Kia Stinger dokázala před několika dny pořádně šokovat detroitský autosalon, podobné auto totiž od jihokorejské automobilky čekal jen málokdo. O to víc se pak můžeme těšit na příchod do Evropy, který oficiálně započne březnovým ženevským autosalonem. Už dnes ale známe technické podrobnosti „naší“ specifikace a je určitě na co se těšit.
Ostrá zadokolka s přeplňovaným šestiválcem, laděná bývalým šéfem BMW M. To nezní příliš jako typický produkt Kie, že ne? Jenomže opak je pravdou, model Stinger je skutečně dílem jihokorejské automobilky, konkurující nejen čtyřdveřovým kupé střední třídy. Po Severní Americe zamíří elegantní a designově velice povedený stroj rovněž do Evropy a nás může těšit, že své největší trumfy ukáže i tady.
Především jde o dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec s objemem 3.3 litru, výkonem 272 kW (370 k) a točivým momentem 510 Nm. S takovou silou se není co divit, že z 0 na 100 km/h vystřelí Stinger GT (odlišuje se dále 19palcovými koly nebo vizuálně agresivnějšími doplňky) za 5,1 sekundy a dostane se až na 270 km/h. Žádná sériová Kia nikdy nebyla rychlejší. Zadní nebo všechna kola pohání osmistupňová automatická převodovka, zadokolce nechybí ani příplatkový samosvorný diferenciál.
Střídmějšími variantami jsou benzínový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) s točivým momentem 353 Nm, ale především turbodiesel 2.2 CRDi o výkonu 147 kW (200 k) s točivým momentem 440 Nm. Ačkoliv ale půjde o vstupní motorizaci celé nabídky, i s ním Stinger akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a rozjede se na 225 km/h. Podobně jako u šestiválce je standardem zadokolka a osmistupňový automat, mezi příplatky nechybí čtyřkolka a také již zmiňovaný samosvorný diferenciál. Oba slabší motory pak od sebe rozlišíte vedle zvuku třeba i podle kol – nafta má 17 palců a benzín 18 palců.
Do prodeje se na většině trhů dostane Kia Stinger ve druhé polovině letošního roku a jelikož má jít o vlajkovou loď značky, cena v základu má přesáhnout 45 000 euro (cca 1,2 milionu korun). I z tohoto důvodu se na některých trzích očekává prodej maximálně několika desítek automobilů ročně.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?