U BMW si připravili pro fanoušky modelů M zajímavou novinku. Ta je výrobně omezena na 150 kusů a týká se malé M2ky.
Konkrétně se jedná o limitovanou edici Performance, jenž bude prozatím určena výhradně pro severoamerický trh. Cenovka vozu činí 61 695 dolarů a prakticky se jedná o lehce ořezanou M2 bez zbytečných prvků výbavy. Tím pádem zřejmě čekejme o něco lehčí hmotnost, než kterou nabízí plně vybavená verze.
Balíček Performance je interně pojmenován jako ZL9 a určitě se nepodíval na výkon motoru. Vůz se naopak dočkal sportovního podvozku M Performance, který byl speciálně vyladěn pro M2. Klienti také mohou získat titanový výfuk a černé ledvinky a boční žábry. Nesmí chybět ani podsvětlené prahy M a LED projektory ve dveřích, které po jejich otevření promítnou na zem nápis "Performance Edition".
M2 Performance Edition bude k mání výhradně v bílém laku karoserie Alpine a kromě jednodenního tréninkového kurzu na okruhu je čeká také posunutá nejvyšší maximální rychlost na 270 km/h, za což může odstranění omezovače. Další změny najdeme v kabině, kde místo audiosystému Harman Kardon najdeme jen "HiFi audio systém."
Klimatizace je pouze jednozónova a sportovní sedadla nelze objednat s vytápěním nebo nastavením bederní opěrky. V jistém smyslu tak zde vlastně hovoříme o základní evropské specifikaci. Tady jde ale o výkon a zážitek za volantem, a ten M2 dokáže nabídnout ve velké míře.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?