Ačkoliv ve Formuli 1 se McLarenu úplně nedaří, jeho silniční divize chrlí jeden nový model za druhým. 720S patří k těm důležitějším, protože se stává hlavním článkem omlazené řady Super Sport. Navíc vypadá trochu jako legendární model F1, a to se v dnešní době opravdu počítá.
Nedá se říci, že by McLaren 650S byl vyloženě pomalý nebo špatně jezdící. Přesto je podle tiskové zprávy nová 720S ve všech ohledech lepší, rychlejší a hlavně lehčí (pohotovostní hmotnost je jen 1419 kilogramů). Na tom má mimo jiné podíl použití nového karbonového monokoku s názvem Monocage II. Ten se vedle nízké hmotnosti vyznačuje také extrémní pevností a tuhostí. Další části šasi a karosérie pro změnu využívají hliníkových slitin, to také nějaký ten gram uspořilo.
Pak je tady ta rychlost 4543 milimetrů dlouhého supersportu s rozvorem náprav o délce 2670 milimetrů. Tu zajišťuje podélně uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 537 kW (720 k) s točivým momentem 770 Nm. O přenos síly se stará sedmistupňová převodovka SSG a stará se překvapivě výborně. Z 0 na 100 km/h to tak 720S zabere 2,9 sekundy, 200 km/h proletí za dalších 4,9 sekundy a po 21,4 sekundách od startu už tachometr ukazuje 300 km/h. V rozletu zastaví vůz až maximální rychlost 341 km/h.
Karbon-keramické brzdy se starají o neméně efektivní zastavení – ze 100 km/h za 2,8 sekundy na 29,7 metrech, z 200 km/h za 4,6 sekundy na 117 metrech. Trochu úlitba normám je spotřeba průměrně 10,7 l/100 km. Podvozek využívá nejnovější generace systému Proactive Chassis Control, dále nechybí elektrohydraulický posilovač řízení nebo nezávislé adaptivní tlumiče. Karosérie svými aerodynamickými proporcemi připomíná dvě legendy značky, starší F1 a novější P1. Největší zvláštností je ale absence nasávání vzduchu na bocích karosérie.
Jejich funkci totiž převzaly aerodynamické prvky na dveřích, usměrňující vzduch k chladičům, které ochlazují pohonnou jednotku. Za povšimnutí stojí i 19palcová litá kola. Uvnitř čeká kůže, karbon, hliník a dva displeje. Jeden patří infotainmentu, druhý palubní desce. Ta je nicméně sklápěcí a kromě celé obrazovky nabízí také jen úzký štít s nejnutnějšími informacemi, čímž nerozptyluje řidiče ve chvíli, kdy podává maximální výkon. Geniální! V nabídce se vedle standardní výbavy objevují i stupně Performance a Luxury, základní cena je 208 600 liber (cca 6,5 milionu korun). První vozy dostanou zákazníci už v květnu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.