McLaren 720S má geniální přístrojový štít. Konkurence by se měla učit

McLaren 720S je zatraceně rychlý a má geniální přístrojovou desku,
McLaren 720S je zatraceně rychlý a má geniální přístrojovou desku,, foto: McLaren
AutoRoad.cz 16. března 2017 20:37
Sdílej:

Ačkoliv ve Formuli 1 se McLarenu úplně nedaří, jeho silniční divize chrlí jeden nový model za druhým. 720S patří k těm důležitějším, protože se stává hlavním článkem omlazené řady Super Sport. Navíc vypadá trochu jako legendární model F1, a to se v dnešní době opravdu počítá.

Nedá se říci, že by McLaren 650S byl vyloženě pomalý nebo špatně jezdící. Přesto je podle tiskové zprávy nová 720S ve všech ohledech lepší, rychlejší a hlavně lehčí (pohotovostní hmotnost je jen 1419 kilogramů). Na tom má mimo jiné podíl použití nového karbonového monokoku s názvem Monocage II. Ten se vedle nízké hmotnosti vyznačuje také extrémní pevností a tuhostí. Další části šasi a karosérie pro změnu využívají hliníkových slitin, to také nějaký ten gram uspořilo.

Pak je tady ta rychlost 4543 milimetrů dlouhého supersportu s rozvorem náprav o délce 2670 milimetrů. Tu zajišťuje podélně uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 537 kW (720 k) s točivým momentem 770 Nm. O přenos síly se stará sedmistupňová převodovka SSG a stará se překvapivě výborně. Z 0 na 100 km/h to tak 720S zabere 2,9 sekundy, 200 km/h proletí za dalších 4,9 sekundy a po 21,4 sekundách od startu už tachometr ukazuje 300 km/h. V rozletu zastaví vůz až maximální rychlost 341 km/h.

Karbon-keramické brzdy se starají o neméně efektivní zastavení – ze 100 km/h za 2,8 sekundy na 29,7 metrech, z 200 km/h za 4,6 sekundy na 117 metrech. Trochu úlitba normám je spotřeba průměrně 10,7 l/100 km. Podvozek využívá nejnovější generace systému Proactive Chassis Control, dále nechybí elektrohydraulický posilovač řízení nebo nezávislé adaptivní tlumiče. Karosérie svými aerodynamickými proporcemi připomíná dvě legendy značky, starší F1 a novější P1. Největší zvláštností je ale absence nasávání vzduchu na bocích karosérie.

Jejich funkci totiž převzaly aerodynamické prvky na dveřích, usměrňující vzduch k chladičům, které ochlazují pohonnou jednotku. Za povšimnutí stojí i 19palcová litá kola. Uvnitř čeká kůže, karbon, hliník a dva displeje. Jeden patří infotainmentu, druhý palubní desce. Ta je nicméně sklápěcí a kromě celé obrazovky nabízí také jen úzký štít s nejnutnějšími informacemi, čímž nerozptyluje řidiče ve chvíli, kdy podává maximální výkon. Geniální! V nabídce se vedle standardní výbavy objevují i stupně Performance a Luxury, základní cena je 208 600 liber (cca 6,5 milionu korun). První vozy dostanou zákazníci už v květnu.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.