Nm. O přenos síly se stará sedmistupňová převodovka SSG a stará se překvapivě výborně. Z 0 na 100 km/h to tak 720S zabere 2,9 sekundy, 200 km/h proletí za dalších 4,9 sekundy a po 21,4 sekundách od startu už tachometr ukazuje 300 km/h. V rozletu zastaví vůz až maximální rychlost 341 km/h.
Karbon-keramické brzdy se starají o neméně efektivní zastavení – ze 100 km/h za 2,8 sekundy na 29,7 metrech, z 200 km/h za 4,6 sekundy na 117 metrech. Trochu úlitba normám je spotřeba průměrně 10,7 l/100 km. Podvozek využívá nejnovější generace systému Proactive Chassis Control, dále nechybí elektrohydraulický posilovač řízení nebo nezávislé adaptivní tlumiče. Karosérie svými aerodynamickými proporcemi připomíná dvě legendy značky, starší F1 a novější P1. Největší zvláštností je ale absence nasávání vzduchu na bocích karosérie.
Jejich funkci totiž převzaly aerodynamické prvky na dveřích, usměrňující vzduch k chladičům, které ochlazují pohonnou jednotku. Za povšimnutí stojí i 19palcová litá kola. Uvnitř čeká kůže, karbon, hliník a dva displeje. Jeden patří infotainmentu, druhý palubní desce. Ta je nicméně sklápěcí a kromě celé obrazovky nabízí také jen úzký štít s nejnutnějšími informacemi, čímž nerozptyluje řidiče ve chvíli, kdy podává maximální výkon. Geniální! V nabídce se vedle standardní výbavy objevují i stupně Performance a Luxury, základní cena je 208 600 liber (cca 6,5 milionu korun). První vozy dostanou zákazníci už v květnu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.