U BMW si připravili pro fanoušky modelů M zajímavou novinku. Ta je výrobně omezena na 150 kusů a týká se malé M2ky.
Konkrétně se jedná o limitovanou edici Performance, jenž bude prozatím určena výhradně pro severoamerický trh. Cenovka vozu činí 61 695 dolarů a prakticky se jedná o lehce ořezanou M2 bez zbytečných prvků výbavy. Tím pádem zřejmě čekejme o něco lehčí hmotnost, než kterou nabízí plně vybavená verze.
Balíček Performance je interně pojmenován jako ZL9 a určitě se nepodíval na výkon motoru. Vůz se naopak dočkal sportovního podvozku M Performance, který byl speciálně vyladěn pro M2. Klienti také mohou získat titanový výfuk a černé ledvinky a boční žábry. Nesmí chybět ani podsvětlené prahy M a LED projektory ve dveřích, které po jejich otevření promítnou na zem nápis "Performance Edition".
M2 Performance Edition bude k mání výhradně v bílém laku karoserie Alpine a kromě jednodenního tréninkového kurzu na okruhu je čeká také posunutá nejvyšší maximální rychlost na 270 km/h, za což může odstranění omezovače. Další změny najdeme v kabině, kde místo audiosystému Harman Kardon najdeme jen "HiFi audio systém."
Klimatizace je pouze jednozónova a sportovní sedadla nelze objednat s vytápěním nebo nastavením bederní opěrky. V jistém smyslu tak zde vlastně hovoříme o základní evropské specifikaci. Tady jde ale o výkon a zážitek za volantem, a ten M2 dokáže nabídnout ve velké míře.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.