Audi RS3 je momentálně to nejlepší, co mohou čtyři kruhy nabídnout na poli nižší střední třídy. Pod kapotou si totiž vozí nejsilnější pětiválcový benzínový motor na světě a po sedanu ho dostane také pětidveřový Sportback. Co dalšího se změnilo?
Zatímco RS3 Sedan byla na pařížském autosalonu úplnou novinkou, RS3 Sportback už na trhu nějaký ten pátek je. Nyní se jí tedy dostává modelové péče, při níž jde především o přepracovaný pětiválec 2.5 TFSI pod kapotou vozu. Ten disponuje výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 480 Nm mezi 1700 až 5850 ot./min, váží přitom pouhých 26 kilogramů. Poháněná jsou samozřejmě permanentně všechna kola (systém quattro s elektrohydraulickou vícelamelovou spojkou) prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu S tronic. Z 0 na 100 km/h stačí hatchbacku 4,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h, po odblokování omezovače dokonce 280 km/h. Nechybí ani údaj o průměrné spotřebě – 8,3 l/100 km.
Převodovku, management motoru, klapky výfukového potrubí a volitelný podvozek RS s adaptivními tlumiči lze nastavit do režimu Comfort, Auto nebo Dynamic. Stabilizační systém je vybaven selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola, což pomáhá jízdním vlastnostem především při průjezdu zatáčkou. Podvozek sedí o 25 milimetrů blíže k vozovce než u sériového vozu, dostal tužší nastavení a čtyřprvkovou zadní nápravu. Rozchod kol je vpředu větší o 20 milimetrů, rozšířené blatníky pak „ubytovávají“ litá kola o průměru 19 palců. Za nimi jsou kotouče o průměru 310 milimetrů, vpředu je pak lze zaměnit za karbon-keramický materiál.
Vnější design dostal prvky ze sedanu – masku chladiče Singleframe s nápisem Quattro, specifické tvarování nasávacích otvorů, full-LED světla s možností příplatku za technologii Matrix LED, spoiler na víku kufru a difuzor se dvěma oválnými koncovkami výfuku. V kabině najdeme sportovní sedadla, čalouněná kůží Nappa, výrazněji tvarovaná místa RS s integrovanou hlavovou opěrkou jsou za příplatek. Volant je ve spodní části zploštělý a po celém obvodu obšitý kůží, před ním může být 12,3palcový Audi virtual cockpit se specifickým režimem zobrazení a toku informací. I standardní budíky s palubním počítačem ale zobrazují důležité provozní informace. Přítomny jsou i infotainment MMI s otočným ovladačem nebo touchpadem, LTE připojení k internetu, služby Audi connect nebo audiosystém Bang & Olufsen. Zaškrtnout je možné také plejádu bezpečnostních asistentů. Cena novinky je 54 600 euro (cca 1 475 000 korun), na trh se dostane v srpnu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?