Ačkoliv ve Formuli 1 se McLarenu úplně nedaří, jeho silniční divize chrlí jeden nový model za druhým. 720S patří k těm důležitějším, protože se stává hlavním článkem omlazené řady Super Sport. Navíc vypadá trochu jako legendární model F1, a to se v dnešní době opravdu počítá.
Nedá se říci, že by McLaren 650S byl vyloženě pomalý nebo špatně jezdící. Přesto je podle tiskové zprávy nová 720S ve všech ohledech lepší, rychlejší a hlavně lehčí (pohotovostní hmotnost je jen 1419 kilogramů). Na tom má mimo jiné podíl použití nového karbonového monokoku s názvem Monocage II. Ten se vedle nízké hmotnosti vyznačuje také extrémní pevností a tuhostí. Další části šasi a karosérie pro změnu využívají hliníkových slitin, to také nějaký ten gram uspořilo.
Pak je tady ta rychlost 4543 milimetrů dlouhého supersportu s rozvorem náprav o délce 2670 milimetrů. Tu zajišťuje podélně uprostřed uložený čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 537 kW (720 k) s točivým momentem 770 Nm. O přenos síly se stará sedmistupňová převodovka SSG a stará se překvapivě výborně. Z 0 na 100 km/h to tak 720S zabere 2,9 sekundy, 200 km/h proletí za dalších 4,9 sekundy a po 21,4 sekundách od startu už tachometr ukazuje 300 km/h. V rozletu zastaví vůz až maximální rychlost 341 km/h.
Karbon-keramické brzdy se starají o neméně efektivní zastavení – ze 100 km/h za 2,8 sekundy na 29,7 metrech, z 200 km/h za 4,6 sekundy na 117 metrech. Trochu úlitba normám je spotřeba průměrně 10,7 l/100 km. Podvozek využívá nejnovější generace systému Proactive Chassis Control, dále nechybí elektrohydraulický posilovač řízení nebo nezávislé adaptivní tlumiče. Karosérie svými aerodynamickými proporcemi připomíná dvě legendy značky, starší F1 a novější P1. Největší zvláštností je ale absence nasávání vzduchu na bocích karosérie.
Jejich funkci totiž převzaly aerodynamické prvky na dveřích, usměrňující vzduch k chladičům, které ochlazují pohonnou jednotku. Za povšimnutí stojí i 19palcová litá kola. Uvnitř čeká kůže, karbon, hliník a dva displeje. Jeden patří infotainmentu, druhý palubní desce. Ta je nicméně sklápěcí a kromě celé obrazovky nabízí také jen úzký štít s nejnutnějšími informacemi, čímž nerozptyluje řidiče ve chvíli, kdy podává maximální výkon. Geniální! V nabídce se vedle standardní výbavy objevují i stupně Performance a Luxury, základní cena je 208 600 liber (cca 6,5 milionu korun). První vozy dostanou zákazníci už v květnu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.