Kia Stinger dokázala před několika dny pořádně šokovat detroitský autosalon, podobné auto totiž od jihokorejské automobilky čekal jen málokdo. O to víc se pak můžeme těšit na příchod do Evropy, který oficiálně započne březnovým ženevským autosalonem. Už dnes ale známe technické podrobnosti „naší“ specifikace a je určitě na co se těšit.
Ostrá zadokolka s přeplňovaným šestiválcem, laděná bývalým šéfem BMW M. To nezní příliš jako typický produkt Kie, že ne? Jenomže opak je pravdou, model Stinger je skutečně dílem jihokorejské automobilky, konkurující nejen čtyřdveřovým kupé střední třídy. Po Severní Americe zamíří elegantní a designově velice povedený stroj rovněž do Evropy a nás může těšit, že své největší trumfy ukáže i tady.
Především jde o dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec s objemem 3.3 litru, výkonem 272 kW (370 k) a točivým momentem 510 Nm. S takovou silou se není co divit, že z 0 na 100 km/h vystřelí Stinger GT (odlišuje se dále 19palcovými koly nebo vizuálně agresivnějšími doplňky) za 5,1 sekundy a dostane se až na 270 km/h. Žádná sériová Kia nikdy nebyla rychlejší. Zadní nebo všechna kola pohání osmistupňová automatická převodovka, zadokolce nechybí ani příplatkový samosvorný diferenciál.
Střídmějšími variantami jsou benzínový dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 190 kW (259 k) s točivým momentem 353 Nm, ale především turbodiesel 2.2 CRDi o výkonu 147 kW (200 k) s točivým momentem 440 Nm. Ačkoliv ale půjde o vstupní motorizaci celé nabídky, i s ním Stinger akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a rozjede se na 225 km/h. Podobně jako u šestiválce je standardem zadokolka a osmistupňový automat, mezi příplatky nechybí čtyřkolka a také již zmiňovaný samosvorný diferenciál. Oba slabší motory pak od sebe rozlišíte vedle zvuku třeba i podle kol – nafta má 17 palců a benzín 18 palců.
Do prodeje se na většině trhů dostane Kia Stinger ve druhé polovině letošního roku a jelikož má jít o vlajkovou loď značky, cena v základu má přesáhnout 45 000 euro (cca 1,2 milionu korun). I z tohoto důvodu se na některých trzích očekává prodej maximálně několika desítek automobilů ročně.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.