Audi RS3 je momentálně to nejlepší, co mohou čtyři kruhy nabídnout na poli nižší střední třídy. Pod kapotou si totiž vozí nejsilnější pětiválcový benzínový motor na světě a po sedanu ho dostane také pětidveřový Sportback. Co dalšího se změnilo?
Zatímco RS3 Sedan byla na pařížském autosalonu úplnou novinkou, RS3 Sportback už na trhu nějaký ten pátek je. Nyní se jí tedy dostává modelové péče, při níž jde především o přepracovaný pětiválec 2.5 TFSI pod kapotou vozu. Ten disponuje výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 480 Nm mezi 1700 až 5850 ot./min, váží přitom pouhých 26 kilogramů. Poháněná jsou samozřejmě permanentně všechna kola (systém quattro s elektrohydraulickou vícelamelovou spojkou) prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu S tronic. Z 0 na 100 km/h stačí hatchbacku 4,1 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h, po odblokování omezovače dokonce 280 km/h. Nechybí ani údaj o průměrné spotřebě – 8,3 l/100 km.
Převodovku, management motoru, klapky výfukového potrubí a volitelný podvozek RS s adaptivními tlumiči lze nastavit do režimu Comfort, Auto nebo Dynamic. Stabilizační systém je vybaven selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola, což pomáhá jízdním vlastnostem především při průjezdu zatáčkou. Podvozek sedí o 25 milimetrů blíže k vozovce než u sériového vozu, dostal tužší nastavení a čtyřprvkovou zadní nápravu. Rozchod kol je vpředu větší o 20 milimetrů, rozšířené blatníky pak „ubytovávají“ litá kola o průměru 19 palců. Za nimi jsou kotouče o průměru 310 milimetrů, vpředu je pak lze zaměnit za karbon-keramický materiál.
Vnější design dostal prvky ze sedanu – masku chladiče Singleframe s nápisem Quattro, specifické tvarování nasávacích otvorů, full-LED světla s možností příplatku za technologii Matrix LED, spoiler na víku kufru a difuzor se dvěma oválnými koncovkami výfuku. V kabině najdeme sportovní sedadla, čalouněná kůží Nappa, výrazněji tvarovaná místa RS s integrovanou hlavovou opěrkou jsou za příplatek. Volant je ve spodní části zploštělý a po celém obvodu obšitý kůží, před ním může být 12,3palcový Audi virtual cockpit se specifickým režimem zobrazení a toku informací. I standardní budíky s palubním počítačem ale zobrazují důležité provozní informace. Přítomny jsou i infotainment MMI s otočným ovladačem nebo touchpadem, LTE připojení k internetu, služby Audi connect nebo audiosystém Bang & Olufsen. Zaškrtnout je možné také plejádu bezpečnostních asistentů. Cena novinky je 54 600 euro (cca 1 475 000 korun), na trh se dostane v srpnu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.